13 Temmuz 2016 Çarşamba

Kırmızı Pazartesi - Gabriel Garcia Marquez | Kitap Yorumu


Kırmızı Pazartesi
İşleneceğini Herkesin Bildiği 
Cinayetin Öyküsü
E kitap okumayı seviyorum bazılarının aksine,hem kitaplığımdaki kitap stogum çabuk azalmıyor hem de farklı bir sürü kitapla karşılaşıyorum o an okumak geliyor.Bir nevi ön okuma gibi oluyor beğenirsem devam ediyorum beğenmezsem bırakıyorum.Kırmızı Pazartesi de bunlardan biri adını duymuştum ama alıp okumak fırsat olmamıştı e kitaplarımın arasında gezerken hadi okuyayım dedim ve iyi ki demişim.

Kırmızı Pazartesi,Gabriel Garcia Marquez'in ülkesi olan Kolombiya'nın bir şehrinde geçiyor.Gerçek ismi İşleneceğini Herkesin Bildiği Cinayetin Öyküsü'dür.Cinayet pazartesi günü gerçekleşmektedir o yüzden bizde ki adı Kırmızı Pazartesi'dir.Yazar bu romanıyla 1982 Nobel  Edebiyat Ödülünü almıştır.

Yazar kitabın ilk sayfasında kimin öldürüleceğini söylemektedir.Maktul Santiago Nasar suçu,bir gün önce evlenen A
ngela Vicario’nun bekâretini kaybetmesine sebep olması.Katilleri Angela'nın ikiz erkek kardeşleridir.Ve bu cinayet sessiz sedasız gerçekleşememektedir.Tam tersine bütün kasaba halkına duyurmuşlardır.Halk ne yaptı peki 'kim bunlar mı cinayet işleyecek' ,'yok be olmaz öyle şey ' diye düşündüler ve hiç bir şey yapmadılar hatta meraktan çatladılar.Sanki gösteri varmışcasına izlediler.O an bütün kasabayı ateşe vermek istedim.

Kaçınılmaz son gerçekleşir acımasız bir şekilde öldürülür Santiago Nasar.
Kitabı bitirip yorumlara bakınca aslında gerçek bir hikaye olduğunu öğrenmiş oldum kitaptan daha da bir etkilendim tüylerim ürperdi.Acımasız şekilde öldürülmesi bir yana cesede yapılanlar bir yana...

'Halam Wenefrida Mârquez, ırmağın öte yanındaki evinin avlusunda bir tirsi balığının pullarını temizlemekle uğraşıyordu, Santiago Nasar’ın eski rıhtımın merdivenlerini inip kendinden emin adımlarla evine doğru yürüdüğünü görmüştü."Santiago, yavrum!" diye bağırmıştı. "Neyin var?"Santiago Nasar, onu tanımıştı. “Beni öldürdüler, Wene Hala,” demişti.Son basamakta tökezlemiş, ama kendini hemen toparlamıştı. “Hatta bağırsaklarına bulaşan toprağı eliyle silkelemek titizliğini bile gösterdi,” dedi bana Wene Halam. Sonra saat altıdan beri açık olan arka kapıdan evine girmiş, mutfağın içine yüzükoyun yığılıp kalmıştı.'' 

Puanım 4/5

1 yorum:

  1. Benimde tanışma kitabım farklı bir üslübu var ama okudukça alışıyor insan,okuduktan sonra yorumlarını bekliyorum alışveriş listeme eklerim ^^

    YanıtlaSil