15 Ocak 2023 Pazar

2023 Yılı Ajandam


Selam biraz da kırtasiyeden defterlerden de konuşmak istedim.Geçen sene hangi defteri kullandım bu sene ne kullanmak istiyorum filan :)

en sevdiğim sayfalardan biri

Soldaki inek desenli defter geçen sene 2022 yılında bir süre kullandığım defter ya da ajanda ne demek isterseniz.Sağdaki defterim ise uzunca bir süredir kullandığım her şey defterim diyebilirim listelerim kitap alıntıları izlediklerim filan.Bullet journal gibi ama değil gibi :) Sağdaki yetersiz gelince bir de günlük ne yaptıklarımı yazmak için defter almak istedim.İlk başta siyah bir a5 almıştım ama istediğim gibi olmayınca hazır ajanda almak istedim bu inek deseni görünce de bayıldım hemen aldım.İlk başta bir heves kullanmaya başladım ama sonra çok boşladım elim gitmez oldu.Bunun da en baş sebebi telli ve büyük olması.Ajanda tutacak kadar dolu bir hayatım yok benim daha çok ne yaptım ne izledim okudum tarzı defter tutuyorum o yüzden fazla büyük olmasından dolayı rahat edemedim.Büyük olduğu için çantaya atmak için de çok uygun değil.Telli oluca da klasik a5ten daha büyük duruyor. Kısaca keyfince kullanamadım.

üst sağdaki defterimden bir sayfa 


Sonra üstteki sol deftere geçtim banana yazan (instagramdaki bir hesabı görmemle ilham oldu) deneme amaçlı kullanabilir miyim olursa seneye de aynı şekil devam ederim diye oldu ki eskiden beri küçük defter kullanmaya alışkınım şimdi soldaki her şey defteri sağdaki 2023 defteri oldu.Anladım ki ben küçük defter insanıyım.

Bunlar da yine matt notebooktan defter aldığınızda yanında hediye edilenlerden bir de ayrı olarak elmalı olanı dörtlü olarak satıyorlardı uzun zamandır da listemdelerdi.Başka A6 boyutunda defter aradım ama istediğim gibi bulamadım bunlar a6 ya göre bir tık daha küçük ama güzeller işimi görüyor.Tek sıkıntı 12 ay bu defterlere sığar mıyım düşüncesi ama sığamazsam yenisine geçerim artık.
Bir de Moleskine'nin snoopyli defterlerinden almak istiyordum eskiden görür hep hoşuma giderdi bu sene almak istedim alıyım dedim peki ne oldu o defterlerden yok harika değil mi.Zaten son zamanlarda geçmişte almak isteyip alamadığım şeyi şimdilerde alıyım diyorum ya çok pahalılar ya da yoklar neyse bu ufak serzenişim yayın akışını bozmasın.

Bir de ben defterde genelde krem rengi kağıdı seviyorum üstteki telli hariç diğerleri krem rengi ve kağıt kalınlığı da güzel çok ince değil tavsiye ederim.Şimdilik bu kadar başka yazılarda görüşmek üzere herkese iyi pazarlar**

8 yorum:

  1. Ayy güzelli bir yazı olmuş. Bende bazendefter.com da geziniyorum bir karar veremedim. Blog işleri için ayrı bir defter alayım diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o siteyi bilmiyordum bir ara inceliyim,al al defterden zarar olmaz :)

      Sil
  2. Ben defteri daha çok roman, öykü taslağı olarak kullanıyorum, aklıma gelenleri not alıyorum. Onun dışında kullanamıyorum, günlüğüm bile öylece duruyor. :) Güle güle kullan hepsi çok güzeller. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de günlük işleri biraz karışık günlükten ziyade iç döküş defteri tutarım sonra onu yırtar atarım filan :D çok teşekkür ederim**

      Sil
  3. Ajanda kullandığını görmek çok hoşuma gitti :) Stickerlar ne tatlıııı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden beri severim böyle not almayı defter tutmayı, beğenmene sevindim :)

      Sil
  4. Bana da illaki telli olacak yoksa sevmiyorum. Bu sene telli birçok defter aldım, onları farklı amaçlar için kullanacağım.

    Ajanda kullanmayı seviyorum ama benim de ajanda dolduracak kadar dolu bir hayatım yok. Bu nedenle ajandayı boşa almışım gibi hissediyorum, sayfalar boş kalıyor ya. Senin yaptığın gibi okuduğum ve izlediklerimi yazabilirim. Bir zamanlar yazardım zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte zevkler ve renkler sen telli ben küçük defterciyim :)
      ajandayı planlama için kullandığım zaman pek keyif alamıyorum şu gün şu yapılacak şunu yap tarzı ki uyamıyor insan haftalık yapılacakları not almak daha iyi oluyor sonra da yaptıklarını yazmak daha çok keyif veriyor :)

      Sil