17 Ekim 2021 Pazar

eylül ayında okuduklarım



Ne yazsam ne yazsam diye düşünürken Eylül ayında okuduklarım yazısını yazmak istedim.Bazı zamanlar tek tek kitap yorumu yazamıyorum o yüzden toplu okuduklarım yazısı yazıyorum.Eylül ayında bir çizgi roman albümü içinde 8 tane çizgi roman fasikülü var 4 tane de kitap okudum.

İçlerinden en çok İskandinav Mitolojisini beğendim iskandinav tanrılarını eğlenceli bir dille anlatmış hatta kısa geldi kitap yavaş yavaş da okudum ama bir anda bitiverdi.Eğer iskandinav mitolojisini merak ediyor ya da ilgi duyuyorsanız bu kitap başlangıç olabilir çünkü ağır bir dili yok.

Çavdar Tarlasında Çocuklar konusu hakkında bir fikrim yoktu adını bir çok kez duyduğum için almıştım.Sineklerin Tanrısı gibi bir şey bekliyordum o kitabı yarım bırakmıştım ama adından dolayı öyle düşünmüştüm.Çok farklı çıktı bir çok kişiye göre bir ergenin hayatının saçmalığı gibi gelip beğenmeseler de ben beğendim.Bir ergenimiz var evet adını şimdi hatırlamıyorum üç gün boyunca onun düşüncelerini yaptıklarını okuyoruz yeri geliyor heyecanlanıyor yeri geliyor ağlıyor sinirleniyor hepimizin yaşadığı ergenliğin verdiği gel gitleri yaşıyor biz de bunu okuyoruz akıcıydı ben fena bulmadığımı söyleyebilirim.

Evrenin Sonundaki Restoran,Otostopçunun Galaksi Rehberi'nin ikinci kitabı seriyi yakın zamanda bitirmek niyetindeyim.Kitaba ilk başta adapte olamadım bazı şeyleri unutmuşum bir anda oradan oraya olaylar olmaya başladı daha sonra ayak uydurdum yine eğlenceliydi absürd ama eğlenceli.

Kum Adam can yayınları lacivert klasiklerden okudum ama ithaki yayınları karanlık kitaplık serisinde de varmış sanırım yanlışım yoksa o seriye yakışabilir kısa ama korku gerilimi veriyordu tadımlık güzeldi.

Son olarak da ay boyunca bana eşlik eden Red Kit Toplu Albümleri 1 çizgi film arşivine ek olarak çizgi romanlarını toplamaya okumaya başladım başı sonu belli çizgi romanlardan ama eğlenceli eski nostaljik anlar yaşamak için güzel oluyor.

Benim Eylül ayında okuduklarım bu kadardı.Günler su gibi akıp gidiyor akşam eve gelince yapmak istediklerime saatler yetmiyor ucundan kıyısından yetişmeye çalışıyorum bazı şeylere.Bu ay Ekim ayı da yarılandı bu arada bugün kandil hayırlı kandiller herkese başka yazılarda görüşmek üzere hoşçakalın.

8 yorum:

  1. Çavdar Tarlasında Çocuklar konusunda kararsızdım ama şimdi bi alıp bakmak istedim. İskandinav Mitolojisi kitabını da merak ediyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kitabın yorumlarını okuduğumda ben de kararsızdım ama okuduğum için pişman değilim umarım siz de olmazsınız :) İskandinav Mitolojisi ayrı güzeldi tadı damağımda kaldı tavsiye ederim keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  2. Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı sevmeyen gruptanım ben. Belki hakkında hiç yorum okumadan okusaydım fikrim değişirdi ama o kadar övülüyor ki beklentim yüksekti. Karşılayamadı maalesef.

    Mitolojiyi severim. İskandinav mitolojisi hakkında bir bilgim yok ama yazarını seviyorum. Eminim çok güzeldir. Listeme ekledim.

    Zaman bana da yetmiyor. Günler çok hızlı geçiyor. Yapmak istediklerimizin çok azını yapabiliyoruz :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çavdar Tarlasında Çocuklar ben de sevmem diye düşünüyordum ama sevdim o kitabı :) Neil Gaiman güzel yazıyor dediğin gibi kalemi güzel.Zaman yetmiyor su gibi geçip gidiyor gerçekten :(

      Sil
  3. "Tozlu Hayaller Kütüphanesi" güzel isim çok beğendim.

    YanıtlaSil
  4. Çavdar kitabını ne sevdiğimi ne de sevmediğimi söyleyebilirim. Kullanılan dil, okura akıcılık kazandırsa da bazen epey basitleşiyor. Bu kadar popüler olmasını anlamış değilim. Yine de okumayın diyemiyorum. Okunmalı ve bir başkasının yorumundan ziyade öz yoruma ulaşılmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın seveni de çok sevmeyeni dediğiniz gibi biraz da insanın kendisi okuyup kendince yorumlamalı bu kitabı.Popüler olduğundan çok farklı bekliyordum konusunu da bilmiyordum gerçi farklı bir kitap çıktı ama ben beğendiğimi söyleyebilirim.

      Sil