11 Temmuz 2018 Çarşamba

Yerli Dizileri Biraz Kısaltalım


Selam herkese uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü yazamadığım bir yazı ile geldim.Bir çoğunun yabancı dizilere kaydığı şu dönem de bende kendimi yerli dizileri izlemekten alamıyorum.Evet biraz ters bir insanım herkes gider mersine ben giderim tersine.

Ben yerli dizileri televizyondan izlemiyorum çok nadir bir iki dizim dışında.Uzun dizi saatleri,reklamlar filan derken akşam oldu bittiye geliyor gibi hissediyorum.İnternetten takip ediyorum dizileri ama tam bölüm olarak değil.Ve sanırım bu yüzdendir ki daha fazla yerli dizi izler oldum.Gerçi eski dizileri izlediğimden de olabilir eskiden diziler bir saatti ve hatta bir kanal akşam iki dizi verirdi biri biter diğeri başlardı.

Neyse gelelim ben dizileri nasıl izliyorum.Diziler televizyonda o bölüm yayınlandıktan sonra Youtube'a o bölüme ait özel sahneleri genel de sırasıyla ayrı birer oynatma listesi şeklinde koyuyorlar.Bende o oynatma listelerini izliyorum.Eskiden diziyi tam bölüm açar ileri sarardım ama o zaman bazı sahneler önemli kısımlar kaçabiliyor.Bu yöntem daha sağlam oluyor o yüzden.Bu özel sahneler de az değil bölüme bağlı olarak 45 dakika ile bir saat arası değişiyor.Her bölüm için oynatma listesi oluşu da iyi,sırayla geçiyor.Hemen hemen yeni çıkan bütün dizilerin Youtube'da dizi adına ya da yayınlandığı kanala ait kanal da bölüm bölüm oynatma listeleri bulunmakta.Bazı dizilerin giriş gelişme sonuç sırasına dikkat etmeden koyuyorlar ama anlaşılıyor yine de.Tek gıcık kanal bu konuda Kanal D ne özel sahne koyuyorlar adam akıllı ne kendi sitesinden başka bir yerde izlemene izin veriyorlar.Çok gıcık oluyorum o kanal bu yüzden.Teve 2 de tekrarlarını beklemek düşüyor başa,hiç değilse orada yayınlanınca çok fazla reklama girmiyor ya da ben kendimi öyle avutuyorum.

Diğer bir yöntem de özet izlemek.İster televizyondan ister yine Youtube'den.Dizi özetleri de dizinin dörtte biri kadar var zaten yarım saat ile 45 dakika arasında değişiyor onlarda.Özeti izle geç tam bölüm izlemekle kafa patlama.Bunu da yakın zaman da keşfettim.Youtube'de özet izlemek isteyenler vpn kurmalılar.Opera kullanıyorsanız kendi vpn sistemi var Chrome kullananlar içinde ben Touch Vpn kullanıyorum uzun zamandır memnunum yükleyebilirler chrome eklentilerden.

Vpn açık kaldığı bir gün Youtube girdim ve izlediğim dizilerin tam bölümünün ve bazı dizilerin  de özetlerinin olduğunu fark etmemle keşfettiğim bir yol oldu.Kara Sevda dizisini bir ara takip ediyordum sonra devamını getiremedim şimdilerde de izlemek istiyorum ama özel sahneleri  bölüm bölüm ayırmamışlar ne yapsam diye düşünürken bu yöntem ilaç gibi geldi.Kontrol ettim özet bölümler var vpn ile gözüken dizinin devamını o şekilde izlemeyi düşünüyorum.Öyle işte.

İkisini de dene tarafını seç diye de slogan bırakır toz olurum :)

12 yorum:

  1. Evet, eskiden saat 20 ile 22 arası bir dizi, 22 ile 24 arasıda başka dizi olurdu kanallarda ama artık yerli diziler 2 buçuk saat sürüyor ortalama. Çok uzun bir süre. Ben artık tamamen yabancı dizi izlemeye başladım. Şu sıralar Netflix dizileri ile vakit geçiriyorum. Hatta sırf bu dizileri yorumlamak için ikinci blog açtım kendime. İkinci blog adresim: www.kafeinliyiz.biz siz dizi severleride beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mustafa alnıak,
      gerçekten çok uzun bir süre o sürede film izle daha iyi.Mutlaka uğrayacağım ikinci bloga yorumun için teşekkürler.

      Sil
  2. Bence yerli diziler reklam kaygısıyla gereksiz yere uzatılıyor. Zaten izlediğim 1-2 dizi var, onlar da yavaş yavaş bu sarmala girdiler maalesef. O yüzden en güzeli internet dizileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibelynka,
      kanalların tutumuymuş sanırım Gülse Birsel yeni dizim bir saati aşmayacak diyordu ama sonra kanalla uyuşamamışlar.İnternet dizileri de güzel bir seçenek.

      Sil
  3. İnanır mısın hiç yerli dizi izlemedim çok uzun bir süre. Eski dizilerin tadını vermiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık,
      ben eski yeni karışık izliyorum ve evet eski dizilerin tadı bir başkaydı.

      Sil
  4. Ben de Türk dizilerini oturup baştan sona izleyemiyorum. Her dizide sevdiğim birkaç karakter oluyor. Youtube'tan onların sahnelerini izliyorum. Eğer başlığı ilgimi çeken bir sahne varsa onu da izliyorum. Zaman tasarrufu yaparken her diziden haberdar olmuş oluyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      en iyisi gerçekten çok nadirdir akşam ya da internetten tamamını izlediğim diziler her bir sahnesini sevdiklerim oluyor onlarda :) Azar azar izlemek ya da önemli sahneleri izlemek gerçekten tasarruf uzun da olmayınca sıkmıyor keyifle izliyor insan.

      Sil
  5. hım aklımda olsun. ben de netten ilgili kanaldan izliyom. erkenci kuş pek seviyom.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      onu izlemedim ama bende denk geldikçe meleklerin aşkına bakıyorum :)

      Sil
  6. Türk dizilerinin uzunluğu en büyük sorun. ben artık 5 dakikalık videoları izliyorum youtube'dan. tüm diziye hakim oluyorum azar azar izleyerek. Yeni yaz dizilerinden ilgimi çeken sadece meleklerin aşkı. biraz daha süresini azaltsalar mı yada reklam süreleri mi sorun bilemiyorum. televizyondan fazlasıyla uzaklaştım ama son zamanlarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berfce,
      bence de gereksiz uzunlar birde üstüne reklamlar eklendi mi bütün akşam gidiyor.Gündüz vakti denk gelirsem daha çok televizyondan izlerim akşam pek tercih etmiyorum.Meleklerin Aşkı'na denk geldikçe bende bakıyorum eğlenceli dizi :)

      Sil