3 Nisan 2022 Pazar

Tuhaf Hava - Joe Hill


Tuhaf Hava 
Karanlık Kitaplık #34
İthaki Yayınları 
Korku 
448 sayfa 
★★★★☆

Arka Kapak Yazısı:İlk öykü “Fotoğraf”ta mühendislik hayalleri kuran bir ergen, insanların anılarını silen bir Polaroid kameraya sahip. “Şarjör Dolu”da ise güvenlik görevlisi olarak çalışan, öfke kontrolü sorunları yaşayan bir adam silahlı bir çatışmayı durdurup modern silah hakları hareketinin kahramanı oluyor, ta ki yalanları ortaya çıkana dek. “Bulut”ta genç bir adam ilk paraşütle atlama tecrübesinde, imkânsız şekilde katı olan bir bulutun üstünde mahsur kalıyor. “Yağmur”da, kıyamet gökyüzünden yağan ölümcül çivilerle geliyor.

Modern çağımızın korku edebiyatı türünün başarılı yazarlarından biri olarak anılıyor Joe Hill.Babasının da Stephen King olmasının da payı vardır ama bence bu başarı yazarın kendisine ait.Bu türden okuduğum kitap sayısı azdır.Korku gerilim okurum pek çok ama bu daha çok salt korku oluyor.Kitabın kapağı da içeriğe uygun olmuş biraz edgar allan poe havasını da andırıyor.

İçinde dört ayrı hikaye var arka kapak yazında adları ve kısaca konusu var.İçlerinde en çok ilk ve son hikayeleri beğendim.Fotoğraf ve Yağmur.En zayıf hikaye ise Bulut'tu.Kitabı okurken yer yer gerildim yer yer olanlara şaşırdım.

Türe giriş için de iyi bir başlangıç olabilir içindekiler hikayelerden oluştuğu için.Ben de her ay bir öyküyü okudum yılbaşında başlamıştım yeni bitirdim kitabı.

"Hayal gücü aslında kalbin bir kanseriydi.Hiçbir zaman yaşayamayacağın hayatları hayal edip dururdun,sonunda bunlar içini öyle doldururlardı ki nefes alamayacak hale gelirdin."

4 yorum:

  1. Stephen King'in öz oğlu mu yazar? Babası bu kadar başarılı bir yazarken aynı mesleği seçmeye iyi cesaret etmiş. Ben edemezdim herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öz oğlu hatta babasının adından popüler olmamak için onun soyadını kullanmıyor kitaplarında.yetenek babadan oğula geçmiş sanırım :)

      Sil
  2. İthaki'nin Karanlık Kitaplık serisi ile yeni tanıştım, bu yorumun üstüne gelmesi çok iyi oldu :) Elinize sağlık, çok güzel bir tanıtım olmuş. Yazarın Stephen King'in oğlu olması bilgisi beni sahiden şaşırttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu seriyle yeni tanıştım pek korku türü okumazdım ama ithaki merak etmemi sağlıyor kapakları seri adı çok çekici ben teşekkür ederim :)

      Sil