6 Mart 2019 Çarşamba

Kaz Çobanı - Shannon Hale

Kaz Çobanı 
Sayfa Sayısı:320 
Türü:Fantastik,Macera

Arka Kapak Yazısı:Dilinde tadını alamadığı bir sözcükle doğdu, gözleri kapalı. Adı Anidori-Kiladra Talianna Isiliee, Kildenree’nin veliaht prensesi. Hayatının ilk yıllarını teyzesinin masallarını dinleyerek geçirdi; kuşların, bilhassa da kuğuların dillerini öğrenerek. Büyüdüğünde bir tayın dünyaya gelişini seyretti, tayın dilindeki ilk sözcüğü, adını, duydu: Falada.
Kildenree’nin veliaht prensesi Anidori bir gün kraliçe olmayı beklerken annesinin gizli bir hamlesiyle komşu krallık Bayern’in genç prensiyle evlenmek üzere ülkesinden gönderilir. Ve onu bilinmez bir geleceğe taşıyacak olan üç aylık zorlu yolculuk böylece başlar.
Yolculuk sırasında nedimesinin ve beraberindekilerin ihanetine uğrayan Ani, bilmediği bir ülkede, hiç tanımadığı insanlar arasında kendini yapayalnız bulacak, konforlu saray yaşantısından çok uzak bu yeni hayatında sahip olduğundan haberdar bile olmadığı güçlerini keşfedecektir.
Bir Grimm Kardeşler masalı olan Kaz Çobanı, Shannon Hale’in olağanüstü yeteneğini ve dehasını konuşturduğu yeniden anlatımıyla inanılmaz, orijinal ve büyülü bir romana dönüşüyor.

Yorumum:Bu kitabın güzel bir hikayesi var önce ondan bahsetmek istiyorum.Annem genelde evdeki kütüphanede gözüne kestirdiği kitabı alır okur.Seçici insandır her kitabı da beğenmez.Sıkıldım okuyacak kitap yok diyordu ki  kardeşim de ben sana kütüphaneden kitap alıyım dedi.Kütüphanede gezerken bu kitabı görmüş hoşuna gitmiş biraz da dalgasına,bana kitabın fotoğrafını attı bunu aldım anneme dedi,inanmadım eve getirince ciddi olduğunu anladım :) Annem güldü ama yine de okumaya başladı kitabı okudukça bu kitap çok heyecanlı acaba ne olucak beni rahatsız etmeyin moduna girdi :)

Adından dolayı merak etmiştim zaten birde annem öyle söyleyince daha da merak ettim onun ardından hemen okumaya başladım.Kardeşimin dediği eve bir kitap getirdim popüler oldu.Bazı kitapları adından ya da kapağından alırız da umduğumuz gibi çıkmaz ya bunda da tam tersi kapak basit ad öylesine bir ad ama kitap çok güzel çıktı.Bir prenses,Bayern'de bulunan prens ile hayatını birleştirmek üzer yola çıkar ama hiç bir şey umduğu gibi gitmez önce en yakını tarafından ihanete uğrar daha sonra bir prenses iken tam tersi bir hayatla karşı karşıya kalır.

Kaz Çobanı çocuk kitapları kategorisinde yer alıyor ama masalsı şeylerden hoşlanan herkesin okuyabileceği bir kitap diyebilirim.Merak uyandırıcı bir konusu var,kız çocuklarının hatta annelerin bile keyifle okuyabileceği bir roman.Yazarın yan karakterleri yazdığı ikinci bir kitabı da varmış yazarın kalemini beğenenler Ateş Kız kitabıyla devam edebilirler.

Puanım 5/5

6 yorum:

  1. Kaz çobanı masal tadında bir roman, eminim çok zevklidir.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı duymadım ama yazarın ismi tanıdık geldi. Nette araştırınca Austen Diyarı'nın yazarı olduğunu gördüm. Kitabın filmini izlemiştim. Masalsı, eğlenceli bir filmdi. Demek ki yazarın genel tarzı bu. Kendini kötü hissettiğinde okunabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      Austen Diyarı aklımda bulunsun o zaman denk gelirsem okumak isterim.Dediğin gibi bu kitaplar kendimizi kötü hissettiğimizde gerçekten iyi geliyor :)

      Sil
  3. masalsaaa uyaar annen de sevmiş mademsiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      güzeldi ya canın mı sıkkın aç oku güzel şeyler mutlu ol öyle bir kitaptı:)

      Sil