13 Şubat 2022 Pazar

Gece Yarısı Kütüphanesi - Matt Haig

Gece Yarısı Kütüphanesi 
Domingo Yayınları
Kurgu,Fantastik
283 Sayfa
★★★☆☆
3.5


Nora Seed berbat halde. Kedisi öldü. İşinden kovuldu. Abisi onunla konuşmuyor. Kimsenin ona ihtiyacı yok.Kısaca hayatta tutunacak dalı kalmamıştır.Yaşam ile ölüm arasındaki çizgisi aşıp ölümü seçmiştir.
Ama sanki ölmemiştir yoksa ölüm böyle bir şeymiydi.Karşısında bir kütüphane ve okulundaki kütüphaneci Bayan Elm.

''Yaşamla ölüm arasında bir kütüphane var,” dedi. “Bu kütüphanedeki raflar sonsuza kadar gider.  Her kitap yaşamış olabileceğin başka bir hayatı yaşama şansını sunar sana. Farklı seçimler yapmış olsan, şu an nasıl bir hayatın olacağını görürsün…
Pişmanlıklarını telafi etme şansın olsaydı, bazı konularda farklı davranır mıydın?'' 

Ve buna karşılık seç bir kitap der Bayan Elm.Ve Nora içlerinden seçmeye başlar terk ettiği nişanlısı ile birlikte olduğu bir hayat nasıl olurdu acaba ya da eski müzik gurubunun dağılmadığı ya da yüzücü olduğu bir hayat nasıl olurdu.

Hepimizin hayatta böyle pişmanlıkları yok mudur şöyle bir hayatım olsaydı nasıl olurdu şu hatayı yapmasaydım ya da şu yoldan hayatıma devam etseydim keşke onu dinlemeseydim gibisinden şahsen benim kitaptaki pişmanlıklar kitabı kadar kalın.Hayatımızın bir çoğunluğu keşke diyerek geçiyor en basit anda bile keşke o an aklıma o cümle gelseydi de ağzının payını verseydim gibisinden.

Yazar da bize bunu göstermiş pişmanlıklarımızı geriye alıp o anları yaşayıp görseydik gerçekten pişman olur muyduk.İlk yarısına kadar heyecanlı gelmişti ama sonlara doğru bazı yerler kendini tekrar etti.Zaman zaman sıkılmama sebep oldu bu durum.Kitabın adı da çok güzel eğer ki bu ad aklıma daha önce gelseydi blogumun adını bu koyardım.

''Esas sorunum hayattan korkmakmış.Çünkü hayat korkulacak bir şey;korkutucu olmasının bir nedeni var ve o neden şu:Hangi dalın gittiği yolu seçersek seçelim, yine o çürümüş ağacız.Ben hayatta çok şey olmak istedim.İstemediğim şey yoktu.Ama hayatınız çürümüşse,siz ne yaparsanız yapın,yine çürümüş kalacak.Rutubet her şeyi baştan sona çürütür...''

6 yorum:

  1. Kitabın konusu merak uyandırıcı. Ayrıca bloğunun ismini seviyorum ben. akılda kalıcı ve güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla beklentiyle başlamamak en iyisi ama ödül aldı filan yazınca ben biraz beklentiye girmiştim kitap için ortada bir yerdeyim.Teşekkür ederim bunu duymak güzel :)

      Sil
  2. Epey merak ettiğim bir kitap. Yazını görmeden önce okuma listemde olan bir kitap ayrıca, ama okuma listemdeki 800 kitaptan biri olarak sürünmesine tahammül edemiyorum. İstifçilik kanserinden kurtulmam gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istifçilik güzel olduğu kadar sinir bozucu, kitabın elinin altında olması güzel bir duygu oluyor ama sonra hevesin kaçabiliyor o kitaba karşı ya beklenti yükseliyor alıp fazla bekletmeden okumak en güzeli onu denemeliyiz.

      Sil
  3. Kitabı ben de okudum ve bloğumda yazdım. Yorumundan etkilenmemek için yazını okumamıştım şimdi okuyorum.

    Hislerimiz benzer. İlk yarısı heyecanlı başladı ve çok güzel bir kitap izlenimi verdi ama bir yerden sonra sıktı ve finali de beklediğim kadar etkileyici değildi. Yine de kitabı, tam ihtiyacım olan zamanda okuduğum için benim için yeri ayrı olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ilk başladığımda güzel bir hikayeye benziyor dedim sonra tekrara düştü sıkıldım özellikle Nora gittiği hayatlarda sürekli bir telaş bocalama yaşadıkça.sürekli pişmanlıkları olan bir insanım bana yeterli gelmedi nora gibi bir şeyler yaşarsam çok daha güzel olur :D

      Sil