26 Kasım 2018 Pazartesi

Yaban Kızlar - Ursula K. Le Guin

Türü:Öykü
Sayfa Sayısı:100

Arka Kapak Yazısı:Locus, Asimov ve Nebula Ödülü sahibi Yaban Kızlar, ipek ve kılıçla bezeli bir toplumdaki iki esir “toprak çocuğun” adalet arayışlarının şiddet ve aşk yüklü bir sona varan öyküsünü anlatıyor. Öyküyü Ursula K. Le Guin’in şirketsel yayıncılığın ve kapitalizmin temel varsayımlarının maskelerini alaşağı eden denemesi “Okurken Uyanık Kalmak” ve yazarının bilinmeyen yönlerini ortaya koyan bir söyleşi izliyor.

Yorumum:Ursula K. Le Guin uzun zamandır kalemini merak ettiğim bir yazardı.Aklımda Yerdeniz kitabıyla başlangıç yapmak vardı ama kütüphanede Yaban Kızlar kitabıyla karşılaşınca neden olmasın dedim.Başlarken büyük beklenti içindeydim çok sevilen bir yazar olduğundan.Kitaba ilk başladım isimlerden afalladım alışmadım değişik geldi.Hikaye de aynı şekilde bir süre adapte olmakta zorluk çektim.Sonra alıştım ama bu sefer de öykü bitti.Yazarın kalemi biraz farklı geldi bana pek sevemedim.Kitabı bu ay içinde okumuş olmama rağmen şuan aklıma pek bir şey gelmiyor kitapla ilgili.Konu güzel içinde bazı güzel noktalar var işte her yazarın her kitabı güzel olucak diye bir şey yok demek ki.

Kitapta birde söyleşi var ben onu okumayı tercih etmedim öyküyü okudum bıraktım.Bu öyküyü beğenmemiş olsam da yazarın diğer kitaplarını okumak istiyorum.Yaban Kızlar benim gibi bu yazarı ilk kez okuyacaklar için yanlış tercih olduğunu düşünüyorum ben yaptım siz yapmayın.Daha popüler kitaplarından başlamak daha iyi olabilir.

Puanım 2/5

6 yorum:

  1. ben de Mülksüzlere başladım ama henüz tamamlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk,
      en güzel kitaplarından biri olduğunu duymuştum keyifli okumalar dilerim**

      Sil
  2. Bu kitabın adını her seferinde Yaban Kazlar diye okuyorum :-)))

    Yazarı ben de hiç okumadım ama o kadar seviliyor ki merak ediyorum. En beğenilen kitaplarından biriyle başlayıp risk almamak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      hahaha güzelmiş yaban kazlar :) bende Franz Kafka'yı her seferinde fransız kalfa diye okumam gibi:D Bencede en beğenilen kitabıyla başlamak daha iyi olur.

      Sil
  3. ay le guin mülksüzler bi de yerdeniz oku iviiit, bu kitabı bilmiyodum ama okumam artık :)

    YanıtlaSil