24 Nisan 2017 Pazartesi

Kızıl Dosya / Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle


Kızıl Dosya Sherlock Holmes macerasının başlangıcı.Yazar olayları Dr.Watson bakış açısıyla ele aldığından hikaye onunla başlıyor.Sherlock Holmes ile tanışmaları nasıl beraber hareket ettiklerini ve Sherlock'u gözlemlemeleri,hayranlığı.

Bu kitap hikayenin başlangıcı ama başlangıç seviyesinde değildi bence olaylar yüzeysel,basit,saha çabuk çözüme ulaştı.Bence buna da sebep hikaye kitabı olması ve bir kısmının Dr.Watson'u ele alması olabilir.Açılışta umduğum tadı bulamadım ama ilk tanışma ilk heyecan gibi geldi bana sanki ben tanışıyor ben arkadaş oluyormuş gibi hissettim.Sherlock serisini baştan sırayla okumayı düşünüyordum diğer okumak istediğim bir çok gibi duruyorlardı tabi.Buna vesile de 221B dergisi vesile oldu.Bu sene tanıştım dergiyle ve neden diğer sayıları yok diye sızlanıyorum en kısa zamanda onları da almayı istiyorum.Kendileri polisiye içerikli dergi olup türü severlere tavsiye edilir.

Sherlock dizisini de uzun zamandır bekletiyordum kitapları gibi final yapsın bölümler biriksin diye malum bölüm sayıları az.Sanırım filmi de bekleyemeyeceğim kitaplarını okurken dizisini de başlayacağım en kısa zamanda görsel şölen de olursa güzel olucak kitaplarının yanında.

Puanım 4/5

8 yorum:

  1. Ben sırayla okumak yerine direk tüm hikayelerini okumuştum -ki bence baştan başlamalıymışım. :D Hikayeleri de çok yüzeyseldi ve olayların çözülmesi tesadüf eseri gibiydi. Dizinin verdiği keyfi, bana verememişlerdi hatta bir süre Sherlock'dan uzaklaşmıştım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yazık ki öyle olay bir anda çözülüyor,dizi ya da filmlerdeki gibi Sherlock'un düşünce tarzını göremiyor insan o çekimleri aksiyonu arıyor bende özlemimi kitaplarıyla gideriyorum :)

      Sil
  2. Sherlock'un iki kitabını okudum ama diziden aldığım zevki bulamadım. Kitapta anlatılan olaylar ve sonuca ulaşma şekli çok basit gelmişti. Bu yüzden diğer kitaplarını okumayı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha dizisini izlemedim ama bende filmdeki aksiyonu,çekim tekniklerinin verdiği zevki alamadım.Yine de vazgeçemiyorum kitaplarından şeytan tüyü misali kendine çekiyor :)

      Sil
  3. Fotoğraftaki yayınevinden ben de okudum iki tane ama adlarını hatırlamıyorum 😂 Dediğin gibi kısa ve merak uyandırıcı değil pek.
    221B hep duyduğum bir dergiydi, polisiye de severim Sherlock sayısıyla ben de tanıştım onlarla sonunda 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sosyal medyada görüp edindiğim bir dergi sanırım bazen yararlı olabiliyor instagram :)

      Sil
  4. Merhaba:)

    danismanhocam.blogspot.com Sitemize beklerim, yazar olarak bana katılabilirsin ne dersin?

    YanıtlaSil