21 Aralık 2019 Cumartesi

Hayaletin Çırağı -Joseph Delaney (Wardstone Günlükleri #1)


Kitabın Adı: Hayaletin Çırağı
Seri Adı: Wardstone Günlükleri 
Seri Sıralaması: 1/13 +2
Yayınevi: Tudem Yayınları
Türü: Genç Yetişkin,Macera,Korku
Sayfa Sayısı: 232
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 5/5

Arka Kapak Yazısı:Hayaletler, cadılar, hortlaklar ve karanlık… Bir solukta okuyacağınız, Hampshire Book Award ödülünü alan Wardstone Günlükleri serisinin ilk kitabı Hayaletin Çırağı, sinemalarda izleyicilerin tüylerini diken diken etmeye hazırlanıyor… Bu kitabı okurken sayfaları ne kadar hızlı çevirdiğinize siz de şaşıracaksınız.

“Tüyler ürpertici varlıklarla yakınlaşmayı seven okurların arayışları sona erdi.”
Kirkus Reviews

“Hem çocuklar hem yetişkinler için sürükleyici… çok güzel yazılmış.”
The Good Book Guide

Yorumum:Kütüphanede görüyor bir türlü ilk kitabını denk getiremiyordum hatta çok istedim Ekim ayında Cadılar Bayramı zamanı okuyayım ama denk gelmedi.

Thomas yedinci oğulun yedinci çocuğudur.Bütün kardeşleri iş bulmuştur onun kaderi diğer yedinci oğullar gibi hayaletin çırağı olmaktır.Kendisi başta çekinir çünkü zorlu bir iştir.Ve bir ay deneme süresi vardır kararını o zaman açıklayacaktır.

Çocuk kitapları kategorisinde geçse de içinde gerçekten ürkütücü şeyler var.Sıradan bir çocuk kitabından daha fazla aksiyon heyecan merak uyandıran bir kitaptı.Aksiyon hiç bitmedi bilmiyorum devam kitaplarında da böyle mi olucak merak ediyorum.Toplam 15 kitaptan oluşan bir seri baya da uzun.Ama devam kitapları da böyle akıcı olursa okunur.

Yazar bu hikayeyi kendi çocukluğundan yola çıkarak yazmış.Eski evlerinde garip sesler ve tıkırtılar duyduklarını daha sonra ise evi yakıp yıktıklarını söylüyor.
"Şimdilik sadece bir çırağım, ama bir gün ben de Hayalet olacağım."            

8 yorum:

  1. Bu serinin birkaç kitabını okumuştum, bence güzel ilerliyor ama geç çevrildiği için devam edemedim kaldı öyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yine sonralardan okuduğum için sanırım bütün kitapları çevrilmiş durumda :) Belki bir gün denk gelir devam edersin.

      Sil
  2. On beş kitap mı? Şu an bana çok geldi ama eğer seri sevilirse okunur tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama şöyle kitap bir karış kadar filan birde yazıları da büyük ondan rahat okunuyor.İlk kitabını sevdim bakalım umarım devam kitapları da böyle olur da okurum :)

      Sil
  3. Ay vampirler cadılara bayılırım. Alacakaranlık kuşağı çok vasat gelmişti umarım bunu beğenirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim böyle vampirler, cadılar bu kitapta ek olarak hayaletler de var tam bir cümbüş :) Umarım severek okursun.

      Sil
  4. hıms kaç kitap yanii, ne diyosun, iyi miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplam 15 kitaplık bir seri :D Ama güzel beğendim devamını daha okumasam da.

      Sil