10 Ağustos 2016 Çarşamba

Göz - Stephen King | Kitap Yorumu


Herkese yeniden merhabalar!! Kısa  bir aradan sonra yazı girebiliyorum önce tatil sonra sağlık sorunları derken kitap okuyamadım.Neyse kitapla ilgili konuşayım biraz da.Öncelikle ben korku filmi izlemem sevmem pek,bir kaç tane izlediğim vardır onun dışında tercih etmediğim bir tür.Kitap olarak da öyle gerilim severim ama korku okumamıştım.

Ama uzun zamandır da bir çok hayranı olan Stephen King'i de merak etmekteydim.Hangi kitabıyla başlamalı acaba sever miyim diye tereddütlerim vardı.Bir kaç araştırmada ilk kitap olarak yazarın da ilk kitabı olan Göz önerilerdeydi.Ama ben yine de almakta çekiniyordum elim almaya bir türlü gitmiyordu ta ki kütüphanede görene kadar.Hemen kaptım çok iyi denk geldi.Bir oturuşta da okudum bitti.Sayfa sayısı ve kitap küçük olunca hemen bitiyor.

Arka kapak yazısında konusu yok o yüzden kendim bahsedeyim.Carrie,din konusunda katı kuralları olan annesiyle beraber yaşamaktadır,toplum tarafından dışlanmış,asosyal bir karakterdir.Annesi katı kuralları da geçtim regl görmeyi şeytanın işi,çocuğunu ise şeytanın çocuğu olarak görmektedir.Bu olaylarda Carrie'nin hayatını adeta zehir ediyor.Annesi kızıyla hiç bir şey paylaşmadığı için,Carrie okul banyosunda ilk adetini olduğunda öldüğünü düşünür ve arkadaşları tarafından dalga konusu olur buna çok sinirlendiği için telekinezi gücü ilk defa burada ortaya çıkar.Ve bu ilk seferle kalmaz hatta daha da güçlenir... Kitabın konusu böyle ve benim yorumuma gelicek olursam ilk başta kitabın içine girmekte zorlandım ilk 20 sayfasında filan.Sebebi de ise biraz yaşanan olaylardan bahsediliyor birazda sonda gerçekleşen trajik olay sonucu telekineziye ait raporlara yer veriyor.Tam ne olacak diye merak ederken araya bu raporların girmesini pek sevmedim sadece sonlarda biraz daha anlamlandı.Kitap biraz da basitti sanki bana öyle geldi her şey bir anda oldu bitti.
Deli gibi korkacağımı düşünmüyordum biraz gerildim onda da yapılanlar sinir bozucuydu!Hafif olmasını yazarın ilk kitabı olmasına yoruyorum.Düşük puan verdim ama diğer daha kaliteli yayınlarını okumayı düşünüyorum.Göz romanıyla açılışı yapmış oldum. 
Puanım 3/5 

1 yorum:

  1. Her yerde açılış için o kitapların ideal olduğunu okudum bence sende yap artık senin yorumlarını da okuyalım ^^

    YanıtlaSil