6 Kasım 2022 Pazar

Son Dilek - Andrzej Sapkowski (The Witcher #1)

Son Dilek 
Witcher Serisi #1
Pegasus Yayınları
Fantastik 
400 sayfa
★★★★☆

Arka Kapak Yazısı: İngiltere için Tolkien, Amerika için George R. R. Martin neyse Doğu Avrupa için Sapkowski odur.

 
Rivyalı Geralt bir Witcher’dır. Henüz küçük bir çocukken seçilmiş, eğitilmiş, büyülerle donatılmış ve mutasyon geçirmiş bir canavar avcısı. Acımasız, tekinsiz, karanlık ve canavarlarla dolu bir dünyada yaşar.
Onun dünyasında peri masalları hiç de saf değildir. Pamuk Prenses bir haydut çetesinin başındadır. Güzel ve Çirkin’deki roller çok farklıdır. Üç dilek hakkı sunan cinlerle karşılaşmak bile istemezsiniz.
Masumların savunucusu Geralt, kızları canavara dönüşmüş ensest krallarla, intikam hırsıyla yanan cinlerle, âşık vampirlerle ve daha nicesiyle karşılaşıyor. Hepsi çok tehlikeli ve hiçbiri göründüğü gibi değil.

Yorumum: Geçtiğimiz yıl bu zamanlar serinin ilk dört kitabını almış ama başlayamamıştım.Sonra dizisi çıktı iki sezon yaptı.Dizisini izlemedim oyununu da oynamadım daha ama kardeşim oynamıştı az çok oradan biliyorum.Ekim ayı başlayayım artık seriye dedim ve açılışı yaptım.

Kitabın konusu baş karakterimiz Geralt bir Withcherdir yani fantastik canavar avcısı.Biz de onun başından geçen hikayeleri okuyoruz.Kitabın dili çok akıcı hikaye akıcı normalde fantastik kitaplarda betimlemeler olsun konu olsun bazen yavaş ilerler ama bu kitapta öyle değil bir çırpıda bitebilecek şekildeydi.Başlangıç kitabına göre iyi bir açılış oldu sadece  oradan oraya giden bir hikayelerden olduğu için birazcık hikaye bütünlüğü eksikti sanki onun dışında her şey iyiydi.Bildiğim kadarıyla ilk iki kitap bu şekilde o da karakterleri tanımamız için olduğunu düşünüyorum.Kitap akıcı olduğundan önümüzdeki günlerde ikinci kitabı okuyup bir an önce daha derli toplu roman kısımlarına geçmek istiyorum.

Herkese kitaplı günler ** 

6 yorum:

  1. Ya ben bunun dizisinden hiç bir şey anlamadım ve yarım bıraktım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha ben de dizisi için daha çok heyecanlıyım bir kaç kitabını okuyup diziye geçmek istiyorum :)

      Sil
  2. Dizisi hayal kırıklığı diyorlar. İlk sezon fena değilmiş ama diğer sezonlarda batırmışlar. Henry Cavill de bu yüzden ayrılmış. Kitabı okuyan biri olarak izleyebilirsin. Belki senin hoşuna gider. Nedense dizisi de kitapları da ilgimi çekmiyor benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dizisi hakkında bir kaç yorum görmüştüm beğenen kişilerdi ben de witcher olunca beğeneceğimi düşünüyorum ya da büyük beklentilerim boşa çıkacak bakalım izleyince göreceğim :)

      Sil
  3. Dizisi çok popüler olduğu için ilgimi çekmişti ama kitaplarını okumayı nedense düşünmemişim. :) Yorumunu okuduktan sonra kitapları da merak etmeye başladım, edinebilirsem eğer şans veririm ben de. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuan için kitaplarını beğenen de var pek beğenmeyen de dizisi içinde öyle edindiğim son yorumlardan sonr, fragmanı izleyip kitap ya da dizi tercihini yapabilirsin sende :)

      Sil