17 Ağustos 2016 Çarşamba

Şampiyon- Marie Lu | Kitap Yorumu


Day bir efsane. June ise bir deha. Peki, kim ŞAMPİYON olacak? June ile Day, Cumhuriyet halkı ve birbirleri için çok fazla fedakârlıkta bulunmuşlardır. Şimdi vatanları bir dönüm noktasındayken June bir kez daha Cumhuriyet’in gözüne girmiş ve hükümetin seçkin çevresinde bir Princeps adayı olarak hizmet vermeye başlamıştır. Day de yüksek rütbeli bir asker olmuştur. Bir barış antlaşması yürürlüğe girmek üzereyken ortaya çıkan ölümcül bir salgın, Koloniler arasında paniğe yol açmış ve Cumhuriyet’in sınır kentlerini savaş tehdidi sarmıştır. Sadece June bu tehdide karşı ülkesini nasıl savunacağını bilmektedir. Ancak binlerce insanın hayatını kurtarabilmeleri için sevdiği tek erkekten, her şeyini feda etmesini istemek zorundadır. Marie Lu’nun heyecan dolu, macera ve gerilim yüklü üçlemesi şaşırtıcı bir finalle sonlanıyor…
Evet... Arka kapak yazısını yazdım,oturdum ne yazsam diye düşünüyorum.Güzel kitapları yorumlaması neden zor.Başlayalım o halde.
Deha kitabı öyle bir yerde bitmişti ki bu kitaba yüreğim biraz buruk başladım ve yüreğim buruk bir şekilde bitirdim.Diğer iki kitaba göre June ve Day ilişkisi daha güzel aktarılmış nasıl desem daha samimi geldi.Aynı şekilde küçük Eden ve Day ilişkisine ne demeli böyle kardeş ilişkileri benim duygusal yönüm daha bir etkileniyorum, kardeşim olduğundan sanırım.Day'in korumacı tavırları Eden'in ise yaşına göre fedakarlıkları ve bilmiş lafları takdire şayandı.Distopyalarda genellikle kötü disiplinli bir başkan olur ama bunda öyle değil.Anden'de disiplinli,düzenli ama daha adil yaşanılır bir cumhuriyet istiyor.Ama babasının zamanında ülke içinde yediği hurmalar Anden'i gün gelir tırmalar hesabı. Bu sefer cumhuriyet içi değil cumhuriyet ve koloniler arası çatışma başlıyor.Aksiyonu bol bir kitaptı.Seri için genel olarak da katlanarak güzelleşen bir seriydi bence.Efsane ilk okuduğumda ya işte bu muydu bu kadar konuşulan kitap demiştim.Ama Deha'yı okudum sağlamdı ya dedim.Şimdi ise Deha'ya çok mu puan verdim ki buna ne vericeğim dedim :) Efsane'yi okuyanlar kesinlikle serinin devamını getirsin derim.Aklımda güzel beğenerek bitirdim seriyi.Umarım sizlerinde öyle olur. Ama şunu söylemeden geçemeyeceğim APTAL June APTAL!!!!!
Ben olsam bende aynı şeyi yapardım.Çünkü bende bir aptalım.
Puanım 5/5

2 yorum:

  1. Bu seriyle ilgili anılarım depreşti sayende, teşekkürler! :) Çok sevdiğim bir seridir ve bence de seri her bir kitapta daha da güzelleşiyor ^_^ Ve güzel soru, neden güzel kitapları yorumlamak daha zor? ^_^ Sanırım, hislerimiz ve duygularımız yoğunlaştıkça bunu yazıya dökmek de aynı oranda zorlaşıyor ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirmek her zaman daha kolay oluyor:) Birde sevdik diyoruz ama neden dile getiremiyoruz bazen ya spoiler oluyor ya da dediğin gibi yazıya dökmek zorlaşıyor :)

      Sil