3 Ocak 2019 Perşembe

Olağanüstü Bir Gece - Stefan Zweig


Arka Kapak Yazısı:Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak “suç” işler. Böylece yeniden “hissetmeye” başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, “hayatın en dibindeki lağımlara” sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır.

Yorumum:Yılın son kitabı olmasını umuyordum yeni yılın ilk kitabı oldu.Bu kitabı diğer okuduğum Zweig kitaplarından bir tık daha sevdim sanki.Kitaptan çok başka şeyler bekliyorum adından dolayı hatta okurken bu mu olağanüstü gece diye düşünebilir insan ama kendinizi karakterin yerine koyup onun yaptıklarını olanları düşününce hak veriyorsunuz.Birde diğer kitapları gibi olay tek bir yerle tek bir olayla sınırlı değildi.Betimlemeleri de iç sesleri de sıkılmadan okudum.

Kitabın kapağı da ayrı güzel Van Gogh'un Yıldızlı Gecesi adlı eserinden ve bu kapağı her gördüğümde aklıma Paris'te Gece Yarısı filmi aklıma geliyor onun film afişi de buna benzer.O filmde çok güzeldir izlemeyenlere tavsiye ederim.

Puanım 4/5

2 yorum:

  1. Bu kitabı ben çok sevememiştim ya. Yanlış zamanda mı okudum, havamda mı değildim bilmiyorum normalde Zweig'in kitaplarına bayılırım ama bu, bir tık geride kalmıştı benim için.

    Evet, kitabın ismiyle ilgili yorumuna da katılıyorum. Olağanüstü Bir Gece ismi insanı büyük beklentilere sokuyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      bende genelde Zweig kitaplarını ince diye bir seferde okurum ve bazen sıkılırım bunu iki günde bitirdim ince kitabı :) belkide ondan beğendim.

      Sil