14 Temmuz 2019 Pazar

Aklından Bir Sayı Tut - John Verdon


Arka Kapak Yazısı: Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır: “Aklından herhangi bir sayı tut – 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı.” Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: “Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin… küçük zarfı aç.”

“Aldıklarını geri vereceksin
Vermiş olduklarını aldığın zaman.
Biliyorum ne düşündüğünü,
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini,
Nereye gideceğini.
Seninle bir randevumuz var,
Bay 658.”

Sıradanlıklara meydan okuyan, anında başınızı döndürecek ve ilgi çekici karakterlerinin kalp atışlarını tüm gerçekliğiyle hissedeceğiniz bir kitap – Aklından Bir Sayı Tut kolay kolay unutmayacağınız bir roman.

Yorumum: Aklından bir sayı tut o sayıya on ekle ikiyle çarp dörde böl çıkan sonuca göre tuttuğun sayı 9 muydu tabi ki de hayır uydurdum çünkü.Gereksiz soğuk esprimden sonra kitap yorumuna geçecek olursam ben bu kitabı orta halli buldum.Evet zamanında çok beğenildi çok konuşuldu ama kitap beni içine çekemedi bir şeyler eksikti ya da fazlaydı bilmiyorum.Daha farklı bir şey bekliyordum en başta dedektifle başlamasını değilde aklından bir sayı tut olayını heyecanlı heyecanlı okumak isterdim daha sonra devreye dedektif girseydi daha güzel olurdu bence.

Bir de bazı kısımlar karışık sanki dedektif çiçek ve balıkla ilgili bir şey buluyor tahmin ediyor ama bunu bize söylemiyor bir kaç kere geriye döndüm acaba okumadım mı kaçırdığım bir şey mi var diye ama yok dedektif kendi kafasında çözüyor bizde peki öyle olsun diyoruz.

Kütüphanede görünce merak edip okumak istedim ama umduğum gerilimi alamadım evet olay güzel neden öyle olduğu da ama yemeğin tuzu eksik olursa tadı yavan olur bu kitabın da biraz daha gerilime ihtiyacı vardı bence.Büyük ihtimal seriye devam etmem daha okumak istediğim tanışmak istediğim çok fazla polisiye var onlarla yoluma devam ederim.Herkese mutlu pazarlar dilerim.

Puanım 3,5/5

8 yorum:

  1. Yazarın Peter Pan Ölmeli ve Şeytanı Uyandırma kitaplarını okudum, çok da sevdim. Seriyi karışık okuyorum resmen. :) Bu da listemde ama daha fırsat bulamadım. Emeğinize sağlık. Keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap gizi,
      bazen serinin ilk kitapları çok güzel oluyor devamında tökezliyor yazar bazen de devam kitapları çok daha güzel olabiliyor bu seri de öyle olabilir.Beğenmenize sevindim keyifle okunan kitaplar yazılar güzeldir.Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Bana da bir şeyler eksik gibi gelmişti, çok kendimi kaptıramamıştım :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      böyle olması çok can sıkıcı oluyor bir yandan keyifli okuyamamak bir yandan da sonunu merak etmek tam bir ikilem :)

      Sil
  3. Bu serinin ve dedektifin hayranı çok. Benim her kitabını okuyan arkadaşlarım var. Ben de merak edip ilk kitabı okumuştum ama beni de çok etkilememişti. Bu yüzden devamını getirmedim. Dediğin gibi daha okunacak çok yazar ve kitap var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sule uzundere,
      bir zamanlar çok popülerdi adını hep duyardım ama okuyamamıştım şimdi okumak kısmet oldu ve iyi ki kütüphaneden almışım dedim.Bu bitti sıradaki okunacak gelsin listeler hep dolu hep kabarık :)

      Sil
  4. Kurgu olarak güzeldi ama karakterleri pek benimseyemeyince tadı çıkmıyor kitapların. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitapta bir şeyler eksikti, ya da dediğin gibi karakterleri benimseyemeyince tat vermiyor kitap :(

      Sil