2 Nisan 2023 Pazar

martın son haftası

 Mart'ın son haftasından merhabalar nasılsınız umarım keyifler iyidir ben biraz hastayım işte nezle filan oldum :) 



Yıkıma Giden Adam.İthaki bilimkurgu klasikleri serisinin 9.kitabı.Bu kitap bilimkurgu olduğu kadar polisiye bir kitap.Cinayet var zihin okuyucular var polis var.Düşünün zihin okuyucuların olduğu bir yerde cinayet işlemek ve bundan paçayı sıyırmak istiyorsunuz nasıl yapabilirsiniz.Reich kendince güzel bir plan yaparak bunu faaliyete geçirmeye karar verir.Cinayetin cezası yıkımdır ve Reich ise yıkıma giden bir adam bundan kaçabilecek mi? Ve yıkım anlamını öğrendiğimde şok oldum diyebilirim gerçekten bir adı gibi yıkım.Tavsiye ederim ilk başta kitabın içine girmekte zorlanabilirsiniz akıl okuyucular filan kendi arasında konuşunca kim insan kim ajan filan biraz karışabiliyor sonra alışınca akıyor kitap.Bu arada bu kitap tarihteki ilk Hugo Ödülü’nün kazananı.İlk baskı Mart 1, 1953.



Sonra Maya Kitap'tan çıkan Kral Arthur ve Yuvarlak Masa Şövalyeleri'ni bitirdim.Kral Arthur efsanelerini okumayı izlemeyi severim bu kitabı da o yüzden almıştım.Bu kitapta bir şey eksikti anlatımdan sanırım hani yemek güzel olup tuzu olmazsa pek taz alamaz insan yavan gelir ya bu da öyleydi biraz.İçinde sevdiğim hikayeler oldu ama çok daha güzel yazılabilirdi gibime geliyor.Ama yine de mitoloji sevenlere tavsiye ederim sadece beklentisiz okuyun daha çok keyif alırsınız.

Bunlar dışında Ev Erkeğinin Yolu'nun 4.cildini okudum.Eğlenceli güzel giden bir manga devam ediyorum.

 
İzlediklerime gelecek olursam geçtiğimiz aylarda yüzüklerin efensinin son kitabı olan kralın dönüşünü bitirmiştim bu haftada filmini izledim.Filmlerini biliyordum ama kitap serisini okumamıştım.Geçen sene böyle bir şeye başladım kitabını oku filmini izle.Ve çok da güzel oldu.Kitabını okumuşum olayları biliyorum ama filmini sanki hiç bilmiyormuşum gibi heyecanla izlemem yok mu :D İnsan sevdiği şeyleri tekrar tekrar okuyup izlerken böyle oluyor bence.Tabi bir de uzatılmış versiyonlarını izledim hep çok iyiydi ne diyebilirim ki.Geçenlerde de bir yazı okudum seriye ait yeni filmler gelecekmiş nasıl olacak merakla bekliyorum aslında ama cast seçimleri hep can sıkıcı oluyor o yüzden fazla yükselmek istemiyorum.


Ve Buffy uzun bir macera sona erdi.Bu diziye işe girmeden önce başlamıştım iki üç sene önce filan her gün bir bölüm izleyerek devam ediyordum sonra bi dördüncü sezonda takıldım.Uzun soluklu dizilerde arada es vermek gerekebiliyor bazen.Ara ara izleyerek dördüncü sezonu da bitirdim.Sıkıldığımdan değil başka şeylere takılınca bu diziyi boşladım.Bu ayda disney de görüp devam edeyim diye başladım ve bitirdim.Kalan 5 6 7. sezonları izledim.Uzun zamandır böyle üst üstte sezon izlemiyordum.Dizi eski bir dizi 1997 yapımı adı vampir avcısı ama vampirlerden hariç mistik şeyler farklı yaratıklar olaylar da oluyor. Dizi belki bazılarına çok eski gelebilir evet ilk zamanlar o canavarların yapay görünümünü komik buldum ama o zamanın teknolojisi işte :) Ama diziyi güzel yapan özellik scooby doo takımı kendilerine böyle diyorlar Buffy'nin arkadaş grubu.

Dizi cnbc-e de filan yayınlanmış aslında ama ben hiç denk gelmemişim buna da şaşırdım çünkü o kanalı takip eder izlerdim ben bakmadığım zamanlarda yayınlanmışsa demekki :) Neyse güzel bir dizi  daha bitirmiş bitenler listeme eklemiş oldum.

6 yorum:

  1. Yıkıma Giden Adam'ı merak ettim. :)
    Ben de yıl sonunda Yüzüklerin Efendisi'ni okuyup 3 filmini de izlemiştim. Gerçekten bazı kısımları ilk kez izliyor gibi heyecanla izledim. Aragorn ve Faramir'i kitapları okuyunca daha çok sevdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh aragorn ya hepsi çok iyi oynuyor, legolas filan çok severim, insan hayran hayran izliyor işte :)

      Sil
  2. Öncelikle çok geçmiş olsun! Şu an Blacklist izliyorum. Son sezonmuş... 😥😥😥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,Blacklist duymamıştım şimdi baktım on sezonmuş ama konusu hoşuma gitti listeme alabilirim.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun, en kısa zamanda iyileşmen dileğiyle.

    Fotoğraf çok hoşuma gitti. :) Kitabı daha önce duymamıştım ama bakayım mutlaka.

    Kitapları okuyunca filmleri izlemek daha güzel oluyor bence de. Hele bir de çok bekletmeden izlemek en iyisi. LOTR filmlerinin genişletilmiş versiyonlarını çok merak ediyorum, geçenlerde 20. yılına özel tekrardan vizyona gireceklerini okumuştum. Öyle bir durum olursa sinemada keyfi ayrı çıkar diye düşündüğüm için izlemeyi bekletiyorum.

    Demek Buffy'yi bitirdin, tebrikleer :)) Uzun soluklu dizilerde ara verme konusunda sana katılıyorum. Bunu yapmayınca insan diziden soğuyabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim , polisiye ve bilim kurgu bir arada bu iki türü seviyorsan tavsiye ederim.20.yılına özel tekrardan vizyona girme olayını ben de okudum ama pek sevinemedim harry potter felsefe taşına da yaptılar ama istanbulda ama tabi sen istanbuldaysan benim yerime de izle :D
      buffy bitti gerçekten ben de kendimi tebrik ederim uzun zamandır böyle seri dizi izlemiyordum :)

      Sil