14 Mayıs 2021 Cuma

Ben,Robot - Isaac Asimov

İthaki BKK #17
Yayınevi: İthaki Yayınları
Türü: Bilimkurgu
Sayfa Sayısı: 248
Baskı Yılı: 2016
Puanım: 4,5/5

1 – Robotlar, insanlara zarar veremez ya da eylemsiz kalarak onlara zarar gelmesine göz yumamaz. 
2 – Robotlar, Birinci Kanun'la çakışmadığı sürece insanlar tarafından verilen emirlere itaat etmek zorundadır. 
3 -Robotlar, Birinci ya da İkinci Kanun'la çakışmadığı sürece kendi varlıklarını korumak zorundadır.

Robotlar bilimkurgu türünün vazgeçilmez ögeleri.Bunlar da Asimov'un robot yasaları bütün öyküleri yasalar üzerine kurulur.Diğer yazarların bu kanunları öykülerinde yer vermesine izin verir ama bu kanunlar değiştirilemez eklenemez ya da çıkarılamaz.
Kitabı ilk elime aldığımda içindekiler kısmında öyküler yazıyordu birbirinden bağımsız öyküler diye düşündüm ama bir birleriyle bağlantılı öyküler.Ve her bir öyküsünde bu maddelere değiniyor.

Son öyküyü pek sevemedim o yüzden birazcık puan kırdım diğer öyküler çok güzeldi.Hatta bana Battlestar Galactica dizisindeki cylonları hatırlattı çok severim o diziyi de.Tabi oradaki robotlar kötü robotlardı buradakiler öyle değil.

Yazardan okuduğum ilk kitap ve kalemini çok sevdim hatta bir sonraki yazımda bahsedeceğim başka kitaplarını da aldım.Alın okuyun ben çok sevdim umarım siz de seversiniz.

2 yorum:

  1. Bu yazarı ve kitaplarını çok sık görüyorum ama hiç okumadım. Robot, bilim kurgu vb. şeyleri duyunca biraz tereddüt ediyorum. Çok sevdiğim konular değil ama sen önerdiysen bir şans verebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağır bir bilim kurgu değil keyif veren cinstendi bu kitap o yüzden okumanı tavsiye ederim sevebilirsin.

      Sil