18 Ağustos 2018 Cumartesi

Zaman Makinesi - H.G Wells


Bilim Kurgu Klasikleri 
Türü:Bilim kurgu
Sayfa Sayısı:128

Arka Kapak Yazısı:Wells’in ilk olarak okul gazetesinde yayınladığı bir öyküden hareketle kaleme aldığı kısa romanı Zaman Makinesi, 1895’ten beri bilimkurgunun önde gelen eserlerinden biri oldu. Hem geleceği hayal etmek hem de biliminsanının karakterini göstermek adına derin saptamalarda bulunan, politik göndermelerle yüklü bu distopya, hâlâ gerçekleştiremediğimiz bir fantezinin peşinden yıllardır sürüklüyor bizi.

Victoria dönemi Londra’sında yaşayan bir bilim insanı zamanda yolculuk yapmak üzere icat ettiği makineyle geleceğin İngiltere’sini ziyaret eder. Sekiz Yüz İki Bin Yedi Yüz Bir yılında yaşadığı macerayı bir dost meclisinde anlatır. Geleceğin dünyası ayrıcalıklı insanların; güzel, narin ve tembel Eloi’ların rahat ve kaygısız bir yaşam sürdükleri bir yerdir. Ancak Zaman Gezgini bu macera sırasında çok geçmeden yeraltı dünyasına ait hortlaksı Morlock’ları da keşfetmiştir. Wells, Victoria dönemi İngiltere’sinde varsıllarla
yoksullar arasında giderek büyüyen uçuruma yönelik keskin eleştirisinde, tarihin ve gelişmenin anlamını sorgular. Toplumsal adaletsizliğin sürüp gitmesi halinde yol açabileceği felaketlere dair uyarıda bulunur. 1895’te yayımlanan Zaman Makinesi, bilimkurgu edebiyatının köşe taşlarından biri olarak, kuşaklar boyu yazarları etkiledi. 21. yüzyılda yaklaşan çevre felaketlerine ve gezegenimizin yazgısına ilişkin kaygılara dair bir öngörü barındıran eskatolojik boyutuyla güncelliğini bugün de koruyor.

Yorumum:Bu kitaba çok büyük beklentiyle başladım.Ama tam olarak istediğimi bulamadım sıkıldım.Başlangıç çok güzeldi sonra asıl hikaye geçince kitabı durgunluk sardı biraz açılır gibi oldu sonra tekrar duruldu sonra da kitap bitti zaten.Kitapta hareket yok betimlemeler daha ağırlıkta yolculuk ettiği diyarı görmek çok güzel ama bir şeyler eksikti işte.

Ama sorun bende olduğunu düşünmüyorum okuduğum yıl ile alakalı olduğunu düşünüyorum.Kitabın yazıldığı yıla göre çok iyi bir kitap ama günümüzde insan biraz daha aksiyon istiyor.Ben biraz Geleceğe Dönüş filmi gibi sandım öyle çıkmayınca hayal kırıklığına uğramış olabilirim.Yine de yazarın diğer kitaplarını okumak istiyorum hatta onların daha iyi olduklarını okudum bu kitabı olduğu için acemiliğini üzerinden atmıştır diye düşünüyorum.

Puanım 3/5

5 yorum:

  1. Bende bu kitabı çok büyük beklentiyle almıştım. Almadan önce kitap hakkında bazı yorumları okumuştum. Ancak kitabı beğendiğimi söyleyemem. Kitap hakkındaki yorumunuza katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar,
      bende kitabın adı Zaman Makinası olunca Geleceğe Dönüş filmi gibi eğlenceli aksiyonlu bekliyorum öyle olmadı ne yazık ki beklentimin aşağısında kalınca beğenemedim.Yorumun için de teşekkür ederim.

      Sil
  2. ilkay özgür,
    bende bekledim bir yerde açılacak heyecan olucak diye azıcık oldu ondan sonra da kitap bitti zaten :) Beklentini düşük tut o zaman daha çok beğenirsin.

    YanıtlaSil
  3. ay geleceğe dönüşle hiçbişi kıyaslanmaaaz kiii.

    YanıtlaSil