24 Mart 2019 Pazar

Kendine Ait Bir Oda - Virginia Woolf



Arka Kapak Yazısı:"Yapabileceklerim, sizlere önemsiz sayılabilecek
bir noktada fikir sunmakla sınırlıydı; eğer kurmaca bir
metin yazmak istiyorsa, bir kadının parası ve kendine ait
bir odası olmalıydı."

Kendine Ait Bir Oda, Virginia Woolf’un yazdıkları arasında yazıldığı dönemi en iyi yansıtan ve en akılda kalıcı kitaplardan biridir. Yazıldığı dönemin ve hatta öncesinin “kadın” algısını mükemmel bir şekilde resmeden Woolf, tek özellikleri “kadın olmamak” olan erkeklere kalemini hiç sakınmadan savurur.

Yorumum:Kadın olmak zor 1929 yıllarında da zordu günümüz yıllarında da zor.Virginia Woolf bunu çok güzel kaleme alıyor bu cinsiyetçi ayrımcalığı öyle ki Shakespeare’in hayali kız kardeşi Judith Shakespeare üzerinden anlattığı hikayeyi sonunda söylemese hayali olduğunu gerçek sanabilirdim.Abartmadan erkekleri çok fazla yermeden anlatıyor.

Bu kitap bir çırpıda okunacak bir kitap değil, evet anlaşılır bir dili var ama aynı zamanda akıcı olmayan bir yapısı da var yazarın mı bu kitabın mı bilmiyorum.İnce diye başlamıştım bir çırpıda okurum sandım ama öyle olmadı.

Eğer Virginia Woolf yaşaydı ya da geleceği görme yeteneği olsaydı ve bu günleri görseydi bazı şeylerin değiştiğini görmek sevindirirdi ama bunun yanında bazı zorbalıkların şiddetin değişmediğini hatta daha da hiddetlendiğini görseydi eminim kahrolurdu.

Belki bu lafımı eleştirenler olucaktır ama bu konuda haksız olduğumu görmedim bu zamana kadar,bir kadın başarılı oluyorsa ya arkasında onu destekleyen bir erkek vardır ya da hiç kimsesi yoktur ona karşı gelenleri terk etmiştir kendi yolunu çizmiştir.

Puanım 4/5 

11 yorum:

  1. Kitap insanı çok karamsar yapıyor. En azından beni öyle etkilemişti. Hâlâ tam eşitliği sağlayamasak da en azından kendimize ait bir odamız ve gelir kaynağımız var. Buna şükür diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      Evet karamsar ve okuması zor olan bir kitap.Benim şuan için sadece kendime ait bir odam var belki bir gün gelir kaynağım da olur :)

      Sil
  2. Virgina Woolf, ruh eşin yazar hangisi testlerinde benim ruh eşim çıkıyor :D Hala kendisini okumadım :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      sen bunu yazınca bende onedioda buldum o testten yaptım ve Jane Austen çıktım ne tesadüftür bende daha onu okumadım :)

      Sil
    2. Okumalısıın, seveceğini tahmin ediyorum :))

      Sil
  3. ah çok önemli ivit ve zor da. haklısın, vulf yazmış atmış kocası saklamış. hayatıyla ilgili aynalar diye bi film vaar, kaçırmaa, sıkıntılı yaşamı yaa, ruhu tedirgin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      benim de ruhum tedirgin bir süre beklesin bu film not aldım :)

      Sil
  4. Beni paramparça edip daha sonra her bir parçamı toplayan başka bir kitap olmadı. Belkide olmayacakta. Woolf gerçekten çok özel bir yazar. Düşüncelerimi yerle yeksan etti.
    Tekrar tekrar okunası bir kitap.
    Emeğinize sağlık. Okumayanlar için keşfedici bir tavsiye yazısı olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meczup yazar,
      erkek bir okuyucudan böyle yorum duymak çok güzel keşke herkes okusa sizin gibi düşüncüleri olumlu yönde tabi yerle yeksan olsa belki o zaman daha güzel bir dünya olur.Ben teşekkür ederim yorumunuz için**

      Sil
  5. Çok sevmiştim bu kitabı.

    YanıtlaSil