26 Ağustos 2016 Cuma

Eleanor & Park - Rainbow Rowell | Kitap Yorumu



İki uyumsuz insan Sıradışı bir aşk

Kızıl saçlar, tuhaf giysiler. Park başını çevirene kadar onun arkasında duran; o uyanana kadar yanında uzanan; diğer herkesi daha soluk, daha sıradan ve yetersiz gösteren… Eleanor.

Bir şarkıyı ona dinletmeden Eleanor'un seveceğini bilen; o sonunu anlatmadan esprilerine gülen; göğsünde, tam boğazının altında, Eleanor'u ona verdiği sözleri tutmaya itecek bir yere sahip olan… Park. İlk aşkın sonsuza dek sürmeyeceğini bilecek kadar zeki ama bunu deneyecek kadar cesur ve umutsuz, on altı yaşındaki iki talihsiz âşığın bir okul yılı boyunca süren hikâyesi. Eleanor, Park'la karşılaştığında siz de ilk aşkınızı ve nasıl da büyülendiğinizi hatırlayacaksınız...


Hikaye, Eleanor'un ve ailesinin üvey babasının evine taşınmasıyla başlıyor. Yeni okulundaki ilk gününde okul otobüsünde kimse yeni kızın yanına oturmasına izin vermezken Park ona acıyıp "Otur!" diyor.Haftalarca otobüste yan yana oturmalarına rağmen hiç konuşmuyorlar. Sonra bir gün Park, otobüste çizgi romanını okurken Eleanor'un göz ucuyla onun çizgi romanını okumaya çalıştığını fark ediyor ve kitabı ona doğru kaydırıp sayfaları daha yavaş çevirmeye başlıyor. Sonrasında Park ona müzik kasetleri hazırlayıp vermeye başlıyor,çizgi romanlarını ödünç veriyor, okula giderken otobüste beraber çizgi roman okuyup müzik dinliyorlar.

İki uyumsuzun aşkı böyle başlıyor.


Bu kitabı sevdim mi sevmedim emin değilim.Abartılacak derecede güzel bulmadım evet beni taşlıyabilirsiniz millet gibi ayılıp bayılmadım.Evet diğer aşk hikayelerinden farklı kızımız kilolu kızıl kafa popüler değil ve fakir ,Park ise oda farklı ne fakir ne zengin ama Eleanor'a göre aile konusunda daha şanslı.Hikaye olarak da 80'lerde geçiyor bu da güzel sonu da güzel beğendim ama başka hiç bir şey yok yani.Hatta bazen Elanor o kadar aptal gibi konuşuyordu ki sinir oldum.Ama Elanor'a yapılanlara da sinir oldum o yapanları bir kaşık suda boğmak istedim.Onun dışında bence sürekli aynı şeyler oldu.Özellikle son 50-60 sayfa da tamam bit artık dedim sanki olaylar son kısımda daha bi sakız misali uzadı.
Kitabı o kadar sevmesem de akıcı bir kitaptı kendini okutturuyordu.Bir günde bitti diyebilirim.Çizimler çok hoşuma gitti bol bol ekledim.
Kitabı yaşımdan dolayı birazda beğenmemiş olabilirim lise çağındakiler için çok iyi bir seçim,
tercih olabilir bu kitap.Ama sonra düşünüyorum Lolo ve Komşu Çocuk'da aynı tür onu daha çok beğenmiştim çok daha zevkli okumuştum.Bu kitabın çok seveni var onlara hiç bir şey demiyorum zevkler ve renkler işte benimde düşüncelerim böyleydi.

Kitabı bir yana bırakırsak yazarın adı şahane ya mükemmel bir adı var Rainbow ^^ 
Yazarın bir diğer kitabı da Fan Girl ,yorumlara baktığımda hangi kitabı ilk okursan o kitabı daha çok beğeniyormuşsun.Bende  umarım öyle olmaz Fan Girl'i de merak ediyorum ve okumak istiyorum umarım onu daha çok severim.
Kafa yormayacak,çerezlik kitap okumak isteyenlere tavsiye ederim.

Puanım 3/5 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder