26 Haziran 2016 Pazar

Deha - Marie Lu | Kitap Yorumu



Arka Kapak Yazısı:USTACA TASARLANMIŞ BİR DÜNYA, SİYASİ OYUNLAR VE BİR ENTRİKA AĞI…
EFSANE’NİN NEFES KESİCİ DEVAM KİTABIJune ile Day’in yaralı bir halde Cumhuriyet’ten firar etmelerinin üzerinden yedi gün geçmiştir. Bu sırada en akla gelmeyecek şey gerçekleşir.
Efsane kitabını okuyalı bir sene oluyor sanırım.Hatta okuduğum ilk e kitap diyebilirim.Malum fiyatlar durumundan ve benim durumsuzluğumdan alamamıştım.
O zamanlar büyük yankı uyandırdı ve evet güzeldi de kitap ama sonra niyeyse devamını okumak gelmedi şimdi ise deha bitti şampiyon için sabırsızlanıyorum.Kitap çok güzeldi gerçekten ne desem nasıl yazsam bilemedim.
Bu kitapta Day de June da çok fazla kararsız.Okurken kararsızlığı,özellikle June'un kararsızlığını, aşırı derecede hissedebiliyorsunuz.Day genelde June ile ilişkileri hakkında kararsızlık yaşıyor fakat June Seçmen'e düzenlenecek suikastın doğru olup olmadığını,Day ile ilişkilerini,Cumhuriyet'in gerçekten kötü olup olmadığını ve daha birçok şeyin kararsızlığını yaşıyor.Efsane'ye göre karakterleri burada daha çok sevdim diyebilirim daha iyi hissettirdiler kendilerini.Bu kitapta favori karakterim June oldu o aklı mantıklı kararları..Peki ya Day bazı zamanlar tipik bir erkek gibi davrandı gereksiz yere kızı üzdü filan hiç yakıştıramadım Day./span>

Karakterler dışında Cumhuriyet ve koloniler hatta vatansever hakkında daha çok bilgi sahibi oluyoruz bu da kitabın içine daha kolay girmemizi sağlıyor.
Kitapta Razor'un olayını tahmin etmiştim ama bu beni rahatsız etmedi.Hatta Day'in durumunu da düşünmüştüm ama sorun değil yani.Bekliyordum hazırlıksız değildim.O yüzden Şampiyon'u merak ediyorum.
Kitapta sevdiğim özellik iki karakter ağzından da anlatıyor böylece hem June'nin hemde Day'in hislerine tanık oluyoruz.Sevmediğim özellik ise yaşlarının çok küçük gelmesi oldu.15 yaşındalar keşke 17/18 filan olsaydı daha iyi olurdu.Bu türü seviyor iseniz okumanızı tavsiye ederim.
'Anden, Cumhuriyet'teki en güçlü adam olabilirdi...ancak Day, üzerindeki giysileri ve gözlerindeki samimiyetinden başka hiçbir şeyi olmayan bu sokak çocuğu kalbimin sahibiydi.Her şeyiyle çok güzeldi.Karanlık dünyamdaki umuttu.Işığımdı...'
Puanım 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder