5 Eylül 2018 Çarşamba

Fahrenheit 451 - Ray Bradbury

Bilim Kurgu Klasikleri 32 
Türü:Distopya,Bilim Kurgu
Sayfa Sayısı:208

Arka Kapak Yazısı:Guy Montag bir itfaiyeciydi. Televizyonun hüküm sürdüğü bu dünyada kitaplar ise yok olmak üzereydi zira itfaiyeciler yangın söndürmek yerine ortalığı ateşe veriyordu. Montag’ın işi ise yasadışı olanların en tehlikelisini yakmaktı: Kitapları.
Montag yaptığı işi tek bir gün dahi sorgulamamıştı ve tüm gününü televizyonla kaplı odalarda geçiren eşi Mildred’la beraber yaşıyordu. Ancak yeni komşusu Clarisse’le tanışmasıyla tüm hayatı değişti. Kitapların değerini kavramaya başlayan Montag artık tüm bildiklerini sorgulayacaktı.

İnsanların uğruna canlarını feda etmeyi göze aldığı bu kitapların içinde ne vardı? Gerçeklerin farkına vardıktan sonra bu karanlık toplumda artık yaşanabilir miydi?

Yorumum:Uzun zamandır okumak istediğim bir bilim kurgu klasiğini sonunda okudum.Bilim kurgu diye geçiyor ama bence distopya olmaya daha yakın.Konu bakımından daha önce okuduğum kitaplara benzemiyor ve okudukça anlatım ve işleyiş olarak da diğer kitaplara benzemediğini anladım.Kitabın mı desem yazarın mı desem farklı bir dili ve betimleme tarzı var.Birde bölünmemiş kısım az üç bölümden oluşuyor kitap tercihim bunun fazla olması nerede kaldım şuraya kadar okudum olayı için.

Kitapta insanların kitap okudukça daha fazla düşüneceği daha fazla tehlike teşkil edeceğini kitapların birer saçmalık oysa televizyonun çok daha şahane olduğundan bahsediliyor.Geçmiş bir zamanda darbe zamanı ülkemiz buna benzer bir durumu yaşadı.İnsanlar evlerindeki kitapları kontrol etmeye  başladılar şiir kitabı dahi olsa suçlu bulunup gözaltına alındılar.Okumak tehlikelidir, cahil insan mutlu insandır derler ya doğrudur aslında.

Konu bakımından çok çarpıcı güzel insanı zaman zaman sorgulatan bir yanı var kitabın ama dili işte kitabın içine girmenize biraz engel oluyor hep dışarıdan bir yabancı gibi olayları takip etmeye çalışırken buluyorsunuz kendinizi.

Puanım 4/5

17 yorum:

  1. Çok güzel bir kitap. Okumayan kaldıysa okumalı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap güneşim,
      bir ben kalmıştım sanırım bende okudum :)

      Sil
  2. Beğenerek okuduğum ve tavsiye ettiğim bir kitaptı. Guy Montag benim kitaplara kaçan kahramanlarından biri. Blogumdaki ilk yazıma bakarsanız memnun olurum.Montag sizi bekliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar,
      yoruma cevap yazmadan önce okudum da geldim yazını hatta orada Kirpinin Zarafeti'ni de gördüm o da okuma listemde umarım bir gün okurum.

      Sil
  3. Bir öyle pat diye bitmiyor mu sanki bir devam kitabı olacakmış hissi... Ama devamı da yok. Öyle kadılm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      aynen aynen sonu ummadığım şekilde bitti daha farklı bir son beklerdim daha çarpıcı öylece bitiverdi.

      Sil
  4. Merhaba!Blogunuzu çok beğendim. Bana beklerim :)
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/kendimle-yarstm.html

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. önemli kitap ama pek keyifli diil ivit di miii fahrettin 451 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      evet önemli ama dediğin gibi keyifli olduğu söylenemez :)

      Sil
  6. ilkay özgür,
    bende uzun zamandır almak istiyordum denk gelmiyordu ama bekletip bu kapağını aldığım için mutluyum benimde bu daha çok hoşuma gitti.Standart boyda ölçtüm :)

    YanıtlaSil
  7. Bence bu kitap distopik kitaplar içerisinde cesur yeni dünya,1984, hayvan çiftliği gibi....
    Ben de uzun zamandır okumak istiyorum sonunda okuyacağım fakat kitabı okuyamadan filmini izlemiş bulundum olayların hemen hemen aynı olduğunu düşünüyorum ve okumadan etkiledi. 1984'den de aynı şekilde etkilenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe çınar,
      bence de bende o yüzden iki etiketi birden kullandım distopik yan daha ağır basıyor kitapta.Filmini daha izlemedim ama aklımda fırsat bulursam.1984 de kütüphanemde mevcut daha okuyamasam da nedense onu daha çok beğeneceğimi düşünüyorum :)

      Sil
  8. Beni etkilemişti, korkunç bir dünyaydı bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      geçmişte darbe zamanı bazı kitaplar yasaklandı buna benzer şeyler gerçekten yaşandığı içinde bize bu denli korkutucu geliyor olabilir acaba gerçekten ileri de ya böyle olursa tarzı bir korku :)

      Sil
  9. kitap kadar güzel olamasalar da iki filmi çekilmiş. birisi bu yıl perdeye aktarılmış ve izlenilesi bir film, vaktinizin bol olduğu bir zaman için tavsiye edebilirim fakat kitap kadar etkili olmayacaktır :) diğeri ise oldukça eski bir yapım, aşırı bir boş vakte ancak sığdırılabilir ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamkarga,
      ikisinin de fragmanına baktım sanki eski yapım olan kitapla daha yakın gibi ama tercihimi yeni yapımdan yana kullanmak istiyorum ileri de aşırı boş bir vaktim olursa belki eskisini de izlerim :)

      Sil