7 Haziran 2016 Salı

Gündüzsefası- Sarah Jio


Kalbin anahtarıdır gündüzsefası. Ruhlarında en derin izleri taşıyanları bile çiçekleriyle sarmalar, filizleriyle umut taşır. İşte böyle gündüzsefasının süslediği bir yüzen evde yaşayan Penny Wentworth, 1950'li yıllarda ünlü bir ressamla evlidir. Her şeye sahip olan Penny'nin tek eksiği ise küçük evlerini taçlandıracak bir bebektir. Ancak gün geçtikçe tek eksiğinin bu olmadığını anlayacaktır çünkü sevgiyi yürekten hissetmek gerekiyordur. Onun hissettiği tek şey ise içini kemiren acıdır…

Ada Santorini New York'ta yaşadığı trajediden sonra ağır depresyondadır. Kendini toparlamak için Seattle'a Tekneler Caddesi'ne gelir. Burada kiraladığı bir yüzen evde eski bir sandık bulur. Sandıkta Penny Wentworth adında bir kadına ait eski eşyalar vardır. Gariptir ki Tekneler Caddesi'ndeki hiç kimse bu kadınla ilgili konuşmak istememektedir. Merakına yenik düşen Ada, Penny'nin gizemli geçmişine adım atarken kendi geleceğini de örmeye başlayacaktır.
Tekneler caddesi :) Arka kapak yazını okuyunca çok şaşırmıştım gerçekten böyle bir yerin varlığından bile haberim yoktu,ben sadece oynadığım oyun olan The Sims 3 oyununda böyle evler görmüştüm ve hiç düşünmemiştim gerçekten olabileceğini meğer varmış bu kitapla öğrendim :) Hatta bu kitaptan dolayı uzun süredir sims oynamıyordum ona başladım :)

Sarah Jio kitaplarını seviyorum geçmişle bugünü çok güzel harmanlıyor ve genelde geçmişte saklı kalmış sırlar bugünde açığa çıkıyor.Diğer kitaplarında olduğu gibi içten samimi bir ortam var arkadaşlıklar,dostluklar ve gizli aşklar.Evet yazar genelde aynı tarz yazıyor ama üst üstte okunmadığı sürece sıkmıyor fantastik bir kitaptan sonra iyi gider mesela.

Geçmişi seviyorum ve daha önce yaşamış birine ait anı,günlük,fotoğraflar bulmanın nasıl bir şey olduğunu hep merak etmişimdir.Romanları okurken bile merak ediyoruz acaba gerçek olsa nasıl olurdu ki..Ne yazık ki şuan oturduğumuz evin ilk sahibi biziz geçmişte yaşayan birine ait anılar bulmam imkansız hatta olsa bile annem kesinlikle her şeyi atardı:) 
Puanım 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder