4 Nisan 2021 Pazar

Üç Yapraklı Yonca - Ayşe Ayhan

Kitap Adı: Üç Yapraklı Yonca
Yazar: Ayşe Ayhan
Yayınevi: Parola 
Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2019
Puanım: 4/5

Arka Kapak Yazısı: Yonca.

Nam-ı diğer Üç Yapraklı Yonca.

Dördüncü yaprağını kim bilir nerede kaybetmiş? Şanssızlıklar kraliçesi ‘Hayat yeni başlıyor,’ dergisinin masasız editörü...

Hiç şansım dönmeyecek mi diye düşünürken, şirkete yeni gelen Müdür Alp'i gördüğü an şansının değiştiğine inanan Yonca. Ezeli rakibi Nejat'ı alt etmek için hiç olmadığı kadar hırslı olmak zorundadır.

Hem işte hem de aşkta talihini döndürmeye karar verir. Ama bakalım işler onun istediği gibi olacak mıdır?

Şahsına münhasır karakterleriyle bu kitap sizi kendi hayatınızın içinde hissettirebilir. Evde, iş yerinde veya mahallenizde karşılaştığınız, karşılaşabileceğiniz, okuduğunuzda “Evet, işte bu!” diyeceğiniz tüm tanıdıklarınız bu hikâyenin içinde.

Ben anlatmaya hazırım. Peki ya siz gülmeye hazır mısınız? 

Yorumum:Bir önceki yazımda heyecanlı bir kitap okuduğumdan bahsetmiştim o kitap bu kitap değil başta onu söylemek isteyim ama bu demek değil ki bu kitap güzel değildi hayır tam tersine çok eğlenceli akıcıydı.

Üst üstte dramatize distopyalar okuyunca elim bu kitaba gitti.Başladım ve kısa bir süre içinde bitirdim.Kitap romantik komedi havasında Yonca adında bir kız annesi ve teyzesiyle yaşamaktadır.Bilirsiniz ki dört yapraklı yoncalar insana şans getirir bu Yonca ise şanssız ve kendini üç yapraklı yonca olarak tanımlamaktadır ama tabi ki bu bir roman ve onun da şansı dönecek.

Kitabı okumaya başladığımdan beri bazı şeyleri tahmin etmiştim ama bu okumamı engellemedi ki böyledir bu kitaplarda arada olan olaylar karakterler okutur hikayeyi.Böyle bir kitap okumaya ihtiyacım vardı iyi geldi.Biraz kocan kadar konuş anne ve teyzenin muhabbetleri halleri biraz kiralık aşk mahalle ve arkadaş grubu olayı yani klişe yanları olsa da güzel eğlenceli bir kitaptı.

Daha önce Türk bir yazardan böyle bir kitap okumuştum Pabucumun Ajanı ve afakanlar basmıştı hayal kırıklığına uğramıştım.O sebeple bu kitabı çekilişle kazanmamış olsaydım okur muydum bilmiyorum.Bu kitabı sevgili Şule'nin çekilişinden kazandım.Kendisine tekrar teşekkür ediyorum bloguna da buradan tık tık gidebilirsiniz.O yüzden siz de benim gibi kararsız veya çekimser yanaşıyorsanız bir şans verip bir kaç saatliğine eğlenceli vakit geçirebilirsiniz yerli romantik komedi film tarzında.

7 yorum:

  1. Kapağı çok sempatikmiş. Görünce Yeşilin Kızı Anne kitapları aklıma geldi. Onları da okumadım ama artık çok görmekten dolayı tanıdık geliyorlar sanırım. Tam yaz dizileri havasında bir kitaba benziyor :) Bazen çerezlik kitaplar okumak iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa doğru o kitaplara benziyor ben de daha okumadım ama dediğin gibi benziyorlar ve yayınevlerinin üst üstte çıkarmalarından okumuş kadar olduk :) aynen kafa dağılıyor hemen bitiveriyor.

      Sil
  2. Kitabı beğenmene sevindim. Bence bu kitap Pabucumun Ajanı'ndan kat be kat daha iyi. O kitabı okurken ben de fenalıklar geçirmiştim. Aksi gibi 500 sayfaydı. Şimdiki ben olsa yarıda bırakırdı ama o zaman bitireceğim diye inat etmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay o pabucumun ajanı neydi öyle eğlenceli olacağını düşünüyordum ama erkeğin tavırları ayrı sinir bozucu kızın tavırları ayrı sinirdi.Bunda insan gibi karakterler.Al benden de o kadar ben de şimdi olsaydı yarım bırakırdım.

      Sil
  3. karakterlerin davranışları gerçekten önemli onlar güzel yazıldı mı böyle de çabucak okutuyor kendini yoksa afakanlar basıyor insana.Kapağı da güzel tama baharlık :)

    YanıtlaSil
  4. Yazarı İnstagram üzerinden takip ediyorum ama henüz bir kitabını okumadım. Sanırım yakında yeni bir kitabı çıkacakmış onu okumaya niyetliyim eğer beğenirsem bunu da okumaya çalışırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni kitabı çıkacağından haberim yoktu ben de yeni çıkacana bakıyım konusunu beğenirsem onu da okurum :)

      Sil