16 Şubat 2018 Cuma

Ufak Bir Mola


Yorgunum, yoğunum biraz da nedense canım sıkkın pek kitap okuyamıyorum.Okuduğum kitapta güzel halbuki ama çok yavaş ilerliyorum İntikam Ateşi ay başından beri elimde azar azar okuyorum ay sonuna biter herhalde.Bu ay üzerimden kalkmayan bir yorgunluk hakim ve kitap  okumak yerine başka şeylerle oyalanıyorum.Bu durum geçen sene de başıma gelmişti reading slump değil bence benimkisi elime alınca okuyorum kitabı, okuyamıyorum değil sorun kitabı elime alırken geçen zamanda.

Geçen sene de üst üstte çok fazla kitap okuyup bir süre sadece kitaplarla vakit geçirmiştim bloglarda ,bookstagramda şu ay bu kadar kitap okudum şöyle böyle diye gaza gelmiştim sanırım sonraki bir iki ay ise elime hiç kitap almadım.Şimdi de aynı durum var biraz,ocak ayını dört kitapla kapattım çok değil ama zaman zaman kendimi yüz sayfa okumak için şartlandırdım bazı şeyleri yapmadım filan sanırım bu durum beni boğdu.Eskiden beri kitap okumayı severim ama bazı şeyleri de yapmaktan keyif alan bir insanım.Misal dizi film izlemeyi zaman zaman kitaplardan daha çok seviyorum.Ya da bilgisayar playstation oynamayı.Eskiden az okur çok izlerdim, evet bu bazıları için yanlış ama beni memnun eden bunlardı.Şimdi de kitaplara yoğunlaştığım zaman izlediklerimi bırakıyorum belli bir süre sonra da kitapları.Bir şey izleyesim varsa izlemiyorum okuyasım varsa okumuyorum da tuhaf bir hal durumuna bürünüyorum.

Kendimi zorlamak istemiyorum artık,yoksa iyice uzaklaşacağım.Kitap okumak keyif vermek yerine zorunlu bir iş gibi olucak yoksa.Günlük sayfa sayımı yüz yerine kendime göre azaltmayı düşünüyorum kalınlığına göre aylık üç dört kitap benim için yeterli oluyor.Zaten kendime yıllık okuma hedefi de belirlemedim ne kadar kısmet olursa o kadar okuyacağım.Yarım bıraktığım uzun zamandır bekleyen dizilerim var ve vicdan azabı duymadan saatlerce izlemek istiyorum.Ya da saatlerce oyun oynamak.Nedense insanın blogu olunca kendini serbest bırakamıyor sanki yapması gereken bir görevi varmış gibi.Toplumsal baskıdan sosyal medyadaki kitap okuma yarışından oluyor sanırım bunlar.Kitapları okumak değil de kitapları kullanarak popüler olma gibi tuhaf bir durum var sanki.

Ben aslında bloga izlediğim bir kaç filmden bahsetmek için girmiştim hatta konu başlığına bile yazmıştım ama sonra kendimi bunları yazarken buldum.Rahat bir iki saattir yazıyorumdur yazdım sildim yazdım sildim düşüncelerimi bir türlü toparlayamadım.Yazmayım dedim sonra yazarken rahatladığımı fark ettim tekrar yazdım.Kasmayalım bence kendimizi rahat bırakalım biraz.Kendimi biraz rahat bırakmak adına bu yazıyı yazmak iyi geldi.

8 yorum:

  1. O durum bende de var. Elimde güzel kitaplar bulunmasına rağmen okumak pek içinden gelmiyor. Yeni kitap da almak istemiyorum. Zaten şu ana kadar yeni çıkanlardan "Evet, bunu almalıyım." dediğim de olmadı.

    "Yaptıklarım ve Gözlediklerim" yazımda Bücürük ve Ben de yorumunda senin yazdıklarına benzer şeyler yazmıştı. Galiba farkında olmadan o duruma girmiştim. Kitabı okusam da ne yazacağım, fotoğraf çekmesi derken kendimce bir baskı altına girmiştim. Sanırım senin de biraz dinlenmeye ihtiyacın var. Ama benim gibi ara vereceğim derken yeni yazını 7 ay sonra görmeyelim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle'nin kütüphanesi,
      farkında olmadan baskı altına giriyoruz yapmak istediklerimiz olsa bile kendimizi rahat hissedip istediklerimizi yapamaz hale geliyoruz.Bende senin yazını ve yorumları okuduktan sonra kendimi bu yazıyı yazarken buldum.Kendimizi sıkmayalım bence ayda bir kitap okusam da kendime on kitap okusam da kendime burası bizim alanımız kafamıza göre takılalım :) Yoksa sanki kendimi on beş tatil ödevini yetiştirmeye çalışan öğrenci gibi hissediyorum :D

      Sil
  2. Biliyor musun ben de okuyamıyorum :// Tatilde bir ara kendimi kaptırıp okudum böylece o sırada okuduklarımı paylaşıyorum ama şu an bir durgunluk geldi, sevdiğim kitaplar bile elimde sürünüyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      merkür filan mı geriledi de böyle olduk :) Üst üstte sadece kitaplara yüklenince böyle oluyor olabiliriz yaz mevsimi de değil ki umarım kısa süreli bir durum olur.Ben şu ara okumaya döndüm ama az az okuyorum dediğin gibi sevilen kitaplar bile sürünür oldu.

      Sil
  3. piki pikiii :) ama bak istediğin zaman kitap dışında film dışında da yazabilirsin ki bak bugün olduğu gibiiii :) blogunu çok sevdiğimi biliyon zatensii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      yazı yazmasam bile blogları geziyorum yazıları okuyorum komple kopmadım :) senin de güzel kalbin,yorumların çok güzel ki :)

      Sil
  4. Seni çok iyi anlıyorum. Bazen ben de senin gibi hissediyorum. Aylık 20-25 kitap okuyanları gördükçe ben neden bu kadar okuyamıyorum deyip kendimi kitaplara vermiştim ama bu sefer de izlemek istediğim dizi ve filmlere vakit ayıramıyorum. Bu da beni mutsuz ediyor. Şimdi orta karar ilerliyorum. Mesela son iki haftadır kitap okumadım, sürekli film izledim. Bana çok iyi geldi.

    Kasmamak lazım, seni ne mutlu ediyorsa onu yapmalısın, yapmalıyız :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      Kesinlikle durumu çok güzel özetlemişsin aynen o şekilde oluyor.Bende orta karar ilerlemek istiyorum ama daha onu da rayına oturtamadım hala kitap okuyasım gelmiyor.Kasmayalım bence de keyfimize bakalım :)

      Sil