31 Ağustos 2016 Çarşamba

Kupa Altılısı - L.H. Cosway (Hearts #1) | Kitap Yorumu

Öne çıkın ve Jay Fields'la tanışın. İllüzyonist. Mentalist. Hilebaz. Ben üçgenler halinde düşünürüm, siz düz çizgiler halinde. Ben masayı gösteririm ve sizi bunun bir sandalye olduğuna ikna ederim. Göz yanılsaması, el çabukluğu, hedef şaşırtma. Ben kandırırım ve dolandırırım. Ama en önemlisi, iyi bir gösteri sergilerim. Bütün dünya benim birini öldürdüğümü düşünüyor ama yanılıyorlar. Sabredin. Hepsi planın bir parçası. İstediğim şey intikam. Kendim için, onun için. Altımız için. O beni hatırlamaz ama her şeyin sebebi o. Bütün bunların sonundaki ödül. İrademe sahip olabilirsem tabii. Belki de ufak bir kaçamak yaparım, ufacık. Haydi, bir kart seçin. İçeri gelin ve şovu izleyin. Ellerime bakın. O kadar dikkatli bakarsınız ki görmeye odaklanmışken gerçekleşen şeyleri fark edemezsiniz. Dünyanızı orada, sahne ışıkları altında yıkacağım. Müdahale etmek için çok geç olana dek beni fark etmeyeceksiniz bile. Tek bir kalbim var ve büyük planımı başarıyla tamamladıktan sonra kalbimi ona teslim edeceğim. Arkanıza yaslanıp rahatlayın ve onun, hikâyemizi anlatmasına izin verin. Olağanüstü bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz.

Bir kaç sefer bu kitap ile ilgili olumsuz şeyler duymuştum ya da okumuştum kapağının çok güzel ama içinin boş çöp tarzı olduğu ama bence o kadar da kötü değildi.Bu kitap hakkında olumsuz çok şey duydum demiştim ya beni çeken buydu bu kitapta beğenilmeyen ne vardı okuma sebebimin biri o diğeri de konusu hakkında sadece sihirbazlık işin içinde olduğunu biliyorum onu merak etmiştim.Diğer genç yetişkinlerden bir kaç farkı vardı ya da yoktu o kadar.Yakın zamanda okuduğum Sahte Romeo'da genç yetişkindi ona ayılıp bayılanlar bunu beğenmemiş onda ne vardı bayılacak diye sorarım yani...Ben arka kapak yazısını okumadım çoğu okuyup çok daha büyük beklentiyle başlamış ondan biraz da beğenmemiş.Ben e kitap olunca da dan diye başladım.

Kitap Jay'ın kısa bir geçmişi ile onun ağzından anlatılıyor sonra Matilda işi sonuna kadar devralıyor.Jay'ın kariyeri Una Harris adında gazeteci yüzünden lekeleniyor.Jay da bunun üzerine Matilda'nın avukat babasının kapısını çalar ve bu davası üstlenmesi için ısrar eder olaylar böyle başlar.Pek fazla genç yetişkin kitabı okumamış olsam da az çok konuların dan karakterlerin mesleklerini biliyordum ya rock yıldızı ya gizemli iş adamı vs ama bu kitapta illüzyonist  olması benim hoşuma gitti.Kitabın sevmediğim yönü ise Jay'ın Matilda'nın babasına ara sıra moruk demesi!!Moruk nedir ya hemde kızın yanında kızın da tepki vermemesi "Babama moruk diyemezsin ona bir tek ben öyle diyebilirim " demesi filan lazımdı.Birde tatlım demesi ay ne biliyim çok itici geldi anne gibi ne o öyle tatlım filan. Ha birde ortasında bir olay var ki sinir etti beni resmen ondan sonra zor elime aldım kitabı.Spoiler olarak düşünülebilir ondan okuyup okumamak size kalmış.

Spoiler!!! Kızla bir şeyler yaşadı etti onu kendine aşık etti sonra arkadaş kalalım gel sarılıp uyuyalım seninle arkadaş kalmak istiyorum nedenini sorma söyleyemem.Ya yürü git!!! Yazar burada heyecan katıyım bir şeyler olsun demiş ama olmamış yok.
Spoiler bitti!!!

Kitabın sonu güzel bağladın yazar ne diye dört tane devam kitabı çıkarıyorsun goodreads'e bakarken gördüm ne gerek var böyle şeylere ama goodreads'de bakınca ikinci kitap için arka kapakta "It is not necessary to have read Six of Hearts in order to enjoy Hearts of Fire." böyle yazıyor.Eğer yanlış anlamadıysam ikinci kitap için Kupa Altılısını okumamıza gerek yokmuş ilginç.Birde sanırım bu kitap diğer kardeş olan Jack'ı konu alıcak sanırım.Birde ben kitabın sonunu Gözlerindeki Canavar adlı kitaba benzettim ama ondan daha masumca bir amaç var burada.
Öyle çok çok kötü bir kitap değildi bence.Genç yetişkin kitapları okumayı seviyorsanız dediğim gibi rock starlardan ya da ceolardan sıkıldıysanız tavsiye ederim.Bu arada belirtiyim +18 ögeler var.Ve arka kapak yazısını okuyup çok büyük beklentiyle başlamazsanız iyi olur.Neyse çok konuştum yine :)
Puanım 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder