1 Nisan 2019 Pazartesi

Tepedeki Ev - Shirley Jackson

Tepedeki Ev
Sayfa Sayısı:232
Türü:Gotik,Korku,Gizem


Arka Kapak Yazısı:Çağdaş edebiyatın en gizemli yazarlarından birinden, Shirley Jackson’dan zamana meydan okuyan bir klasik: Tepedeki Ev. Sıradan hayatların ürkütücü yanlarına yönelik ilgisi, insan ruhunun kuytularına teklifsizce girebilmesi ve okurun zihnini kolayca yönlendirebilmesiyle tanınan Jackson, bu romanda korkunun temeline iniyor, zihnin tekinsiz koridorlarında yürüyor. Yürekteki karanlıklar ile ve en ham haliyle duygular, Shirley Jackson’ın ustaca anlatımıyla Tepedeki Ev’in temellerini atıyor ve insan psikolojisi, başlı başına bir dehşet unsuruna dönüşüyor. Algının tuzakları hafızanın yanıltıcılığıyla, geçmişin gölgeleriyle birleşiyor ve Tepedeki Ev, bu usta yazarın kaleminde adeta diriliyor, okurunu kendi dört duvarı arasına çekiyor.
Stephen King’den Neil Gaiman’a varan pek çok yazara ilham veren Shirley Jackson’ın bugün çağdaş edebiyat klasikleri arasında anılan Tepedeki Ev’i, dehşet ve deliliği anlatıyor.

“Tepedeki Ev’e adım atmak, bir delinin zihnine adım atmak gibi… Ürkmeye başlıyorsunuz.” - Stephen King

Yorumum:Bu yazar listemdeydi ama Biz Hep Şatoda Yaşadık adlı kitabını okumak istiyordum.Sonra bu kitabın dizisi çıktı ilgimi çekti ama çok korkutucu olduğunu duydum ondan önce kitabını okumak istedim gerçekten korkunç mu diye ama bana hiç de öyle gelmedi.Başlangıç düzeyinde olabilir.Kitabını bitirdikten sonra da dizinin fragmanını izledim ve kitabından kat be kat korkutucu geldi.Senaryoda değiştirilmiş sanırım fragmandan öyle hissettim.

Kitabın dili akıcı ve merak uyandırıcı ama zaman zaman bu karakterler ne saçmalıyor dediğim de çok oldu konuşmalarına fransız kaldım.Bazı şeylerde havada kaldı sanki pat diye bitti kitap neydi ne oldu pek çözemedim.

Türe pek yatkın olmasam da Tepedeki Ev'in betimlemelerinden ve yaşanan olaylardan dolayı korku türünden çok gotik bir havası da vardı sanki kitabın fragmanda da öyleydi sanki.

Bu ay içinde olmasa da önümüzdeki aylarda dizisini izlemeyi düşünüyorum bakalım kitabından güzel mi içimde öyle bir his varda.Gerçi Netflix yapımı olduğundan fazla da umutlanmak istemiyorum.

Puanım 4/5

11 yorum:

  1. Belirsizlikler olan, pat diye biten kitapları çok sevmiyorum :/ Biz Hep Şatoda Yaşadık kitabının da adını çok beğeniyorum ama okuma konusunda tereddütteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      yazarın kalemi güzel ama akıcı okutturuyor kendini,183 sayfa Biz Hep Şatoda Yaşadık bence bir şans verebilirsin :)

      Sil
  2. Kitap ve yazarı hakkında bilgim yoktu. Ancak, masadaki körlük kitabı beğenerek okuduğum bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar,
      körlük kitabını da okudum yorumunu yakında yazacağım**

      Sil
  3. Körlük nasıl gidiyor? Ben onun yorumunu merak ediyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sule uzundere,
      körlük bitti kitaptan hem nefret ettim hem de beğendim karmaşık duygular içindeyim :) Yakında yorumunu yazacağım.

      Sil
  4. heey saol yaaa biliyom da okumadım ivir klasik oleey okuruum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      dizisini de var bir ara onu da izleyeceğim korku seversen bir bak bundan daha korkutucu diyorlar :)

      Sil
  5. ilkay özgür,
    bir ara okursun belki ,beğeneceğini düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Korku türü şeyler pek bana göre değil ama fotoğraftaki Körlük kitabı çok iyiydi. Okumadıysan hemen başla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abdullah özer,
      Körlük okudum okudum çok oldu ama yorumunu bir türlü giremedim :)

      Sil