8 Mayıs 2022 Pazar

Nisan Ayında Okuduklarım


Bu ay okuduklarım yazısı ile buradayım.Nisan ayı ramazan ayıydı ve ramazan olmasına rağmen verimli geçen bir ay oldu benim için.İşte de günler baya sakin geçince öyle oldu sanırım.Bloga yazı girmedim tek tek okuduklarım hakkında çok fazla yorum yapacak bir şeyim yoktu ay sonuna yazarım dedim.

  • Darağacı Dansı 

Kitapta bir grup arkadaş comic con etkinliğine giderler.Çok heyecanlıdırlar çok sevdikleri bir kitabın baş karakterleri ile tanışacaklardır birden bir patlama olur ve kendilerini gerçekten de o kitaptaki dünyada bulurlar.Ama bu durum onlar için talihsiz bir durumdur çünkü sevdikleri kitap bir distopyadır. 
Kitabı okurken aklıma ilk gelen off çok güzel keşke ben de harry potter okurken filan böyle bir şey başıma gelse bir anda kendimi hogwartsta bulsam diagon alley  dolaşsam diye düşündüm :D 

Uzun zamandır distopya okumuyordum eskisi kadar da çok bu tür basılmıyor sanırım pek görmüyorum zamanında ilk nokta indiriminden almıştım iki kitaplık bir seri ilerleyen günlerde de devamını okuyacağım.

  • Hayat Işığım 

Bu kitabı sevgili Şule'nin blog çekilişinden kazanmıştım.Kitap hem romantik hem de dram konulu.Tom Sherbourne, Çanakkale Savaşı'nda acı dolu dört yıl geçirdikten sonra Avustralya'ya döner ve kıyıdan yarım gün uzaklıkta yer alan Janus Kayası'ndaki deniz fenerinde bakıcı olarak çalışmaya başlar. Genç, cesur ve sevgi dolu karısı Isabel'le evlilikleri ikisinin de kafasındaki gürültüyü susturup yıldızlar, dalgalar ve rüzgârın sesinden başka hiçbir şeyin olmadığı iki kişilik dünyalarında huzur bulmalarını sağlar.Kitabın konusu bu şekilde arka kapak yazısının bir kısmı devamını söylemek istemiyorum spoiler olur.Sürükleyici merak edici bir konusu var filmi de çekilmiş kitabı biraz unutayım vakit geçsin filmini de izleyeceğim.

  • İşte İnsan 

İthaki Bilim Kurgu Klasiklerinin 35.kitabı.Karl Glouger din üstüne düşünen özellikle İsa'yı düşünen ona neler olduğunu merak eden bir gençtir.Ve bir gün biri zamanda yolcukluk keşfettiğini Karl'ın denemesini teklif eder o da kabul eder.Zamanda geçmişe gider.Tam da istediği zamanlardır İsa'ya neler olduğunu öğrenecektir.Sevmedim.Konusuna bakmadan almıştım büyük ihtimal alışveriş yaparken fiyatı uygundu attım sepete.Bkk içinde olmasını da anlamıyorum içinde bir kez zamanda yolculuk yapıldı diye bu seriye dahil etmek pek mantıklı değil aynı şekilde Kadınlar Ülkesi de.İşte İnsan daha çok felsefik bir yapıt bence felsefe sevenler daha çok beğeneceklerdir diye tahmin ediyorum.

  • Kiki'nin Cadı Kargosu 

İlk gördüğümde almak istedim.Manga sandım hikaye çıktı hem de 6 kitaplık seri.Okurken keyif alıyım kafa dağıtıyım diyorsanız bu kitabı tavsiye ederim evet biraz çocuk kitabı ama çok eğlenceli ve ben Kiki 'yi severim.

  • Sherlock Holmes Kızıl Takip 

Bir kaç sene önce bu seriye başka bir yayınevinden başlamıştım sonra devamını getirmedim.Geçen sene de Cem Yayınevinden tekrar aldım çeviri konusunda daha iyi olduğunu okumuştum.Seriye tekrar başladım Sherlock 'un Watson ile tanışmasını okuyoruz.Daha önce de okumuştum ama hiç hatırlamıyorum bu kitabı.Bildiğiniz bir arkadaş aracılığıyla tanışıyorlar ondan aklımda kalmamış sanırım:D Bu sene bitirmek istiyorum bu seriyi bakalım.

  • Zacharius Usta 

Zacharius Usta bir saat ustasıdır.Ama bir gün yaptığı saatler durur ve alanlar bir bir geri getirmeye başlar.Usta evirir çevirir ama bir türlü sebebini bulamaz.Zacharius için saatleri adeta kalbi gibidir. Çözüm bulamadıkça kendini de kötü hisseder.56 sayfalık kısa bir hikaye ama okuması güzeldi.Jules Verne kalemi işte.

  • Hawaii Mitleri 

Kidega'nın maya kitap 9.90 kampanyasından almıştım.İçinde Hawaii ait destanlar mitler var. Sahurda her gün birer ikişer okudum.Farklı değişik mitler.

10 yorum:

  1. Darağacı Dansı nı geçen sene okumuştum sanırım. Violet in sürekli düşüp bayılmasına ve kitabın kurgusunu bilmesine rağmen her defasında işleri batırmasına uyuz olmuştum. :) Jules Verne ise okuduğumda seveceğime emin olduğum ama bir türlü başlayamadığım bir yazar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı yeni okudum ama ben o kadar sinir olmadım sanırım aklımda öyle kalmamış Violet :D Jules Verne sevdiğim bir yazardır okuması da bana göre keyifli tavsiye ederim.

      Sil
  2. Nisan ayı çok hoş kitaplarla geçmiş gerçekten :) aralarında okuduğum yok ama Kiki'yi izlemiştim, yakın zamanda okumayı düşünüyorum. Umarım Mayıs ayı da güzel geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiki çok tatlıydı tam yorgunluk üzerine keyif veren çikolata gibi :D hepimiz için güzel geçsin mayıs **

      Sil
  3. Darağacı Dansı'nı merak ediyordum bu yorum güzel oldu. Zacharius Usta'yı okudum ama niyeyse ben hep bu hikayeyi Zweig gibi anımsıyordum. Şimdi yok ya o Jules Verne miydi oldum bir an. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darağacı Dansı çok beklentiye girmeden okununca güzel kitap bir de uzun zamandır distopya okumayınca sanırım öyle çok puan kıracak beğenmeyecek pek bir şey bulamadım.Jules Verne'dir o Zweig olsa çok daha karamsar olurdu hikaye :D

      Sil
  4. Farklı türlerden okumuşsun ne güzel. Böyle çeşitlilikleri seviyorum. Gelsin mayıs okumaları :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ara üç beş kitabı aynı anda okuyasım geliyor ve elim her seferinde farklı bir türe gidiyor şu an içinde okuduğum üç farklı tür var :D

      Sil
  5. Kızıl Takip'i duydum sadece ama okumadım. Diğerlerinden ise sayenizde haberdar oldum.

    YanıtlaSil