7 Ocak 2022 Cuma

kitap alışverişine kural koymak

 


Instagramda haftanın başında stok sayımı yaptığımı paylaşmıştım bu sayımı bitirdim.Veriler şuan elime ulaştı bütün sayımlar noter eşliğinde yapılmıştır asadasf :D Kitaplığımda şuan 309 kitap var hatta ona 320 diyebiliriz kardeşimin kitaplığında okumadıklarım ve  bir kaç okuyup elden çıkaracaklarımı da sayarsak.Asıl kritik şey ise bunlardan kaçının okunmamış oluşu.190 adeti.Evet neredeyse yarısından çoğunu okumamışım.Zaten 130 tane kitabı bu sene içinde satın aldım.

Çok yakın geçmiş olan 2021 yılında indirim buldukça al ilerde zam gelicek al yok sabit fiyat piyasası paran varken al derken uzun zamandır böyle iştahlı kitap alışverişleri yapmıyordum.Aklım hala alamadıklarımda evet hangimizin değil ki.Yeni yıl ile o zamlar gerçekten geldi.Zamlardan değil de bazı sebeplerden dolayı kendime kitap alışveriş kuralları koydum.

kural bir:Serinin ilk kitabı okunduktan sonra devam kitapları alınacak.Belki seriyi sevmeyeceğim değil mi neden bütün kitaplarını toplayayım ki.Zamanında yapmıştım sonra elden çıkarmıştım.

kural iki: Aldığım kitapları okuyacağım.Bir hevesle alışveriş yapıyorum sonra o kitapları kitaplığa koyuyorum orada okunmayı bekliyor bazen çok kısa sürede bazen ise aylar yıllar,bu süre zarfında benim  kitaba olan hevesim kaybolabiliyor ya da beklentim yükselebiliyor bu da kitaptan aldığım keyfi etkiliyor.Aldığım kitapları bir ya da iki ay hatta yapabilirsem aldığım zaman okuyacağım kitaplıkta uzun zaman beklemesinler istiyorum.Bir zamanlar bunu dizi ve filmlere de yapıyordum torrentten sezon sezon dizi indiriyordum arşive ekliyordum filmleri de öyle baktım bir süre sonra izlemiyor sadece indiriyor arşivliyorum bir gün arşivimi siliverdim.Şimdilerde ise izlediğim beğendiklerimi arşivliyorum.

hatırlatma:Stok tükenecek alamayacağım korkusu ,bulamazsam dünyanın sonu değil ya geçtiğimiz senelerde historicallere bunu yapmıştım,nora roberts ölüm serisine de harıl harıl kitaplarını arıyordum.Bu şeyden oldu biraz da harry potter sihir tarihi anka kuşlu ciltli baskını almadım param azdı sonra alırım biraz daha indirim olsun alırım derken pat stoklar bitmiş sonra mavi ingilizce baskısını aldım ama aklım hala o baskıda şuan ki fiyatlar da off ki off yani.Her kitaba yetişemem basımı bulamazsam, pdf bulabilirsem öyle okurum evet kindle'i bu yüzden aldım, olmazsa da napalım nice okunacak bir sürü kitap var okumaya ömür yetmez.

Tabi bu durumlara özel baskı kitaplar hariç onlar istisna :) Bakalım bu kurallara ne kadar istikrarlı olabileceğim yıl içinde göreceğiz.

8 yorum:

  1. Güzel kurallar. Ben de 2021 de çok kitap alışverişi yaptım, bir kısmı yeğenlerim içindi ama yine de çoktu. Alışverişi onaylamadan önce en az 5-6 gün boyunca gidip gelip kontrol ediyorum alacaklarımı. Bir heyecanla sepete eklediklerimden vazgeçebiliyorum bu sayede. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diyorum almayacağım almayacağım son anda pat bir bakmışım alışveriş yapmışım :)

      Sil
  2. :) Kurallar güzel. Ben seri kitaplar kuralını kendim de uyguluyorum. Benim bir başka kuralım da okunmaış kitapları kitaplığı dizmemek. Onları kitaplığın yanında bir kule şeklinde tutuyorum. Resmen oku beni diye bağırıyorlarmış gibi geliyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski kitaplığımda yer kalmadığında alışverişlerimden ya da eskilerden minik kuleler oluşuyordu ben de tam tersi onları gördükçe okuyasım gelmiyordu önce eskileri okumalıyım diye şartlıyordum kendimi sonuç olarak keyifle okuyamıyordum bakalım bu sene nasıl olucak :)

      Sil
  3. Benim alma hızım okuma hızımdan çok yüksek:) Aldıklarımı hemen okuyabilsem keşke:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de aynen o şekilde okuduklarımın 3 katını almışım resmen :D

      Sil
  4. Bu yazının altına imzamı atarım. Hepsi benim de uygulamak istediğim kurallar ama tabii pratikte çok başarılı olduğum söylenemez. Bu sene çok okuyalım, az kitap alalım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle yazıyorum çiziyorum ama hep bu kuralların dışına çıkıyorum :D

      Sil