27 Mart 2022 Pazar

Suikastçının İnancı :Rönesans (Assassin's Creed Serisi #1)

Suikastçının İnancı:Rönesans
Assassin's Creed Serisi #1
Epsilon Yayınları
Fantastik Kurgu 
479 Sayfa
★★★★★ 
Arka Kapak Yazısı: Hakikat kanla yazılacak!

İtalya’nın soylu ailelerinin ihanetine uğrayan genç bir adam destansı bir intikam yolculuğuna çıktı.
Yozlaşmanın kökünü kazımak ve ailesinin onurunu temizlemek için Assasin sanatını öğrenecekti.

Yolculuğu boyunca Ezio, Leonardo da Vinci ve Niccolò Machiavelli gibi büyük zihinlerin bilgeliğinden yararlanacaktı – çünkü hayatta kalması, yaşamına rehberlik edecek becerileri edinmesine bağlıydı.

Dostları için, değişimin itici gücü olarak özgürlük ve adalet uğruna savaşacak; düşmanları içinse kendini İtalyan halkını sömüren diktatörleri yok etmeye adamış
bir tehdit olacaktı.
Güç, intikam ve komplonun destansı hikâyesi başlıyor.

“AİLEME İHANET EDENLERDEN
İNTİKAMIMI ALACAĞIM.
BEN EZIO AUDITORE DA FRIENZE.
BEN BİR ASSASİN’İM...”

Çok geç okuduğum bir serinin ilk kitabı.Kitabını daha önce almıştım ama bekletme huyum vardı bu sene bunu biraz aştığım için bu yıl okumak istedim.Oyunu çok severim hem hikayesini hem geçtiği dönemi İtalya Floransa çok güzeldir.Yeniden oynamak istediğim favori oyunlarımdan biridir.Oyun sersinin bazılarını da oynadım onları da seviyorum ama Ezio'nun yeri ben de ayrı ilk onunla başladığım için.Aslında ilk oyun Altair'in hikayesini anlatır ama asıl hikaye ikinci oyunla başladığı için adını onunla duyurmuştur.Sanırım o sebeple kitap serinde de ilk kitap Ezio'nun hikayesi oldu.

Kitap oyuna göre biraz pasif kalmış kabul ediyorum özellikle mekan tasvirleri daha çok daha detaylı olabilirdi.Çünkü oyunda hikaye harici mekanlara hayran olmamak elde değil.Ama bunlar dışında asıl hikayeye bağlı kalmışlar o iyi olmuş.Oyunun başlangıcı uzun zaman oldu ama hatırladığım kadarıyla bir kaç araştırmacı kalıntıları buluyorlardı geçmişi araştırıyorlardı geçmiş hikaye harici arada bir geleceğe dönüp bazı şeyler yapıyorduk ama bunda direk geçmişi okuyoruz.

Oyunda çok hoşuma giden bir şey vardı Leonardo Da Vinci ile dost olmamız çok güzel bir ayrıntı değil mi harika ya kitapta da öyleydi.Çatılarda koşmak saman yığınlarına atlamak kuş bakışı bakarak haritayı güncellemek sessizce düşmanları öldürmek.Kıyafetler de çok iyi.

Başını avuçlarının arasına aldı kendinden geçti:kederden,korkudan ve nefretten boşanan gözyaşlarına hakim olamıyordu.Ancak bir kaç saat sonra yüzünü açabildi:kan çanağı olan gözleri intikam ateşiyle yanıyordu.O anda ,Ezio önceki hayatının sona erdiğini fark etti:Genç Ezio sonsuza dek gitmişti.O andan itibaren hayatı tek bir amaç uğruna yeniden başlıyordu,sadece tek bir amaç uğruna:intikam.

Kitapta yer yer italyanca kelimeler geçiyor çok güzel ama kelimenin anlamı nerede dersiniz en arkada sözlük gibi en arkaya koymuşlar o kadar gereksiz olmuş ki sayfaların altına koysaydın bir de dipnot olarak ne olacak.Bazılarına aşinaydım okudukça da oluyor ama sayfa altında olsa daha iyi olurdu.

Şuan bilgisayarımın biraz sorunları var kaldırır aslında ama riske girmemek adına yüklemiyorum ama mutlaka bir gün tekrar oynayacağım oyunu bu kitap üzerine her şey daha anlamlı gelecek uzun zaman da oynayalı.Eksikleri vardı kitabın ama dediğim gibi bu oyunun hatta Ezio Auditore da Firenze'nin ben de yeri ayrıdır o yüzden puan kıramıyorum :) 

6 yorum:

  1. Kitaba çok rastlasam da oyununu oynamadığım için konuya hakim değilim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oyununu çok sevdiğim için kitabın yeri de ayrı oldu :)

      Sil
  2. Oyununu hiç oynamadım ama kitabı şimdi ilgi çekici geldi. Kim Leonardo ile arkadaş olmak istemez ki? :D

    YanıtlaSil
  3. Eşim bunun oyununa hasta. Bana da müziklerini dinletiyor. Filmini beraber izlemiştik ama tabii ki beğenmemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa doğru ya filmi de vardı unutmuşum zamanında fragmanı izlemiştim pek beğenmemiştim puanları da düşük zaten oyun ve kitapla devam :)

      Sil