9 Aralık 2018 Pazar

Şizofren - Wulf Dorn

Türü:Gerilim
Sayfa Sayısı:400
Pegasus Yayınları 

Arka Kapak Yazısı:PSİKİYATRİST’İN YAZARINDAN NEFES KESİCİ BİR GERİLİM ROMANI

Ne kadar zaman geçtiği önemli değil
Ne kadar değiştiğin önemli değil
Sessizlik seni çıldırtmaya devam edecek
Ve dehşetin soğuk pençesini hissedeceksin

Psikiyatr Jan Forstner başarısız bir evlilikten ve işini kaybettikten sonra doğduğu yer olan Kahlenberg’e geri döner. Yirmi üç yıl önce, küçük kardeşi iz bırakmadan ortadan yok olmuş, hemen ardından babası bir araba kazasında ölmüştür. Kardeşinin başına gelenlerle ilgili belirsizlik ve babasının korkunç kaybı Jan’ın ruhsal durumunu belirler ve onu rahat bırakmaz.
Kâbuslarını geride bırakmayı ve tekrar yaşamaya başlamayı istiyordur, ama klinikteki bir hasta intihar edince, Jan kendisini yirmi üç yıldır gizli kalmış korkunç sırrı açığa çıkaracak olan soruşturmanın içinde bulur…

Yorumum:Herkese mutlu pazarlar...Okumak da geç kaldığım bir yazar bir kitap yorumuyla geldim.Ama aklımdan da çıkmayacak bir kitap.Hikayesi sarsıcı küçük bir çocuğun kaybolması ve ardında yıkık dökük kalan bir aile.Geriye kalan ağabey Jan yıllar sonra tekrar aynı kasabaya olay mahaline geri döner.psikolog olarak.Bazı şeyleri geride bırakmayı denemiştir ama olaylar onu yine içine çeker.

Kitap çok akıcı ne olacak neler oldu merak ederek okuyorsunuz.Ve zaman zaman geriliyor içiniz de ürperiyor türün hakkını veriyor diyebilirim.Sonu da çok çarpıcı bitti benim için can damarımdan vurdu diyebilirim her ne kadar kurgu olduğunu kendime sık sık hatırlatsam da.

Beğenmediğim nokta kitabın adı, orijinal adı daha güzel Soğuk Sessizlik neden bunu kullanmadı da yayınevi Şizofren kullanmayı tercih etti anlamadım.Bunu dışında beğendiğim bir kitap oldu benim gibi hala okumayan varsa şu kış günlerinde biraz içiniz ürpersin istemez misiniz?

"Artık eve gitsek..."

Puanım 4,5/5 

4 yorum:

  1. Bu yazarı ve kitaplarını sık sık görüyorum. Hatta polisiye-gizem seven arkadaşlarım adamın bütün kitaplarını aldı. Nedense benim ilgimi çekmemişti ama yorumundan sonra okumalıyım diye düşündüm. Tanıtım için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  2. sule uzundere,
    Kitabın gizem kısmı daha çok ağır basıyor içinde olayı çözmeye çalışan polis yok, baş karakter olayların üstüne üstüne gidiyor.Zaman zaman da insanın içi ürperiyor yaşanan olaylardan dolayı.Etkilenirim dersen hamilelik dönemi geçince ya da yazarın başka kitabını deneyebilirsin.Umarım beğenirsin yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. seviyom bu yazarın gerilimleriniii :) okudum üç dört taneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. depptone,
      bende başladım bakalım okumaya devamı da olur inşallah.

      Sil