11 Ocak 2018 Perşembe

IMDB Top 250 Maratonu


İlk defa bir etkinliğe katıldım.Uzun zamandır imdb filmlerini izlemiyordum bir bahane ile listeyi biraz azaltmak iyi olur diye düşündüm.İyi de oldu.İlk başlarda kategorilere göre film seçmek aramak çok zor gelmişti bende onun yerine izlemediklerimi izledim daha sonra kategorilere göre yerleştirdim o daha kolay oldu.

1. Kategori (10 puan): Anime ya da animasyon türünde bir film.
Ruhların Kaçısı

2. Kategori (10 puan): Siyah beyaz filmlerden bir film
Modern Zamanlar

3. Kategori (10 puan): Sessiz filmlerden bir film
Şehir Işıkları 

4. Kategori (10 puan): 120 dakikadan uzun bir film.
İyi,Kötü ve Çirkin

5. Kategori (10 puan): Bir seriye ait bir film. 
Terminatör 2

6. Kategori (10 puan): Başka ülkeye ait bir film (Arjantin, Danimarka, İran, Meksika, Brezilya)
Bir Ayrılık - İran 

8. Kategori  (10 puan): Kitabı olan bir film. Not: Kitabı okuma şartınız yok.
Duyguların Rengi 

9. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): Aynı yönetmene ait iki film.
(Alfred Hitchcock-Quentin Tarantino- Ingmar Bergman-Christopher Nolan-Steven Spielberg)
Arka Pencere Alfred Hitchcock 
Yükseklik Korkusu Alfred Hitchcock

10. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse toplamda 60 puan): 8 farklı türden 4’ünü seçip o türde bir film izlenecek.Bilim-kurgu, gerilim, dram, biyografi, romantik, aksiyon(polisiye), fantastik, komedi
Dangal - Biyografi
Mukaddes Vazife - Gerilim
Dr. Strangelove  - Komedi
Cennet Sineması - Dram

11. Kategori (Her film 10 puan 2 film izlenirse toplamda 30 puan): 
a) Puanlamaya göre ilk 25'e giren bir film.Yedi Samuray 19.Sırada
b) Puanlamaya göre son 25'ten bir film.Terminatör  230.Sırada

12. Kategori (Her film 10 puan 4 film izlenirse  toplamda 70 puan):
a) 1940-1950 tarihlerinde çekilmiş bir film.Sunset Bulvarı 1950
b) 1950-1970 tarihlerinde çekilmiş bir film.ZaferYolları 1957
c) 1970-2000 tarihlerinde çekilmiş bir film.İndiana Jones Kutsal Hazine Avcıları 1981
d) 2000-2017 tarihlerinde çekilmiş bir film.Zincirsiz 2012

13. Kategori (Her film 5 puan 10 film izlenirse toplamda 60 puan): Canınızın istediği 10 film. 
Yaratık
Kıyamet
Büyük Diktatör 
Zafer Yolları
Bir Zamanlar Amerikada 
Bir Zamanlar Batıda 
Yurttaş Kane 

Etkinlik sonucu puanım 295.Zamana yayarak izleyince etkinliği kısmen tamamlamış oldum.Aslında tam puan alırdım etkinlik bitişini 9 Ocak değil de 17 Ocak sanmasaydım.Bu etkinlik ile de imdb top 250 listesinden 120 film izlemiş oluyorum.İlk 100 filmi de tamamlasam bile yeterli olur.Bu sene tamamlamak dileğiyle.

10 yorum:

  1. Ooo süper, tebrikler... Ben maratonu duymadığım için kaçırmışım. Bari kendi kendime yapayım bu listeyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momentos,
      teşekkürler maratonu kaçırdın ama dediğin gibi yap listeyi izle keyifle şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  2. Duyguların Rengi merak ettiğim bir film. :) Yanılmıyorsam ırkçılığı konu alıyor. :)
    Bayağı film izlemişsin bu arada, hayırlı olsun! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay,
      aynen öyle evlerde çalıştırılan zenciler ve onun yaşadıkları anlatılıyor güzel filmdi.Evet etkinlik bahane film izlemek şahane :)

      Sil
  3. Hahahaah senin bu yöntem benim okuma etkinliklerinde yaptığım şey. Önce okuyup sonra kategorilere uyduruyorum :-)

    Tebrikler çok iyi izlemişsin. Sonuçları toparlayınca gene konuşuruz ama ya birinci ya ikinci oldun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bu yöntemi yapmasak günlerce kategoriye uydurmaktan çatlarız herhalde :D
      teşekkürler bu güzel etkinliğe katılmak güzeldi :)

      Sil
  4. Bravooo!
    Gayet iyi film izlemişsin. Ben de kalanları yavaş yavaş tamamlayacağım artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibelynka,
      teşekkürler :) yaparsın sen düzenli film izlediğinden :)

      Sil
  5. süper liste olmuş, hemen hepsi önemli yaaa :) bak bazıları benim seçme filmler listemde de vaar :) bak bence bu listede en iyi film, cennet sineması :) ama arka pencere, yükseklik korkusu, sunset bulvarı da diğer en iyiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      baktım baktım senin listene de dolu dolu :) evet evet güzeller bende izlediklerimin bir çoğundan keyif aldım :)

      Sil