30 Nisan 2017 Pazar

Nisan Ayında Okuduklarım | İzlediklerim


Nisan kapanışını mis gibi kokan Leylaklar ile yapıyorum.Nisan biter Mayıs gelir bu devran böyle sürüp gider bir bakmışız yaşlanmışız.Ne kadar da melankolik bir giriş yaptım.Nisan ayı güzeldi beni tatmin etti.Çok verimli bir ay mı oldu yani işte hiç yoktan iyidir.


Aylık fix okuma sayım olan 4 kitapla bu ayı tamamladım aslında 5 olsa daha çok mutlu olurdum.Tek sayılar favorimdir ama çift çift gidiyorum.Resimde olmayan Çıplak Ölüm var onu ekitap olarak okudum.O ve Kargalar Meclisi hızımı biraz düşürdü.Ben ekitabı diğerleri gibi hızlı okuyamıyorum daha uzun zaman alıyor okumam.Kargalar Meclisi de ayrıntıdan dolayı biraz zaman aldı kafam doluydu ve yavaş okudum kitabı.Burada görünen kitapların da yorumlarını daha yazmamışım.Önümüzdeki hafta bunların yorumları gelir.Okuduğum kitaplardan genel olarak memnunum hepsini sevdim.

Sanırım iki aydır da kitap alışverişi yapmıyorum biraz diyetteyim elimde olan seriler,kitaplar çok onları okuyup bitirmek istiyorum.Ama Mayıs ayında nolur bilmiyorum çok istemediğim kitap olmadıkça almayacağım.Sonra elimdeki listeler kalıyor indirimdekileri almaktan.

Balkon sezonunu açarım daha çok okurum diye düşünüyorum ama tam da karşı evde yalıtım başladı perdenin arkasında bir yer denk getirirsem okurum artık yoksa yazın içerde zor kitap okumam.Ki ramazanda geliyor.


Bugün takip ettiğim birinin şu sözlerine rastladım televizyonda  o saçma sapan dizileri ya da programları izlemek size bir şey katmaz onun yerine belgesel izleyin hımm peki onun okudukları kitaplar hakkında altta şöyle "neden saçma sapan kitaplar okuyorsun klasik okusana biraz edebi değeri daha yüksek" yorum gelince neden sinirleniyorlar.Aynı kapıya çıkıyor bence sonuçta ikisi de kurgu.Biri yazılı kurgu biri görsel.Benim diğer bir hobim izlemek olduğu için bu söylemlerden bir hayli rahatsız oldum açıkcası.Sonuçta okumak da izlemek de insanın bir hobisi keyif verdiği için yaptığımız eylemler.Neyse işte...

İşin aslı bu ay aslında filmlerden yana pek verim alamadım.Hani diyorlar ya reading slumptaydım ama yine de on kitap okudum diye bende pek izleyemedim ama on iki tane film izledim diyorum :) Tabi bir iki de dizi sezonu da yanında bonus.Zaten dizi izlemekten filme sıra gelmedi.Ama bu sefer izin vermeyeceğim diziler filmlerimin önüne geçemeyecek.Bu kadar intikam yemininden sonra izlediklerime geliyim.

İzlenenler | Filmler 
  • Suç Çetesi 2013
  • Anlat Bakalım 1999
  • Güneşin Karanlığında 2011
  • Yüz Yüze 1997
  • Sihirli Dadı 2005
  • Bir Erkek 10 Günde Nasıl Kaybedilir? 2003
  • Görevimiz Tehlike 3 2006
  • Zafere Doğru 2006
  • Asabiyim Ben 2003
  • Annapolis 2006
  • Müttefik 2016
  • Arizona Rüyası 1993
Bir kaçının yorumunu Haftanın Filmlerinde yazmıştım.Bu ay izlediklerimden bazıları yaniiii modundaydı.İçlerinde bu ay en çok beğendiğim farklı konusuyla Güneşin Karanlığında oldu.

Güneşin Karanlığına avukat ile müvekkili arasında geçen bir olayı ele alıyor.Avukatımız Lincoln adlı arabasını ofis olarak kullanan basit olaylara bakan rahat bir avukattır.Bir gün cinayetle suçlanan genç birini savunmak zorunda kalır.Mick yani avukat kabul etmese de ısrarla onu kendisinin avukatı yapar ve işin içinde çok başka şeyler çıkar.Diğer izlediğim suç dava filmlerinden farklıydı.Çok beğendim.
Başrolünde True Detective 'ki oyunculuğuna hayran kaldığım Matthew McConaughey vardı.Ki bence bu filminden sonra dizi için teklif gelmiştir.

Anlat Bakalım da çok farklı bir filmdi.Mafya lideri olan Robert De Niro'nun psikoloji bunalımı girmesi ve terapi almasını konu alıyor.İçinde ince esprilerin olduğu güzel bir filmdi.Robert De Niro ağlıyor sizse bu duruma gülüyorsunuz.Baba filmine gönderimi çok hoştu."Bu durumda ben Fredo mu oluyorum hiç sanmıyorum ".

Sihirli Dadı,ben böyle sıcak aile filmlerini çok seviyorum.Eskiden bayramlarda ya da yılbaşlarında verilen filmler çok hoşuma giderdi sürekli aynısını verseler de izlerdik kardeşimle.Bu filmde ona benzer filmlerden biriydi.Bizim yerli yapımı Gülşah'ın yabancı versiyonu.Sıcak samimi insanda tebessüm bırakan bir filmdi. 

İzlenenler | Diziler

  • The Vampire Diaries 5.Sezon 
Yeniden başladım kaldığım yerden ve iyi ki de başlamışım.Ne çok özlemişim.Vampirleri Damon'u :)
Güzel bir sezondu ben beğendim özlediğim için belki de gözüme hiç bir şey batmadı.Öyle de bir yerde bitti ki nasıl olucak demiyorum kesinlikle bir yolunu bulurlar bu tip dizilerde öyle oluyor genelde.Yeni de final yaptı dizi kaldı bana geriye 3 sezon şuan yine ara verdim ilerleyen günlerde başlarım 6.sezona.
  • Hannibal 2.Sezon 
Bu diziyi biraz sündüre sündüre izliyorum desem yalan olmaz.Yavaş ilerleyen bir dizi.İkinci sezon güzeldi beğendim yeni 3.sezona başladım istediğim tadı alamadım.Final yapması doğru bir karar olmuş bence umarım iyi de bağlamışlardır finali.Çekimleri diyalogları çok güzel dizinin yoksa aksiyon çok az.
  • Paramparça 2.sezon
Yerli dizileri bir zaman düzenli takip ediyorum sonra kalıyorlar çünkü aşırı uzunlar.Ama onlar içinde bir kaç şey buldum hatta yazısını da yazmayı düşünüyorum.Ben bu diziyi seviyorum ilk sezon daha güzel olmasına rağmen bunda Erkan Petekkaya'nın da rolü büyük buradaki rolü duruşu tavırları çok beğeniyorum belki de o olmasa bu kadar izlemeyebilirdim diziyi.Yakın zamanda final yapan bir dizi sanırım önümüzdeki ay bende bitiririm.

Uzun bir yazı oldu farkındayım ama çeşit çeşit seç beğen istediğin kategoriyi oku.Herkese mutlu pazarlar dilerim ^^

12 yorum:

  1. Son zamanlarda hiç kitap okuyamıyorum okuldan falan vakit bulamıyorum ama özendim kitap konusunda size😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takma kafana okul zamanı bende elime çok zor kitap alırdım şimdi daha rahat olunca keyfime bakıyorum senin de o günlerin gelecektir :)

      Sil
  2. Anlattığın ilk filmi merak ettim bakacağım, bir de bazen gerçekten de o aile dizileri iyi geliyor insana. Pazar günleri özellikle ben de izlerdim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir filmi tavsiye ederim ben izlerken çok keyif almıştım.
      Değilmi aile filmlerinin yeri ayrı bir güzel oluyor :)

      Sil
  3. İnsanları zevklerinden dolayı eleştirmek çok acımasızca geliyor bana. Kimi onu sever kimi bunu. Bence hiç kimse başka birini bu konuda yargılayamaz, yargılamamalı da.
    Hanninal'a ben de başlamak istiyorum ama izleyecek o kadar dizi var ki sıra bir türlü gelmiyor ona.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi sen onu seversin ben onu ,herkes aynı hobiyle uğraşmak zorunda değil neden yargılayasın.

      Hannibal güzel ama ağır ilerleyen bir dizi özellikle üçüncü sezonu zoraki izliyorum biraz ilk sezonlar daha güzeldi.Evet çok fazla dizi var insan ne izleyeceğini şaşırıyor.

      Sil
  4. Bu tarz eleştirilerden ben de hiç hoşlanmıyorum, bırakalım da herkes istediği şeyi yapsın. Niye insanlara karışma gereği duyuyorlar -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hiç haz etmiyorum özellikle kendilerine öyle eleştiri yapılınca nasıl rahatsız oluyorlarsa,kendileri aynı eleştiriyi başka bir şey için yapıyorlar.Bize de sakin olmak düşüyor yapacak bir şey yok :)

      Sil
  5. Bir Erkek 10 Günde Nasıl Kaybedilir'i izlerken çok eğlenmiştim. En sevdiğim romantik komedilerden biri.

    Nisan benim de istediğim kadar verimli geçmedi ama mayıs ve hazirandan umutluyum. Kitap gene okuyorum ama film ve dizi izlemeye ağırlık vereceğim. Kurgu yapımları izlemek bana iyi geliyor.

    Dolu dolu bir mayıs ayı diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filmde erkeğin yerinde olmak istemezdim kız gerçekten çileden çıkarıcıydı :D Bende çok seviyorum dizi,film izlemeyi hazır boş vaktim varken değerlendirmem lazım.Seninde umarım değerlenecek bol bol vaktin olur, hepsini birden yaparsın musmutlu bir mayıs diliyorum :)

      Sil
  6. Ama kitap fuarı yani lütfen :D Benimde 4 ve üzeri ideal oluyor yoksa dizi ve filmlerde aklım kalıyor hepsinden azar azar süper oluyor :) Umarım Mayıs'ımız mayıs çiçekleri kadar güzel geçer **

    YanıtlaSil
  7. Sihirli Dadı <3 Masal gibi bir filmdi ve severek izlemiştim. :) Dediğin gibi sıcak ve samimiydi. ^_^

    YanıtlaSil