9 Mart 2022 Çarşamba

Firefly Basbayağı Kahraman (Fireflty Serisi #1)

Firefly Basbayağı Kahraman 
Firefyl #1
İthaki Yayınları 
336 sayfa
Bilim kurgu Macera
★★★★☆

Firefly dizisini çok severim kitabını da gördüğüm zaman hemen almak istedim.Özel baskı bir kitap zannediyordum meğer roman serisiymiş.6 kitaptan oluşan bir seri yakın zamanda ithaki tarafından dilimize çevrildi bizim de çok da iyi oldu.

Konusunu bahsedecek olursam Kaptan Reynolds ve ekibi Serenity adlı kargo gemileriyle gezegenler galaksiler arası kargo taşımacılığı yaparlar ama en basit işte bile mutlaka başlarına bir macera bir sorun gelir biz de onların maceralarını okuruz.Genel olarak kısaca konusu bu.Bu kitapta da ekibimiz zorlu bir kargo görevi alır tam onu alıp gezegenden gidecekleri sırada bir barda Mal'ın başına bir iş gelir.Ekip dört bir yana dağılır.Kaptan yoktur riskli kargo zaman geçtikçe daha da sorun olacaktır.Ve macera başlar.

Dizisinden farklı mı şöyle farklı dizinin devamı gibi.Çünkü dizide o mürettebatın nasıl bir araya geldiğini izliyoruz.Serenity adlı geminin alınması o ekibin bir araya gelmesi filan.Normalde dizi ya da film spoiler olur ama bunda farklı olarak ilk dizisini izleyip sonra kitabını okursanız daha iyi olur.Burada tersi olup diziden uyarlama bir seri olduğu için.

Bu serinin western bir havası var aynı Star Wars serisindeki gibi.Gezegenlerin görünümleri olsun kıyafetler çizmeler.Geçmiş ve geleceği böyle güzel harmanlamak güzel farklı bir iş.Ben sevdim bir puan kırdım onda da ekibi okumak keyifli oluyor ama bunda ekip biraz dağınıktı Mal'ı özellikle az okudum ondan kırmak istedim.

Tavsiye ederim güzel bir seri olucak gibi dizisini yakın zamanda izlemiştim bir iki sene oluyor sanırım, bir sezon olunca tadı damağımda kalmıştı kitap serisi umarım güzel keyifli devam eder.Bu arada dizisinin intro şarkısı da çok güzeldir.

6 yorum:

  1. Diziyi izlemedim ama Nathan Fillion sebebiyle biliyorum bir ara izlemeye niyetliyim ama bir türlü başlayamadım. Kitapları olduğunu bilmiyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sezon dizi pişman olmazsın tavsiye ederim :)Ben de bilmiyordum çevirilince öğrendim.

      Sil
  2. Diziden kitaba uyarlama olarak ben ilk kez gördüm, ilk dizisini izlememiz gerekmeseydi iyiydi aslında, bu ara hiç birşeye dikkat verip de sonunu göremiyorum.
    Aklımda olsun değerlendirebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14 bölümlük bir dizi çok da güzeldir tadı damağımda kalmıştı izlediğim zaman, müsait bir zamanda aklında olsun :)

      Sil
  3. Bu diziyi duydum gibi ama izlemedim. Dizi ve filmlerin daha çok kitabı çıkmalı ülkemizde. Hem kitaplıkta saklamak güzel oluyor hem de yarım kalan diziler bir şekilde devam ettiriliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle dizinin ikinci sezonu gibi oldu bir de dizinin öncesi değil de devamı gibi ilerleyince.

      Sil