24 Ocak 2017 Salı

Otranto Şatosu - Horace Walpole | Kitap Yorumu



Edebiyat tarihlerine ve tarihçilerine göre, Gotik akımın ilk yapıtı ve tatışılmaz klasiği Sir Horace Wapole'un Otranto Şatosu'dur." Giovanni Scognamillo
 Gotik edebiyatını merak ediyor ama nereden hangi kitapla başlıyacağımı bilmiyordum.Tesadüf eseri elime bu kitap geçti.Gotik edebiyatının öncüsü olan eser.Bu yüzden kitabı eleştirirken onu göz önünde tutmak gerekir.Gotik ögeler var hissediyorsunuz ama kitap zaman zaman pembe dizi havasına bürünüyor gülmeden edemedim o zamanlar.Kitap bir anda absürdleşebiliyor.Ara vermeden okumak daha iyi oluyor yoksa ne oluyor yahu diyor insan.Yine de benim için farklı bir deneyim oldu.Sevdim mi bu türü evet sevdim.Korku türü pek okumam ama bu paranormal korku olunca hoşuma gitti.Farklı geldi.Kısa bir kitap benim gibi merak edip denemek isteyenler olabilir ama bence bu türde daha güzel eserler eminim vardır.Onlarla başlamak daha güzel olabilir.

H.P. Lovecraft bu türün duayeni olarak biliniyor.Bir kaç yerde okuduğuma göre.İnternette de araştırırken toplu eserlerine denk geldim.Ara ara oradan hikayeler okumak istiyorum.Bu kitaptan daha çok beğeneceğimi umuyorum.Öyle işte.

Puanım 2/5

3 yorum:

  1. Bu türe başlamak için yanlış kitap seçimi desene. Absürd ve farklı bir yap ısı olduğu için okunabilir anda duayeni olarak tanınan yazardan başlamak türü sevmek açısından daha isabetli olacak kanaatindeyim. Bende gotik tarzda bir eser okumak istiyorum. Belki de sen okursan bende senden ilham alarak başlarım. Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede daha güzel eserler okunursa keyif almak açısından daha güzel olur.En kısa zamanda okumak istiyorum sana ilham olabilmek için :)

      Sil