18 Nisan 2017 Salı

Çıplak Ölüm - Nora Roberts (Ölüm Serisi #1)


Uzun zaman sonra bir kitap yorumu ile buradayım.Nisan başında okumuş olmama rağmen yorumlanmayı bekliyordu.Çıplak Ölüm ile uzun zamandır merak ettiğim bir seri Eve Dallas serisine başlamış bulunmaktayım.

Dünyayı teknolojinin yönettiği bir zaman ve yerde, insan yüreğini hala karşı konulamayan bir dürtü yönetmektedir: Tutku.
New York polis departmanından teğmen Eve Dallas acımasız bir katilin peşindedir. Polis olarak çalıştığı on yıldan uzun süre içinde pek çok şeye tanık olmuştur ve hayatta kalmanın içgüdülerine bağlı olduğunu çok iyi bilmektedir. Yine de İrlandalı bir milyarder ve Eve'in soruşturduğu vakanın şüphelilerinden biri olan Roarke'la ilişkiye girmemesini söyleyen her türlü iç ve dış uyarıyı hiçe sayar. Oysa tutku ve baştan çıkarmanın da kendine özgü kuralları vardır. Eve, bağımlılığa dönüşen bir tutkuyla istediği adamın kollarına atılarak büyük bir riske girmektedir.

Kitaba dair umutlarım çok fazlaydı.Çok büyük bir beklentilerle başlamıştım ondan oldu sanırım.Ama normal bir polisiye olduğunu gördüm.Ama seri olması olayını çok  beğendim o yönden bir artı.Dizi izler gibi okuyacağımı düşünüyorum.Evet normal polisiye ama diğerlerinden bence bir yönle ayrılıyor olaylar arka planda çözülüyor sosyal ilişkiler daha ön planda Eve Dallas'ın hayatı,kurduğu ilişkiler filan arka plan olarak onun mesleğini icra etmesini okuyoruz.Eve hırslı,kendi ayakları üstüne durabilen zaman zaman kararsız olsa da güçlü bir yapısı olan bayan bir dedektif.Birde Roarke var ki dedektif değil bu adam ünlü bir iş adamı.Bu karakteri hem sevdim hem de sevmedim.Yeri geldi mi hatta çoğu zaman kibar düşünceli adamın çok saçma yerlerde sert adam olma arzusu içinden çıkıyor " Allahın cezası" gibi sözcükler ağzından dökülüyor.Karakterin bu yanını hiç sevmedim.

Kitap 2058 yılında geçiyor yazıldığı tarihe göre çok ileri bir yıl ve ileri bir teknoloji var içinde.Kitapta beni en çok acaba ileride de öyle mi olucak ki dedirten şey fahişeliğin yasal olması hatta lisanslı fahişeliğin olması.Bunu düşündüm birde sonunda ortaya çıkan insanı şoka uğratan gerçeğin yıllar geçse de teknoloji ya da zaman değişse de bazı şeylerin değişmeyeceğini insanlarla alakalı olduğunu gördüm.

İlk kitabı ekitap olarak okuduğum için memnunum çok fahiş fiyatlara satılıyor bulunamadığından eğer o kadar para verseydim ilk kitaba ya da seriye olsun pişman olurdum.Seriyi okudukça daha çok içine gireceğimden,daha çok seveceğimi düşünüyorum yine de eskilerden bir eser olması bile beni memnun etti.Ve Nora Roberts'in ilk kitap için çarpıcı bir konu bulmuş olması.

 Puanım 4/5

6 yorum:

  1. Olur da bu seriyi okumaya başlarsam Roarke'yi fazla seveceğimi sanmıyorum. Durup dururken alfaya dönüşen erkekler beni de cezbetmiyor :D Umarım sonrakileri daha çok seversin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi madem alfaya dönüşmek istiyor diyelim ama onunda uygun bir zamanı olur bunun ki cidden saçma geldi bana spoiler olmasın diye de söylemiyorum :D Benimde Roarke'den umudum pek yok gıcık gibi seri devamlarında umarım daha düzgün olur :)

      Sil
  2. Bu seri bloggerlar arasında çok popüler. Ben yazarı daha önce okumadığım için şimdilik ilgimi çekmiyor ama birkaç kitabını okuyup seversem bu seriye başlayabilirim. Seri kitap okumayı severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın Gelin diye bir serisi var ilk kitabını okuyup çok beğenmiştim çok sevecen tatlı bir kitaptı,seriyi daha tam okumasam da tavsiye ederim.

      Eve Dallas malum zor bulunuyor bence bu kitabını oku beğenirsen devamını araştırırsın tabi ekitap ile aran iyiyse,çok yüksek fiyatlara satılıyor gerek yok vermene.

      Sil
  3. Nora candır ya :D keyifli okumalar olsun :D

    YanıtlaSil