13 Şubat 2019 Çarşamba

Ritmatist - Brandon Sanderson

Sayfa Sayısı:408 
Doğan Kitap 

Arka Kapak Yazısı:Joel’un dünyası ikiye ayrılıyordu: Ritmatist olanlar ve olmayanlar. Ve o kesinlikle bir Ritmatist olmak istiyordu. Onlar çizgilere hayat verebiliyor, basit bir tebeşirle kendilerine muazzam bir savunma ya da muhteşem bir saldırı ortamı hazırlayabiliyorlardı. Üstelik vahşi tebeşir yaratıklara karşı tüm insanlığın kaderi de onların ellerindeydi! Armedius Akademisi’nin tebeşir ustasının oğlu Joel’unsa elinden gelen tek şey Ritmatistlerin bu büyülü dünyasını dışarıdan izlemekti. Ancak bir gün akademide işler değişmeye
başladı. Önce önemli insanların Ritmatist çocukları kaçırıldı, sonra tuhaf olaylar art arda geldi. Ritmatistler için tehlike çanları çalıyordu ve herkesin kaderini değiştirmek bu kez Joel ve arkadaşı Melody’nin elindeydi.

Yorumum:Brandon Sanderson adından ve kitaplarından sıkça söz edilen bir yazar.Bir alışverişimde indirimdeydi Ritmatist kitabı ile yazarı tanırım diye düşünüp aldım.Ama benim için orta halli bir kitap oldu.Çocuk kitabı okumayı severim ama bunda zaman zaman sıkıldığımı hissettim.Konu farklı güzel tebeşirle yerlere bir şeyler çizip onları savaştıran Ritmatistleri konu alıyordu ama bir şeyler eksik ve yavandı sanki.

Kitabın ikinci yarısından sonra da Sırlar Odası'na benzettim okulda öğrencilerin kaçırılmaları ve neyse onu söylemeyim spoiler oluyor.Beklentim çok fazlaydı yazardan dolayı ondan sanırım beklenditimin altında kaldı.Yanlış kitapla başlangıç yaptığımı düşünüyorum özellikle Sissoylu serisini çok merak ediyorum bir gün okumak dileğiyle.

Puanım 3,5/5

9 yorum:

  1. Oğluma alınabilir mi diye düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda'nın kitaplığı,
      bence alınır,matematik ve geometri de seviyorsa keyifle okur içinde çizimler filan var çok güzel.

      Sil
  2. Yazarı okumadım henüz :(( Sissoylu serisini ben de merak ediyorum ama ne zaman okurum artık kısmet :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bannerına bayıldım :D

      Sil
    2. kağıt salıncak,
      Sissoylu serisi de baya göz korkutuyor tuğla gibi kitap olunca bir gün okuruz belki :)
      beğenmene sevindim teşekkür ederim**

      Sil
  3. Ben yazarla Sissoylu serisiyle tanışmak istiyorum. Daha seriyi beğenmeyene rastlamadığım için beklentim büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sule uzundere,
      bende bu kitabından sonra Sissoylu'yu okumak istiyorum.Benim de öyle beklentim çok fazla güzel büyülü bir dünya varmış gibi kitabın içinde o dünyayla en kısa zamanda tanışalım bizde :)

      Sil
  4. Kitaplığımda var olan ama bir türlü sıra gelmeyen kitaplardan biriydi yorumundan sonra yakın zamanda okumam sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir,
      bana biraz yavan geldi ama belki sen çok seversin kim bilir senin yorumunu da okumak isterim :)

      Sil