9 Kasım 2018 Cuma

A Discovery of Witches | Dizi Yorumu



Bir cadı Diana Bishop güçlerini kullanmayı eğitilmeyi reddeder kendine bir yol çizer.Ama bir gün hayatı kütüphaneden bir kitap istemesiyle alt üst olur.Farkında değildir ki elinde tuttuğu kitap Hayat Kitabı'dır ve bütün türler onun peşindedir.Bu sırada  gizemli Matthew Clairmont ile yolları kesişir.Bu iki kahraman birbirlerinin kollarına mı düşecek, yoksa birbirlerine karşı hayatta kalma mücadelesi mi verecekler?

"Dünya bir zamanlar gizemlerle doluydu,ancak şimdi insanlara ait.Biz, yaratıklar; hepimiz yok olduk..İblisler, vampirler ve cadılar dışında farkedilme korkusuyla..Köşelerde saklandık.Birbirimizden kuşkulandık.Ama,babamın da eskiden dediği gibi her son yeni bir başlangıçtır."

Dizi Deborah Harkness Ruhlar Üçlemesi serisinden uyarlama adını da serinin ilk kitabı olan Cadıların Keşfi'nden alıyor.Ben kitabını okumadım ama baktığım yorumlarda kitapların güzel ama biraz ağır ilerlediğini okumuştum.Dizisi de öyle ağır ilerliyor ve genel olarak Diana ve Matthew üzerinden ilerliyor.Evet onlar başrol ama yan roller de bir o kadar güçlü karakterler hatta başrollerden daha güçlü olduklarını düşünüyorum onları izlemek daha keyifli.Matthew karakterinden hoşlanmıyorum saygısız,fazla egosu var ve bence iki yüzlü bir insan.Diana güçlü bir karakter olarak gösteriliyordu ilk bölümde kendi başına çok iyi yerlere gelmiş ve öyle de biliniyor dizi de ama Matthew'in yanında aciz ona muhtaç havası var bu durumdan hoşlanmadım.Bu yüzden ikilinin romantik diyalogları değil de gizem kısmıyla daha çok ilgileniyorum.

Yan karakterlerden Dominico'nun daha çok sahnesi olsun isterim gizemli bir havası var.Marcus ve Miriam'da öyle hiç değilse araştırma ruhları var merak ediyorlar.

Geçtiğimiz günlerde birinci sezonu bitti dizinin genel yorumunu yapacak olursam biraz açılması kendine gelmesi lazım diziye daha fazla heyecan ve hareketlilik lazım,sezon finalinde onun sinyalini verdi gibi o yüzden ikinci sezondan daha çok umutluyum.Beklentiyi fazla yükseltmeden izlenebilecek bir dizi olduğunu söyleyebilirim.Birde benim gibi kitabını okumayıp neler olduğunu merak edenler de diziyi izlemeyi tercih edebilir.

5 yorum:

  1. Sanırım kitap yerine diziyi tercih edeceğim ben de, merak ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      bende öyle kitaplar kalın küçük puntolu şimdilik diziyle devam :)

      Sil
  2. ilkay özgür,
    bence güzel bir tesadüf olmuş hazır kitabını yarım bırakmışken dizisine bak derim :)

    YanıtlaSil
  3. hımm aklımda olsun bunu görmemişim. ama kaçırılmaz dizi değil demekkisi :)

    YanıtlaSil