26 Ocak 2022 Çarşamba

Biz Hep Şatoda Yaşadık - Shirley Jackson

 

Biz Hep Şatoda Yaşadık
Siren Yayınları
Gerilim Gotik
183 sayfa
4 puan

Tepedeki Ev dizisini izlerken yazarın asıl okumak istediğim kitabının bu olduğu aklıma geldi.Instagramda da takip ettiğim Karanlık Kitaplık sayfasında da ayın okunacakları arasında olunca aklımdayken okumak istedim. Tepedeki Ev'i de zamanında kütüphaneden alıp okumuştum.Bunu da ekitap şeklinde okudum.

Kitapta iki kız kardeş birde amca var.Bu aile kasaba halkı tarafından bazı sebeplerden dolayı dışlanmışlardır.Kimse onlarla konuşmaz hatta yüzlerine karşı keşke ölseniz derler.Abla ve amca evden hiç dışarı çıkmazlar sadece bahçeye kadar çıkabiliyorlar.Evin küçüğü haftanın iki günü alışveriş yapar gelir kendi hallerinde yaşarlar söylenenlere aldırmazlar.

Kitabın konusu kısaca bu şekilde, karakterlerin üçü de birbirinden tuhaf amca yaşlıdır sürekli aynı şeyleri tekrar eder,abla kendini eve kapatmıştır dışarıyla hiç bir bağı yok ve Merricat normal gibi görünen ama normal olmayan bir çocuktur.Ablası bir şey yaptığında kardeşine sürekli 'şapsal Merricat' diye söylenir.

Kitabın türü gotik ve bu türde az kitap okumuş olsam da bu havayı hissettim hafif bir gerilim havası da oldu aralarda.Ve bana göre Tepedeki Ev kitabına göre bu daha güzel yazarın o kitabı daha çok ön planda ama bunu daha çok beğendim.Yazar bazı şeylerin nedenini açıklamadı keşke açıklasaydı kafamda bir kaç teori var ama neden öyle bir şey olduğunu yazardan okumak isterdim.

Gotik türüne aşina değilseniz merak ediyorsanız bu kitabı öneririm hafif merak uyandırıyor akıcı diliyle kolay okunuyor.

4 yorum:

  1. Kitaba çok fazla rastladım. Ama okuma fırsatı bulamadım bir türlü. Filmini izlemiştim ürkütücü ama güzeldi. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hep görüyordum sonunda okudum ve beğendim şimdi sıra filminde :) yorum için teşekkürler **

      Sil
  2. Ben de sevdim bu kitabı. Yorumumu başka bir yazına yazmıştım zaten. Sadece öldürülenlerin hangi motivasyonla öldürüldüğünü bilmek isterdim. Bu konuda net bir açıklama yapmamış yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu ben de öğrenmek isterdim teorim bencillikten o kişiyi paylaşamamaktan saplantılı bir durum gibi spoiler olmasın dedim ama sen kimden bahsettiğimi anlamışsındır.

      Sil