29 Eylül 2022 Perşembe

Gündüz Ölüsü - Charlaine Harris (Bir Güneyli Vampir Romanı #1)

 Gündüz Ölüsü 
Güneyli Vampir Serisi #1
Sookie Stackhouse #1
Artemis Yayınları 
Fantastik 
403 sayfa
★★★★☆

Arka Kapak Yazısı: Belki de sevgilinizin bir vampir olması o kadar da şahane bir şey değildir...

“Komik, hızlı tempolu, eğlenceli ve müthiş merak uyandıran bir vampir ve aşk romanı; elinizden bırakamayacaksınız, sakın kaçırmayın.”
-Susan Sizemore

Sookie Stackhouse, Louisina’nın ufak bir kasabasında, kendi halinde bir bar garsonu. Sessiz, sakin, etliye sütlüye karışmaz ve öyle çok sık dışarı çıkmaz. Güzel olmadığından değil. Güzel bir kız. Sadece, Sookie bir çeşit ‘beceriksizliğe’ sahip. İnsanların zihnini okuyabiliyor. Bu yüzden de erkekler tarafından pek tercih edilmiyor, diyelim.

Bir gün Bill ile tanışıyor, uzun boylu, yakışıklı, esmer -üstelik Sookie adamın aklından geçen tek kelimeyi bile duymuyor. Bill, Sookie’nin hayatı boyunca beklediği erkek...

Yorumum: Bir süredir canım bu seriyi okumak istiyor böyle vampirli bir şeyler okumak istediğimden sanırım eski zamanlardaki gibi.Bundan on sene önce böyle seriler çok fazlaydı alacakaranlık serisinden sonra patlamıştı.O seriyi de tekrar okumak istiyorum ilk iki kitabı okuyup sonra filmlerden devam etmiştim.Neyse ilk önce almayıp pdf tercih etmek istedim ya sevmezsem diye dizi ilgimi çekmemişti hiç izlemedim gerçi adı çok popülerdi duymuştum ama izlememiştim.Bazı oyuncuları fragmanlarını biliyorum sadece.Uzunda bir seri olunca pdf olsun dedim ama bulamadım aradım taradım buldum o da kitabın fotoğraflarının çekilmiş haliydi denedim sonra bıraktım okumayı olmadı.

Aradan bir kaç zaman geçti yine bu seri düştü aklıma ağustos ayında dedim alayım bari uyguna bulup ikinci el baktım var 5 liraya 10 liraya ama kitaplar çok yıpranmış.İlk baktığım site olan amazona baktım 25 lira at sepete ilk iki kitabı aldım keşke üstteki kapaktan gelseydi yeşil olan kapaktan geldi bu kapak çok daha güzel, ve eylül ayını bekledim başlamak için :) Havalar biraz soğusun ki daha bi keyifli olsun diye ve bu ayın ilk kitabı olarak okudum.

Bu kadar girizgah sonrası kitaba gelecek olursam Sookie kendi halinde bir bar garsonudur ve ortada bir dedikodu vardır vampilerin bazı kasabaları ziyaret ettiği Sookie de o günü beklemektedir bir gün de bu bara bir vampir ziyarete gelecektir ve yakından görecektir ve kapıdan Bill girer soluk teniyle Sookie hemen fark eder ve onu izlemeye takip etmeye başlar.Ve esas kızımız ilk sahnede vampiri vampir kanı avcılarından kurtarır.Evet esas kız hem de vampir birini kurtarır.Ne yapalım o kadar yaşına rağmen sezgileri olmayan salak bir vampirse demek ki kendisi.Bir süre sonrada Bill Sookie'i kurtarır hatta kurtardıktan sonra yüzüne bulaşan kanları yalayarak temizler kedi misali :D

"Senin adın nedir?"
"Bill" dedi.
Bunu duyar duymaz popomun üzerinde düşüp kahkahalara boğuldum."Vampir Bill!" dedim."Ben Antonie,Basil ya da Langford gibi bir şey beklerdim! Bill ha!" Uzun zamandır bu kadar gülmemiştim.
"O zaman görüşürüz,Bill.Benim işe dönmem gerek"

 

 Dizisine baktığımda fragman belki de bir bölüm izledim tam hatırlamıyorum Sookie karakteri itici gelmişti bana kitapta ise daha iyi bence kendi içinden konuşmaları filan sıkmıyor tam tersine Bill salak bir karakter olabilir.Eric ile kısa bir tanışmamız oldu kitapta en yaşlı vampir ve belli oluyor salak Bill gibi değil diğer kitaplarda da bol bol kendisini okuyacağız gibi.Giriş kitabına göre okuması keyifliydi.

4 yorum:

  1. Dizisi çok sevilen bir yapım. Ben izlemedim. Başroldeki kız bana da itici gelmişti. Taş gibi vampirlerin o kız için rekabet etmesi sinirimi bozmuştu :-) Belki ileride tekrar denerim.

    Eric dizide çok iyi. Kitapta eminim daha iyidir. Bakalım sen ne düşüneceksin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dizi de skooie salak kitapta bill :D bakalım uzunca bir seriye başladım umarım severek bitiririm :)

      Sil
  2. Ne izledim ne okudum ama çok duydum alışverişlerimde de gördüm. Fakat şimdi sorum şu; ne diyorsun alalım mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bir zamanlar çok gördüm ama o zamanlar okumak istemedim zamanı şimdiymiş belki bir gün ilk kitabı alıp deneyebilirsin senin de zamanın gelirse :D

      Sil