29 Aralık 2018 Cumartesi

İmkansızın Şarkısı -Haruki Murakami

Sayfa Sayısı:349 
Doğan Kitap 

Arka Kapak Yazısı:Bir yolculuk sırasında Beatles’ın “Norwegian Wood” adlı parçasını duyan kahramanımız 37 yaşındadır ve bu parça onu Tokyo’da geçirdiği üniversite yıllarına götürecektir. En yakın arkadaşının intihar edişi, geçen zamanın ardından onun kız arkadaşıyla yakınlaşması, araya giren zorunlu ayrılık ve yeni bir kız arkadaş. “İmkânsızın Şarkısı” yalın, çarpıcı ve sıcak bir aşk hikâyesini anlatıyor. Yazarı Haruki Murakami Japon edebiyatının aykırı, ama en çok okunan yazarı. Japon geleneklerinin dışında geliştirdiği üslubuyla adından çok söz ettiren Murakami’yi dünyaya tanıtan roman “İmkânsızın Şarkısı”.
1968-1970 yılları arasında geçen olaylar, o günün toplumsal gerçeklerini de satırlara taşıyor. Ama romanın odağında bu toplumsal olaylar değil üçlü bir aşk var. Gençliğin rüzgârıyla hareketlenen “İmkânsızın Şarkısı”nı ölümle erken karşılaşan gençlerin hayatı yönlendiriyor. Hiçbir şeyin önem taşımadığı, amaçsızlığın ağır bastığı, özgür seksin kol gezdiği bir öğrenci hayatı... Ama diğer yanda da yoğun duygular var... İmkânsız aşklar, imkânsız şarkılar söyleten. Hemen hemen her Japon gencinin okuduğu roman anayurdu dışında da çok kişi tarafından sahipleniliyor.

Yorumum:Yorumlarına bakarak merak ettiğim ve okumaya başladığım bir kitap İmkansızın Şarkısı.Peki beğendim mi hayır.Ben bir kitabı okurken ya da okuduktan sonra bana bir şeyler hissettirmesini isterim gerilim,romantik ya da komedi bu kitapta bunlar yoktu.Başta ümitliydim ama güzel olabilecek gibiydi ama olmadı.

Arka kapak yazısının harici şu yazıyor genç bir adamın güçlüklerle birlikte göğüs germe umuduyla ilk aşkına geri dönüşünün olağanüstü hikayesi.Hani nerede kitapta bunlar yok onun yerine sabahın beşinde iki kıza rastlayan bu genç bu kızlardan biriyle otele gitmesi bu var ya da gece yurttan bir arkadaşıyla kızlarla beraber olmak için geceyi dışarıda geçirmesi ama zaman zaman eli boş dönmesi var.Yaş da önemli değil onun için ister kendiyle yaşıt olsun ister ondan yirmi yaş büyük olsun.Hani ilk aşkına geri dönüşü var ya onda bile başka bir kadınla beraber oluyor ve bundan büyük zevk alıyor sonra o aşkını arıyor ben sadece seninle olmak istiyorum diyor.

Yılın son kitabı böyle olsun istemezdim ama şans işte.Yılın overrated ödüllerini bu kitaba veriyorum.Fazla abartılmış bir kitap.Tavsiye etmediğim bir kitap oldu kendileri.

Puan 1/5

4 yorum:

  1. Sorunlu muyum bilmiyorum ama olumsuz yorumlar beni kitap hakkında daha da meraklandırıyor :D Daha önceden bu kitabı okumayla ilgili nötrdüm ama şu an o kadar kötü mü cidden diye merak ediyorum :D
    Bu arada fotoğraflarını çok seviyoruuum, bakarken bile mutlu oluyor insan :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin,
      haha yok yok sorunlu değilsin bende merak ederim acaba neyi beğenmediler ya da beğendiler gibisinden :) belki de sen çok beğeneceksin kim bilir zevkler ve renkler hesabı,öveni de var bu kitabın döveni de :D Yaa çok mutlu oldum çok teşekkür ederim **

      Sil
  2. Bu kitabı üniversitede dersimiz için hocamız okutmuştu. Sene 2005-2006 falan. O zamanlar yazar daha tanınmıyordu ülkede. Sonradan patladı tabii. Ne öngörülü hocamız varmış diyorum :-)

    Kitapla ilgili maalesef fazla detay hatırlamıyorum ama yazarın o kadar çok seveni var ki diğer kitaplarını okumak istiyorum. Bir iki kitabını okurum, bana hitap etmiyorsa zorlamam. Her yazar herkese iyi gelmiyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      patladı patlamasına da ben patlayan yanını bir türlü göremedim :) Okuduklarım arasında Sahilde Kafka'ya yüksek puan vermişim onun da güzel bir kurgusu vardı sonunda bazı şeyleri batırdı ama yine de genel olarak iyi sayılırdı.Zaten bende hep böyle olur beğenilen yazar ya da kitapları alırım tam tersi hiç beğenmem benim zevklerim genelden biraz farklı sanırım :)

      Sil