12 Kasım 2019 Salı

Vampirle Görüşme - Anne Rice

Vampirle Görüşme 
Sayfa Sayısı:360
Fantastik

Uzun bir aradan sonra kitap yorumuyla buradayım.Ekim ayında okuduğum kitabı anca yorumluyorum.Bu kitabı Karanlık Şato etkinliği için okumuştum.Halloween dönemi için.Sanırım fantastik türler içinde en sevdiklerim vampirler ama o tür kitabım az bu da ayrı bir gariplik.Bu kitabı da kütüphanede denk gelince okumak istedim hep duyardım Anne Rice ünlü vampir kitabı diye.

Hikayeye Louis'in bir gazeteciye kendi hayatını anlatmasıyla başlıyoruz.Lestat Louis'i vampir yapmıştır ama birbirlerine zıt karakterlerdir.Lestat acımasız bir vampirken Louis sürekli Lestat ve onun yaptıklarıyla çatışır.Ölümsüzlüğün getirdiği karanlık bir yalnızlıkla mücadele içindedir.Bu kitap diğer vampir kitaplarına hiç benzemiyor bu kitapta vampirler daha önceden insan olabilirler ama burada kesinlikle değiller daha acımasızlar daha duygusuzlar.

Kitabın tek sıkıntısı fazlaca betimleme olması ve zaman zaman kendini tekrar etmesi.Onun dışında farklı bir vampir romanı daha çok vampirlerin iç dünyasını neler düşündüklerini hissetiklerini okumak isteyenler için güzel bir tercih olabilir.

Kitabını okuduktan sonra filmini izledim ve filmini daha çok beğendim.Bazı yerleri değiştirilmiş olsa da büyük bir keyif alarak izledim kitabının aksine kendini tekrar etmiyor akıcıydı.Kitabı yerine filmini daha çok tavsiye ederim bu yüzden.

Kendi kendine kucaklar gibi büzülmüş oturan oğlan ağır ağır doğruldu.Kasete göz attı,sonra vampire baktı."Ama birini öldürdünüz o gece," dedi.
"Her gece," dedi vampir.

Puanım 3/5

2 yorum:

  1. Ben bu kitabı okudum zannediyordum ama 1000 Kitap'tan baktım yazarın Pandora ve Vittorio kitaplarını okumuşum. İkisinden de hiçbir şey hatırlamıyorum ama o zamanlar pek beğenmediğimi hatırlıyorum. Senin yorumundan sonra bu kitabını da okumam, filmini izlerim. En azından Brad Pitt ve Tom Cruise'u görmüş olurum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Pandora ve Vittorio kitapları var yorumlarına bakınca pek beğenilmediğini gördüğümden okumamıştım.Bu kitabın da basımı yok o yüzden dediğin gibi onun yerine filmini izlemeni tavsiye ederim o daha güzeldi :)

      Sil