9 Nisan 2019 Salı

Körlük - Jose Saramago


Arka Kapak Yazısı:Adı bilinmeyen bir ülkenin adı bilinmeyen bir kentinde, arabasının direksiyonunda trafik ışığının yeşile dönmesini bekleyen bir adam ansızın kör olur. Ancak karanlıklara değil, bembeyaz bir boşluğa gömülür. Arkasından, körlük salgını bütün kente, hatta bütün ülkeye yayılır. Ne yönetim kalır ülkede, ne de düzen; bütün körler karantinaya alınır. Hayal bile edilemeyecek bir kaos, pislik, açlık ve zorbalık hüküm sürmektedir artık. Yaşam durmuştur, insanların tek çabası, ne pahasına olursa olsun hayatta kalmaktır. Roman, kentteki akıl hastanesinde karantinaya alınan, oradan kurtulunca da birbirinden ayrılmayan, biri çocuk yedi kişiye odaklanır. Aralarında, bütün kentte gözleri gören tek kişi olan ve gruptakilere rehberlik eden bir kadın da vardır. Bu yedi kişi, cehenneme dönen bu kentte, hayatta kalabilmek için inanılmaz bir mücadele verir. Saramago’nun müthiş bir gözlem gücüyle betimlediği bu kaotik dünya, insanın karanlık yüzünün simgesi.

Körlük, ürkütücü bir roman, beklenmedik bir felaketi yaşayan bir toplumun nasıl çöktüğünün, nasıl bencilleştiğinin ve değer yargılarını yitirdiğinin hikâyesi. Konusunun ürkütücülüğüne rağmen olağanüstü bir şiirsellikle anlatılmış bu unutulmaz roman, usta yazarın belki de en etkileyici yapıtı.

Yorumum:Ben bu kitabı hem beğendim hem de nefret etti.Nefret ettim çünkü kitabın içinde körlükten dolayı etrafı pislik ele geçirmiş durumda hem gerçek anlamda pislik hemde kötülük anlamında pislik.Okurken olanlardan nefret ediyor kitap bitince ardından eğlenceli bir şeyler okumalıyım diyor insan.Nefret ettim çünkü sonundan bekledim bekledim beklediğim gibi de oldu zaten tahmin ediyordum ama gerisi neydi neden oldu soruları cevapsız kaldı.Eğer ki devam kitabında açıklanıyorsa tamam ama açıklanmıyorsa gıcık bir durum okuyup okuyup cevapsız kalması hoşuma gitmiyor.Kitabı okurken The Walking Dead izliyormuşum gibi hissettim.Filmi de varmış ama daha izlemedim.

Beğendim gerçekten çarpıcı vurucu bir kitap düşündüm de dünyanın başına böyle bir durum gelse kesinlikle böyle olurdu.Zaman zaman kendini tekrar etse de akıcı sayılabilecek bir kitaptı ve birde kitaptaki karakterlerin isimleri yok bu durum da hoşuma gitti insanları betimleyerek yazmış yazar.İlk kör,doktorun karısı gibi bu kimdi düşünmeye hiç gerek olmuyor böylece.

Başka kitaplarını da okumak istediğim bir yazar oldu Jose Saramago,umarım her kitabı böyle pislikler içinde değildir.

Puanım 3/5 

14 yorum:

  1. Benim okumak istediğim kitaplar arasında. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beydanın kitaplığı,
      en kısa zaman da okuman dileğiyle ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Okumadığım bir kitaptı. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Seni anlıyorum. İnsanların neden kör olduğu ve nasıl iyileştikleri konusunda tam bir açıklama yok. Eksiklik gibi dursa da ben hikayedeki karakterlerin de bu nedenleri anlamamış belki de önemsememiş olduklarını düşünmüştüm. Diğer konuysa nefretten ziyade iğrenme duygusuydu ki fazlasıyla yaşatıyor yazar.

    Kitabı etkileyici kılansa pislik içindeki insanların, ölümün eşiğinde bile çıkar gözetmesi çok iyi anlatılmıştı. Ben iyi ki okumuşum demiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abdullah özer,
      yorumunda çok güzel özetlemişsin kitabı sana katılmaktan başka bir şey yazamıyorum.Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. okuyacağım ama dediklerine de düşünerek okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arselin okyanusu,
      pisliklere karşı hazırlıklı ol derim:)

      Sil
  5. Körlük'ün sebebi Görmek kitabında da açıklanmıyor maalesef.Ben kitabı çok beğenmiştim. Hem konunun ele alınış biçiminden hem de yazarın dilinden.

    YanıtlaSil
  6. sule uzundere blog,
    keşke açıklasaydı öyle bir felaketin neden nasıl olduğunu öğrenmek isterdim.Kitap güzel ve güzel yapan kısımları de dediğin gibi yazarın dilinden ve ele alış biçiminden.

    YanıtlaSil
  7. Okuyacağım kitapların arasında bekliyor bu kitap ama doğrusu ruh halimin dayanabilir olmasını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan,
      haklısınız ruh hali sağlam olmalı insanın,çünkü okurken sinirleniyor üzülüyor bir çok duyguyu bir arada yaşatıyor kitap.

      Sil
  8. Ben de okumayı çok istiyorum ama elimdekiler çok :( Umarım yazarın tüm eserlerini ara ara okuyarak bitirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir,
      ben de denk geldikçe okumayı düşünüyorum ama çok fazla okunacak kitap var ne zaman sıra gelirse artık :)

      Sil