19 Ocak 2017 Perşembe

Marslı - Andy Weir | Kitap Yorumu


Kitabı bitireli neredeyse bir hafta olucak ama ben daha yeni yorum girebiliyorum.Şu sıralar biraz keyifsizim biraz da hastayım kitaplara elim zar zor gidiyor.Ondan bu uyuşukluğum.Marslı herkesin okuduğu okumasa bile mutlaka duyduğu bir kitap.Bende sonunda okudum.Geçen sene almıştım halbuki neden bu kadar beklettim bilmiyorum.Kitabın konusu gerçekten özgün Mars'da tek başına bir hayat mecburi bir hayat.Evet kitabın içinde bilimsel şeyler var ama ben bunlara takılmadım hatta daha çok hoşuma gitti kitabı daha güzel kıldığını düşünüyorum.

Okurken heyecanladım korktum şöyle ki mars rüzgarlarından rüzgardan korkan biri olarak zaman zaman gerilmeme sebep oldu.Kahkaha attım yer yer evet Mark Watney gerçekten çok eğlenceli bir karakter.

O radyasyona maruz kalırsam, o kadar çok kanser olurdum ki, kanserim bile kanser olurdu.

Özellikle Iron Man olayı ve devamı sevdiğim kısımlardan yazmak istemedim spoiler olmasın.Gerçekten benim için güzel farklı bir deneyimdi böyle bir kitap okumak.Daha önce buna benzer tek kişilik filmler izlemiştim ama okumak da güzelmiş.

Hemen ardından filmini de izlemek istedim.Hayal gücümde canlandırdıklarımın filmde nasıl olduğunu görmek istiyordum.
Ben kitapların film olmaması konusunda katı kurallı değilim hatta hoşuma bile gidiyor.Kafamdakilerin hayat bulması gibi bir şey oluyor.Evet kitabını okumadan filmlerini izleyenler de oluyor ama o da bir tercih.Bende kitabını da okudum kitabı daha güzeldi demenin haklı gururunu yaşıyorum.Belki de film izlemek de benim için bir tutku olduğundan ılımlıyım bu konuda.

Filmi de çok güzeldi ben beğendim beni tatmin etti evet bazı şeyler farklıydı ama senaryo sonuçta.Filmin sonunu da değiştirmişler öyle daha güzel olacağını düşünmüşler yargılamadım.Biraz daha uzun olup ayrıntı olabilirdi ama bazı şeyleri gözüm aramadı değil.

Son olarak evet kitabı daha güzeldi.Tercih sizin.

Puanım 5/5


4 yorum:

  1. Ben biraz kitapların uyarlaması olmasın diyenlerdenim, kitapları çok değiştirerek uyarlayınca ben çıldırıyorum açıkçası. :D
    Mark Watney okuması keyifli karakterlerdendi, kitabın en çekici unsuruydu. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen o durumu bende sevmiyorum o konu da haklısın bazende Yıldız Tozu filmi gibi çok hoşuma gidiyor :D Akılda kalıcı okuması keyifli bir karakterdi şahsen ben tek başıma uzayda kalsam sanırım o kadar sempatik olamam:D

      Sil
  2. Bunu okumak istiyorum gerçekten, blogunuz bir harika çok beğendim tebrikler.
    Bize de bekleriz,
    https://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap tavsiye ederim yorumunuz içinde teşekkürler, blogunuza da uğrayacağım mutlaka :)

      Sil