8 Eylül 2022 Perşembe

Ağustos Ayında Okuduklarım



Ben, Efsane

Zamanında çok beğenilen benim de beğendiğim Will Smith'in oynadığı Ben Efsaneyim filminin esin kaynağı bu kitap.Filmi seneler önce izlemiştim az çok aklımda kalanlar var ama ona rağmen keyif alarak okuduk kitabı.Kitap tek karakter üzerinden ilerliyor bir salgın olmuştur ve salgından sağ kurtulan tek kişidir gündüzleri işlerini halleder ama karanlık çökünce bir zamanlar insan olanlar artık vahşiler ortalığa çıkar.Hikaye böyle ama sıkılmadan merakla okutuyor kendisini yine okuyup bunun neresi bilim kurgu klasiği karanlık kitaplarda olmalı dediğim ama beğendiğim bir kitap oldu.

Bin Mumlu Ev

Konusuna bakarak aldığım hakkında hiç bir şey bilmediğim bir kitap.Bir gence büyük babasından bir miras kalmıştır ama bu kolay değildir çünkü büyük babasının bazı şartları vardır.En ilginç şart ise bir yıl boyunca bin mumlu ev dediği evden araziden kasaba civarından ayrılmamalıdır.Yoksa ev yakınlardaki kız kilise okuluna kalacaktır.Bin mumlu ev yurt dışından bir çok mimar ve işçi getirilerek yapılmış bir evdir kendince gizemleri vardır.Evin uşağı gizemlidir hangi tarafta belli değil mirasçı eve geldiği ilk gün camdan kulağını sıyırıp geçen bir kurşun olur filan evet ilgi çekici bir konusu var.Farklı bir kitaptı bazı yerler sürükleyici bazı yerler durağan ama genel anlamda şaşırtan bir kitaptı diyebilirim.Okuduktan sonra bir yerde okudum bu kitaptan uyarlanan bir de oyun varmış sanırım.

Hırçın Kız

Shakespeare'den okuduğum ilk eser ve son olmayacak.Özellikle klasikleri can yayınlarının bu baskılarından okumayı seviyorum.Güzel kısa bir oyundu.

Hayat Dediğin Nedir Charlie Brown ?

Mundi yayınlarından çıkan snoopy serisi bu da sanırım can yayınlarının yan yayınevi bir yerde öyle okumuştum.Siyah beyaz çizgi roman içinde snoopy ve arkadaşlarının hayat hakkında aforizmaları yer alıyor diyeyim :D çıtır çerez

Saturn Evleri 3 

Bu manga serisini okumaya devam ediyorum.Pek bi heyecanı yok ama okurken bana iyi geliyor hoşuma gidiyor.

Cedric 2 Kar Kampı 

Cedriclerimi sonunda tamamladım ama şimdi de hemen bitmesinler diye her ay bir tane okumayı planlıyorum ama belki dayanamam ikişer tane okurum :D

Fırtına 

Blogları takip edenler bilir Şule blogunda her ay bir çekiliş yapıyor.Ağustos ayı kazananı bendim. Kazandığım kitaplar gelir gelmez bu kitaba başladım.Normalde mevsimlerine göre kitaplara ayrımcılık yaparım şu yazın okumalık şu kışın okumalık diye ama bu kitabı merak ettiğim için bekletmek istemedim dedim yazın okuyum da şu sıcaklarda içim biraz serinlesin.Şu sıcak günlerde insanın içini soğutan bir fırtına ve bu fırtınada mücadele eden iki insan.Dili basit karakter sayısı az ama akıcı bazı yerlerde merak uyandırıcı biraz aşk biraz gerilim.Kafa yormayan çerezlik gerilim diyebiliriz.

Vadedilmiş Yokyer 1

Saturn evleri ilk okuduğum manga rastgele adına konusuna bakarak almıştım.Başka nasıl mangalar var ki diye nette gezinirken manga okuma siteleri olduğunu gördüm.Baktım tanıdık basılı mangalardan neler var bir tek bu manga serisini gördüm.Manga kültürüm yok ama adlarından kapaklarından baktım sanırım bir çoğu dilimize çevrilmemiş olanlar gönüller çevirip okuyor orada.Ben de merak ettiğim bu manga serisine başladım.Sürükleyici ve ilerleyen sayılarda korku fantastik ögelerin de olacağı bir seriye benziyor diyebilirim.Bir grup çocuk yetimhanede kalmaktadır bir tesadüf sonucu orada ne için tutulduklarını öğrenirler ve oradan kaçma planları yapacaklardır gerisi spoiler olur :)

6 yorum:

  1. Bin Mumlu Ev'i merak ettim, kapağı güzelmiş. :) Vadedilmiş Yokyer'in animesi var, Yakusoku no Neverland, izlemek istiyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk kapağını görüp beğendim sonra konusuna bakarak aldım güzeldi tavsiye ederim,ben şuan mangasıyla takılıyorum animesi belki sonra :)

      Sil
  2. Bin Mumlu Ev'i merak ettim ya, normalde alışveriş yaparken görsem hemen alırdım. Hem kapağı güzel hem ismi çok ilginç. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de maya kitap indiriminde denk geldim öyle aldım konusu da ilginç farklı bir kitap :)

      Sil
  3. Fırtına kitabı tam kışın okumalık. Ben sevmiştim. Hatta iyi bir yönetmenin elinde tek mekanda geçen, az oyunculu güzel bir gerilim filmi olabilir gibi gelmişti.

    Ben Efsaneyim de güzel film. Uzun zaman önce izledim ama çok beğendiğimi hatırlıyorum. Will Smith o rolde çok iyiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki ileride yaparlar senaryo müsait çünkü,benzer filmler izledim bu da olabilir.
      ben efsane okurken de karakter benim gözümde hep will smith'ti :)

      Sil