18 Ekim 2016 Salı

Kan Sözü,Ruh Bağı,Son Fedakarlık-Richelle Mead | Kitap Yorumu

Ne uzun başlık oldu o öyle... Herkese selam bu arada ^^ Kitapları maraton halinde okuduğum için ayrı ayrı değil de toplu yorumlamak istedim.Bu arada fotoğrafta sıralama yanlış olmuş çaktırmayın.

Kan Sözü'ne Eylül gibi başlayıp yarım bırakmıştım beni reading slumpa soktuğunu düşünmüştüm ve okuyamamıştım.Bu ay aklımda okuyup bitirmek vardı hatta maraton olarak seriyi bitirmek istedim.Buna biraz teşvik Ukitapta takastan istenmeleri.Takasa göndereceğim için ondan da biraz hızlı oldu.Haftaya da belki ayrı ayrı giremem diye toplu yazıyım dedim.Neyse meğer kitap beni reading slumpa sokmamış ve iykin yarın bırakmışım yazık etmemişim.Başlarda biraz monoton olsa da sonradan istediğim kıvama gelmişti kitap ilk defa bu seride diğer kitaplarında ne olacak diye meraklandım.Birde böyle kitaplarda tek bir karakterin değil de bir kaç karakterin yardım ve katkısı olduğu durumları daha çok beğeniyorum.Diğer kitapta bu durum daha iyiydi o yüzden.

Yazarımız genelde başlarda eski kitaplardan bahseder,başlar daha sakin monoton tarzıdır.Ama Ruh Bağı'nda öyle olmadı ya da ben öyle hissettim.Heyecan bir tık daha artmıştı.Son iki kitaba tek bir kitap gözüyle bakıyorum ve çok iyilerdi.Serinin ilk üç kitabını pek beğenememiştim ama son üç kitap fark attı diyebilirim.Herkesin kitaplarda favori sevdiği çiftler vardır onlar beraber olsun isterler.Bu kitapta ne yazık ki benim istediğim olmadı.Çoğu kişi Lissa'yı sevmiyor başlarda bende öyle idim ama sonradan sanki kanım ısındı ona.Onun hakkında öğrendiğimiz saklı sır ise beklemiyordum şaşırdım.Rose ile de arasında o şeyin olmaması da hem iyi oldu aslında hem olmadı onların bir parçasıydı o.Christian Ozera diğer bir karakter.Kitabın başından beri sevdiğim karakterlerden biridir.Buna etken Vampir Akademisi'nin ilk filminde canlandırdığı oyuncunun da etkisi var cuk oturmuştu üstüne.Dimitri işte bildiğiniz Dimitri gel gitleri olsa da.Benim için başından beri nötr bir kararkter.Sanırım Adrian'cı olduğum için.Adrian Ivashkov bazı lafları ve hareketleri gıcık olsa da sevilesi biri ve olanları hak etmiyordu.Vampir Akademisi'nin yan serisi olan Kan Bağı'nda Adrian varmış başrolde okumayı düşünmüyordum ama Adrian tüm seride varsa bir şans verebilirim :)

Benim serinin ilk üç kitabını okuyup erteliyorsanız bence son üç kitabı daha güzel erkene alabilirsiniz.Söylemeden geçemiyeceğim yazarın yarattığı dünya,kurgu çok güzel gerçekten.İçinde Türk karakter bile var yani.Birde betimlemeleri çok iyi o yarattığı kurgunun tam ortasında hissedebiliyorsunuz böylelikle.Puanı da genel olarak seriye veriyorum.
Puanım 4/5

1 yorum:

  1. Sona doğru seri daha da güzel akıcı olunca kalınları pek işlemiyor :)

    YanıtlaSil