26 Ocak 2019 Cumartesi

Doğu Ekspresinde Cinayet - Agatha Christie

Sayfa Sayısı:256
Türü:Polisiye

Arka Kapak Yazısı:Gece yarısından sonra artan şiddetli tipi yüzünden Doğu Ekspresi artık yoluna devam edemeyecek durumdadır. Yılın bu zamanlarında lüks tren tamamen doludur. Ertesi sabah yapılan kontroller sonucu tüm yolcuların sağsalim trende olduğu anlaşılır. Ancak defalarca bıçaklanarak öldürülen Amerikalı yolcunun kompartımanının kapısı içeriden kilitlidir.

Sonunda trende yolculuk etmekte olan Hercule Poirot cinayeti incelemeye başlar. Ancak kimi yolcular cinayetin izlerini yok edebilmek için yaşlı dedektifin dikkatini dağıtmaya çalışırlar. Poirot, kehanet sayılabilecek bir saptamayla cinayeti bir değil iki şekilde çözümlemeyi başarır.

Yorumum:Doğu Ekspresinde Cinayet tamda mevsimi tabi ki cinayetin değil Doğu Ekspresi'nin madem gidemiyoruz romanını okuyayım dedim.Kavgam'ı yarım bırakmamın üstüne ilaç gibi geldi desem yeridir.Zaten ne zaman okumam yavaşlasa sıkılsam okuduğumu bırakır ya da bitince sürükleyici olabileceğini düşündüğüm polisiye ya da distopya okumaya yönelirim ve işe de yarar.Gerileyen okuma hevesim geri geldi.Şimdi yine kitaplığıma bakıp ne okusam acaba diye heyecanlanıyorum.

Kitaptan bahsedecek olursam son ana kadar ne kadar ipucu takip etmeye çalışsam da bulamadım katili acaba mı dediklerim oldu onlarda sonda yani.Daha önce Agatha'dan Mavi Trenin Esrarı'nı okumuştum trende başlayan bir maceraydı bunda ise trende başlayıp trende bitiyor bu da ayrıca güzeldi.Olayı çözen Agatha'nın meşhur dedektifi olan Hercule Poirot'ti.Kısa ve öz Agatha'nın kalemini birde bu yüzden beğeniyorum olayı uzatmıyor sündürmüyor 256 sayfa bizi daha fazla merakta bırakmıyor.Kışın geçen bir kitabı mevsiminde okumak da ayrıca keyifliydi Agatha seviyorsanız kış bitmeden listenize eklemenizi tavsiye ederim.

Puanım 5/5

9 yorum:

  1. Kitabın filmi çıkmıştı onu izlemiştim çok güzel uyarlamışlar, tavsiye için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. furkan yetek,
      bende yakın zamanda filmini izlemeyi düşünüyorum,yorumunuz için teşekkür ederim.Selam ve dua ile kalın.

      Sil
  2. Doğu Ekspresine bilet bulmak herkesin hayali sanırım :D
    Merak ettiğim Agatha kitaplarından, ne zamana okumak kısmet olucak acaba :)) Teşekkürler yorum için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin,
      bir gün bizler de gideriz inşallah Doğu Ekspresiyle :) Bence listende varsa önlere çek hazır mevsimiyken bende teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  3. ilkay özgür,
    senin dediğin Kavgam Adolf Hitler'in kavgası benim bahsettiğim Kavgam hani Norveçli bir adam otobiyografisini yazdı popüler oldu ya oydu :D
    Bende zaman zaman başka kitaplara dalınca sevdiğim yazar ve türlerden uzaklaştığımı hissediyorum sonra bir zaman tekrar geri dönüyorum sevdiklerime.Filmi de güzel diyorlar filmini izleyelim kitabını okuduk,hayaller Doğu Ekspresi hayattalar film ve kitabıyla yetinmek :)

    YanıtlaSil
  4. Agatha Christie, akıcı kalemini çok sevdiğim yazarlardan. kitap boyunca yazar ritmi üst seviede tutmayı başarıyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk,
      bu kitabında özellikle araya hiç bir olay girmediğinden belgelere dayalı belgesel izler gibiydim :)

      Sil
  5. Filminin görselleri harikaydı...
    Mekanlar, oyuncular...
    Sonundan çok hoşlanmamıştım ama ben ♥
    Kitabı belki daha çok içime siner, listeme ekliyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif,
      herkes filminden bahsediyor en kısa zamanda izlemek istiyorum heyecan yaptım :) filmin sonunu bilmediğimden yorum yapamayacağım birde kitabını dene **

      Sil