22 Kasım 2019 Cuma

Kuyu ve Sarkaç Seçme Öyküler - Edgar Allan Poe


Kuyu ve Sarkaç
Sayfa Sayısı:250
Türü:Gotik,Korku,
Can Yayınları
Puanım 3/5

Arka Kapak Yazısı:Edgar Allan Poe, edebiyat tarihine yazdıklarıyla olduğu kadar yaşamöyküsüyle de damgasını vurmuştur. Yoklukla, kayıplarla, hastalıklarla, alkolle ve sanrılarla cebelleşmesine rağmen, belki de tam bu yüzden hem dünya edebiyatı hem de Batı kültürü üzerinde derin bir etki bırakan olağanüstü öyküler ve şiirler yazmıştır. Psikolojik gerilim unsurunu kusursuzlaştırmış, dedektiflik öyküsünü keşfetmiş ve okuru kendi doğaüstü âlemine götürmeyi her seferinde başarmıştır.

“Şehrazat’ın Bin İkinci Masalı”, “Morgue Sokağı Cinayetleri”, “Gammaz Yürek”, “Usher Evi’nin Çöküşü”, “Kara Kedi” gibi bu sıra dışı külliyatın en önemli örneklerini içeren Kuyu ve Sarkaç isimli bu derlemede dehşet, delilik, şiddet ve doğaüstü güçler hüküm sürüyor. 

Poe’nun kâh fantastik kâh gotik kâh gizemli öğeler içeren ama hep ustalıkla kaleme aldığı öykülerinden oluşan Kuyu ve Sarkaç, yazarın eşsiz dilini ve insanın içinde, pusuda bekleyen karanlığı ortaya koyma becerisini sergiliyor.

Yorumum:Düzenimi bir bozdum ki sormayın kitap yorumları birikti.Ay sonuna kadar peş peşe kitap yorumları gelebilir tabi yazabilirsem güncelime yetişmek için.Bu kitabı Ekim ayının sonunda okumuştum Cadılar Bayramına uygun olsun diye daha yeni yorumlayabildim.

Edgar Allon Poe'yi hep duyar ama ne kitabını ne de şiirlerini okuyabilmiştim.Geçtiğimiz aylarda okudum.Bu kitabında 13 tane öyküsü bulunmakta.Kara Kedi hariç hepsini okudum daha önce okuyan kardeşim onun baya kötü korkunç olduğunu söyleyince okumadan geçtim.Ne yazık ki içindeki her öyküyü sevemedim.En beğendiklerim Altın Böcek,Usher Evi'nin Çöküşü.

İçinde meşhur Morgue Sokağı Cinayetleri öyküsü de vardı oda fena değildi başta ne korkunç diyorsunuz sonra bu biraz saçma olmadı mi şimdi oluyorsunuz.Şehrazat'ın Bin İkinci Masalı da güzeldi.

Yine de Edgar Allan Poe ile tanışmak için ideal bir kitap olduğunu düşünüyorum.Yormayan okutan bir kalemi var.

7 yorum:

  1. Sayfa formatı da değişmiş.. ya da ben yeni gördüm :)) çok hoş, güle güle kullan. E.A. Poe' nun şiirlerini okudum. Çok ilgimi çekti bu yazı. İlk kitapçı ziyaretimde bakınacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arka planımı ve blog başlık resmini değiştirdim arada böyle değişikler iyi geliyor.Beğenmene sevindim böyle olumlu dönüşler mutlu ediyor :) Bu kasvetli havalarda öyküleri iyi gider **

      Sil
  2. Ben de henüz bu yazarın her hangi bir kitabını okumayanlardanım. Bir türlü sıra gelmiyor. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listelerimiz upuzun olduğundan o sıralar bir türlü gelmiyor :)

      Sil
  3. Kısa sürede okuman dileğiyle o zaman umarım seversin :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu aralar blog okuma düzenimi bozdum. Okunacak bir sürü güzel yazı birikti. Şimdi onları eritmeye çalışıyorum :-)

    Edgar Allan Poe'nun Bütün Hikayeler kitabını almıştım yıllar önce. Bir ara üşenmezsem günde birkaç öyksünü okuyarak kitabı bitirmek istiyorum. Ansiklopedi gibi kitaplığımda okunmadan yıllardır bekliyor, üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da kolay gelsin o zaman :) Kitaplıktan çıkarıp baş ucuna koy her gün gördükçe okursun belki, kitaplıkta bekledikçe daha çok bekler gibi :D

      Sil