9 Temmuz 2022 Cumartesi

Sonsuzluğun Sonu - Isaac Asimov

 
Sonsuzluğun Sonu
   Monokol Yayınları 
Bilim Kurgu 
240 sayfa
★★★★☆

Bir süredir her kitabın yorumunu ayrı ayrı girmiyorum bazılarında fazla yazacak bir şey bulamıyorum bazılarında üşeniyorum ay sonunda okuduklarım da paylaşıyorum ki ama bazılarında ayrı post atmak istiyorum bu da onlardan biri.

Sonunda Asimov evrenine giriş yaptım.Daha doğrusu vakıf evrenine yazardan daha önce ithaki bilim kurgu klasiklerinden çıkan ben robot kitabını okuyup çok beğenmiştim.Vakıf kitaplarını da geçen sene yıl biterken almıştım kitaplarını bu sene içinde de okumak niyetim vardı geçenlerde dedim daha ne kadar bekleyeceksin.Bende de şöyle bir şey var bazen çok seveceğimi düşündüğüm yazar ya da kitapları sona saklamayı tercih ederim ki okumadan seveceğimi nereden biliyorsam.Kendi kendime saçmalamayı kes de önce okumak istediklerini oku dedim.Ve başladım.

Bir çok kişi vakıf okuma sırası yapıyor kayıp rıhtım forumunda da önerilen listede ilk bu kitap var serilerden bağımsız yazarın yazdığı ilk roman olunca yazara diline alışma kitabı olarak bu var.Kitapta karakter sayısı kişilerin görevlerine göre tanımlamalar var bilgisayar teknisyen filan bu iyi çünkü ilk başta bu insanların ne yaptığını anlayamadım.Kitabın adı gibi bir sonsuzluk var zamanlar arası yolculuk var ama bir de bir amaç var okudukça çözülüyor bu düğüm.Kim ne amaçlıyor Harlan baş karakterin olayı ne okudukça anlıyor insan.Fazla bir şey anlatmak istemiyorum ki spoiler olmasın.

Bu yazarın bu romanın bu kadar güzel olmasının bir yanı da bence yazıldığı tarihten kaynaklanıyor.Kitap 1955 yılında yazılmış.Şimdi yazılmış olsa bir çok bilim kurgu romanı filmi var zamanlar arası yolculuk filan ama o yıllarda bu hayal gücü insan şaşırıyor.

Fotoğrafta gözüktüğü gibi diğer asimovlarım da sıralanmış okunmayı bekliyor en kısa zamanda devam edeceğim.Şimdilik bu kadar başka yazılarda görüşmek üzere hoşçakalın.

4 yorum:

  1. Böyle çok kitaptan oluşan serileri okumayı özledim. Bende de var birkaç tane okunacak ama gözüm kesmiyordu. Belki senden aldığım gazla birine başlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de okuyorum okuyorum ama seriler hiç azalmıyor sanki bir yandan yeni serilere başladığım için sanırım :))

      Sil
  2. Ovv, tebrikler. Bende 2023 için düşünüyorum Vakıf Serisini. Tabii bu yıl bitmeden Dune serisini bitirirsem inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de belki o zamana sarkar plan programa bakmıyor bu işler :) benim de listemde dune var daha seriler bitmiyorduuuuu

      Sil