31 Mart 2021 Çarşamba

Okuduklarım


Şuan mart ayındayız hatta mart bitti nisana gireceğiz ama ben şubattan bu yana neler okumuşum biraz onlardan bahsedeceğim.

Kitaplığımda okumadığım bir çok kitabı küçük küçük kağıtlara yazdım kutuya koydum oradan ara ara kura usulü seçip okuyorum bir süredir.İlk kuradan Burma Günlükleri çıktı tamam okuyayım dedim Orwell'den daha önce Hayvan Çitftliği ve 1984 kitaplarını okumuştum.Az biraz kalemine hakimdim. 
Yanlış hatırlamıyorsam Hindistanda Burma ve orada yaşayan İngiliz bir adamın hayatı üzerinden hikaye ilerliyor.
Burma Günleri'nde, İngilizlerin bu sömürgedeki yaşamını ve yaptıklarını, yerli işbirlikçileri ve fırsatçıları, yerli halka insanca yaklaşarak İmparatorluğun tutumuna karşı çıkanları, aşk, nefret, tutku çemberinde destansı bir anlatımla ele alıyor.

1984 kitabını da bitirmem uzun bir zaman almıştı ama o kitapta hikayenin içine girebilmiştim.Bunda pek öyle olmadı hikayenin içine biraz girdim biraz koptum diğer okuduklarıma göre daha az sevdim diyebilirim.Ama sonu iyiydi.

Burma Günleri'ni okurken araya Küçük Vampir kitabını aldım biraz eğlenmek adına ve çok iyi geldi diyebilirim çocuk kitabı olabilir ama bu okumama engel değildi diğer kitaplarını da alıp okumak istiyorum.

Cesur Yeni Dünya farklı bir distopya herkes herkes içindir tek eşlilik diye bir şey yok doğum yok çocuklar beta omega alfa diye üretiliyor üçüz beşiz.Canın mı sıkıldı kafan mı attı al biraz soma kendine gel.Cesur Yeni Dünya'nın xanaxı.Bu kitap 1932'de yazılmış.Hiç kimse bir şey sorgulamıyor herkes mutlu acı diye bir şey yok yaşlanmak yok buradan anlatılınca mis gibi dünya diyor insan ama yok öyle değil işte ürkütücü bir dünya.

İnsancıklar üst üstte yoğun roman okumamışım gibi üstüne kuradan bu kitap çıktı.Dostoyevski severim okuyum bunu dedim.Dram yoksulluk bu koşullar altında sessiz sakin süren bir aşk dostluk.Biz bu dostluğa mektuplardan tanık oluyoruz ve tabi o zamanın zor şartlarına da.

Bir yazı daha biter ben şuan okuduğum heyecanlı kitabımı okumaya giderim.İyi akşamlar herkese**

4 yorum:

  1. Hiçbirini okumadım ama Cesur Yeni Dünya kitabının fazla cesur bir konusu olduğunu duymuştum. 😅 Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Okuyacaklarını kurayla seçmek güzel yöntem. Ne okuyacağın sana da sürpriz oluyordur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heyecanlı oluyor aslında bir de okumayı ertelediğin sonra okurum dediğin kitap çıkınca ertelememiş oluyorsun ama her zaman uygulayamıyorum arada bir kuradan çekiyorum :)

      Sil